Hirveää tajuta että elämällä ei oikeastaan ole mitään merkitystä.
Synnymme, elämme ja kuolemme. Kun lapsenlapsenlapsemme kuolevat, kukaan ei enää muista meitä, jos emme tehneet jotain niin merkittävää että olisimme päätyneet historiankirjoihin. Loppujenlopuksi millään ei ole mitään merkitystä.
Kommentit (48)
On merkitystä tietenkin. Saatoit auttaa muita. Ja luoda elämää. Ja maapallolla on mielenkiintoisia asioita. Jokaisella erilaisia elämäntarkoituksia ja luonteita. Näkökulmia.
Minä lähden nyt saunaan sillä on merkitystä ainakin minun elämässä morjens.
Sellaista on velanaisen elämä. Tyhjää.
Minä taas en tajua että miksi pitäisi jäädä historiankirjoihin? Miksi jonkun pitäisi muistaa? Muistatko itse vaikka isotätejäsi tai isoisosetiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siks kannattaaki olla ihminen kuka on erilainen. Kaikki merkittävät ihmiset historiassa on ollu toisinajattelijoita ja erakoituneita muusta yhteiskunnasta, se on vaan fakta asia
Sen takia toisinajattelijoita lytätään ja jahdataan ja ties mitä koska kehitystä ei haluta, se ei palvele suuryritysten johtajia että täällä on tavallisia ihmisiä keksimässä tai oivaltamassa jotain
Oo se ihminen kuka herättää keskustelua, älä myötäile
Ei täs oo mitään paremmuus järjestystä olemassa että sä olet joku "hyvä" ihminen kun sä nuolet kokoajan kaikkia.
Uskaltakaa sanoa mielipiteitänne
Jos mä sanon että Ukrainaan pitää tehä rauha ja Naton on tultava helvettiin sieltä niin se on mun mielipide, ei mua kiinnosta yhtään mitä joku Natofriikki tulee vinkumaan mulle
Ei pelkkä toisin ajattelu ole mitenkään merkittävää, useimmat met
Niinkö tuossa mielestäsi esitettiin edes?
Kukas niitä historiankirjoja sitten lukisi.
Sulla on jotain 60-90 vuotta aikaa tehdä kuperkeikkoja ja nauttia elämästä. Eikä väliä jos just musta ei tule välilehteä hostoriankirjaan. Voin olla jollekin muulle merkittävälle pienisuuri asia. Joka johtaa isoihin juttuihin.
Synny lisäänny ja kuole. Onko kärpäsellä 80 vuotinen elämä. Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osan mielestä työllä on merkitystä mutta entä kun se firma lopettaa, niin eikö se kaikki kyseisen yrityksen eteen tehty työ katoa savuna ilmaan, jolloin työstäkin tulee täysin merkityksetöntä?
Miksi tulisi, jos se on ollut merkittävää sillä hetkellä, kun sitä on tehty? Aikansa kutakin.
Mutta ajattele: kaikki se työ ja vaiva ja lopputuloksena kuitenkin konkurssi tai muu lopettaminen. Vaikka aikasi täällä ähellät ja parhaasi yrität, niin kukaan ei jälkeenpäin sitä muista eikä arvosta. Voisiko lakata yrittämästä ja elää kuin sadun heinäsirkka, huolettomasti aikansa, viulua soitellen?
Yksivuotiset kasvit kuolee yhden kesän jälkeen. Sinä elät melkein sata kesää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa on siitä, että jää historian kirjoihin? Maailman tunnetuin yhtälö on E=mc^2, jossa itse asiassa ei ole mitään järkeä. Kappaleen tai hiukkasen massa kerrotaan luvun 300 000 000 neliöllä, joka on tähtitieteellisen suuri luku, mikä tarkoittaa, että yhdessä riisinjyväsessä on niin paljon energiaa, että se riittää ihmisen koko elämän ravinnonlähteeksi. Yrittäpä elää todellisuudessa yhden riisinjyvän energialla ...
Taisi olla huono fyssan ope toisin kuin meillä yläasteella. Kyllä, sillä riisnjyvän energiamäärällä eletään jokainen. Todellinen osoitus on esim. nykyiset fissio- ydinreaktorit. Fuusioreaktio olisi vielä paljon tehokkaampi jos sitä osattaisi käyttää muuhunkin kuin pommeihin. Mietitäänpä miten paljon uraanisauvat painaa ja miten paljon ne kevenee kun energiaa otetaan ulos valtavia määriä. No ei tätä kaikki käsitä tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin pitää kysyä miksi jotkut haluavat antaa elämälle merkityksen?
Vastaus on tietenkin se, että uskonto on vakavimman mielenvikaisuuden oire.
Väärä vastaus. Uskonto on olennainen osa ihmisen laumakäytöstä ja ilman sitä olemme hukassa kun ei kyky riitä toimimaan älyn varassa kun katsotaan isoja massoja. En minäkään mihinkään yliluonnollisiin usko mutta on todettava että uskonnon jäätyä elinaikanani vahvasti taka-alalle suomalaisessa yhteiskunnassa on myös meno mennyt aivan älyttömäksi samaa tahtia.
tämä on totta. Kun tutkii historiasta ajanjaksoja jolloin uskonnon valta on ollut suurimmillaan tai vaikka Jenkkilän alabamaa. Näkee selvästi että uskonto tuo järjenkäytön mukanaan. Ei rovioita, ei orjuutta ja erityisesti naisille on aina hyvä k
Voi voi. Sivuutit sitten nykyajan hookup kulttuurin, pronon yms naisista kertakäyttötavaraa tekevän pashan jota nykyajan uskonnoton ja näinollen arvorelativistinen kulttuuri luo väistämättä.
Vierailija kirjoitti:
Minä lähden nyt saunaan sillä on merkitystä ainakin minun elämässä morjens.
Jep. Sauna päälle ja olutta kitusiin. Siinä on tarkoitusta yllin kyllin.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista on velanaisen elämä. Tyhjää.
Höpötipöpöti. Antoisaa ja seesteistä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osan mielestä työllä on merkitystä mutta entä kun se firma lopettaa, niin eikö se kaikki kyseisen yrityksen eteen tehty työ katoa savuna ilmaan, jolloin työstäkin tulee täysin merkityksetöntä?
Miksi tulisi, jos se on ollut merkittävää sillä hetkellä, kun sitä on tehty? Aikansa kutakin.
Mutta ajattele: kaikki se työ ja vaiva ja lopputuloksena kuitenkin konkurssi tai muu lopettaminen. Vaikka aikasi täällä ähellät ja parhaasi yrität, niin kukaan ei jälkeenpäin sitä muista eikä arvosta. Voisiko lakata yrittämästä ja elää kuin sadun heinäsirkka, huolettomasti aikansa, viulua soitellen?
Lopputuloksena lukuisat tyytyväiset asiakkaat, jotka ovat arvostaneet palvelua/työtä sillä hetkellä, kun ovat siitä hyötyneet ja voivat sitä jopa jäädä kaipaamaan. Eikö se riitä näkemään itsekin työnsä arvon?
Kuunelkaa Veltto Virtasen biisi Elämä on tietyö...........siinä on sanomaa.
Saarnaaja 9:3-6 FB38
[3] Se on onnettomuus kaikessa, mitä tapahtuu auringon alla, että kaikilla on sama kohtalo, ja myös se, että ihmislasten sydän on täynnä pahaa ja että mielettömyys on heillä sydämessä heidän elinaikansa; ja senjälkeen vainajien tykö! [4] Onhan sillä, jonka vielä on suotu olla kaikkien eläväin seurassa, toivoa. Sillä elävä koira on parempi kuin kuollut leijona. [5] Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu. [6] Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla.
Elämän tarkoitus on antaa elämälleen tarkoitus. Pitää huolta läheisistään ja auttaa kaikin tavoin lapsiaan nauttimaan elämästä. Silloin on siirtänyt hyvää eteenpäin ja saa itsekin nauttia hyvällä omatunnolla.
Tai jos on kokoomuslainen niin aika usein pyhittää elämänsä toisten hyväksikäyttöön.
"Kas elämä se kaikkein vaikeinta lie
Sen kun hyvin teet se kaiken aikasi vie
Jos et halua täysillä päästellä
Voit kenties elämäsi säästellä
Jee jee
Mut edes niin et sitä tee
Voit reilusti heilua svengissä
Et elämästä selviä hengissä
(et elämästä selviä hengissä)
Sua järjestöt kyttää ansoineen
Sua saarnaajat ajaa satimeen
Mutta jos otat johtajaks jonkun muun
Hänen puolestaan joudut sä tappeluun
Joo joo
Enkä vielä kaikkea kertonut oo
Mut se on yhteistä pomossa ja rengissä
Ne ei elämästä selviä hengissä
(ei elämästä selviä hengissä)"
Kaikki sukulinjat päättyvät aikanaan tyhjiin kun maapallon biosfääri kärventyy pois.
Samalla menee ne kirjat ja tieto merkkimiehistä myös.
Aikansa kutakin. Mitään ei jää kenestäkään.
Mitä murehdit, sehän on tätä luonnon suurta kiertokulkua. Mielestäni tuhkaaminen ja jopa hautaaminen on turhaa, viivyttää vain paluuta kiertoon.
Kiva kun joku muukin alkaa tajuta että me olemme samanlaisia eläimiä kuin muutkin kädellisiä nisäkkäitä, karvattomia simpansseja. Emme mitään muuta. Ihana ajatus, että ihminen ei ole mikään ylivaltias, on pisten jonka jälkeen emme ole minkään arvoisia.