Miksi jotkut eivät välitä siitä mitä muut heistä ajattelee?
Tekevät miten itse katsovat parhaaksi, keskittyvät omiin juttuihinsa, eivät kysele muiden mielipiteitä omista asioistaan jne. Eivät siis mitenkään negatiivisesti ole välinpitämättömiä tai mitään sellaista, mutta esimerkiksi pukeutuvat miten haluavat ja uskaltavat tehdä haluamiaan asioita.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan kiinnostanut mitä muut ajattelee. Teen ja elän juuri niin kuin haluan.
Sama, en kaipaa kenenkään hyväksyntää sille, että olen minä
Vierailija kirjoitti:
Tuo että kiinnostuu muiden mielipiteestä noin paljon tarkoittaa ainoastaa sitä että.sinulla on huono itsetunto ja et luota omiin päätöksiisi
...ja et..p.o. etkä
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi välittää? Kerro mulle. Minä en ainakaan ole ikinä välittänyt pskan vertaa, mitä joku minusta ajattelee. Mihin se vaikuttaa? Ei sitten niinku yhtään mihinkään.
Sen olen elämäni aikana oppinut, ettei yksikään ihminen voi olla täällä kaikille mieliksi. Jos on ihmisten kanssa tekemisissä niin sitten kyllä aina jollakulla on valittamista ulkonäöstä, puhetavasta, koulutuksesta, työkokemuksesta, syntymäpaikkakunnasta tai vaikka ihan siitä, ettei juo teetä tai maitoa kahvitauolla.
Olen aina ollut asiani hoitanut ihminen ilman selkkauksia virkavallan tai muun yhteiskunnan kanssa. Siitä huolimatta aina joku valittaa. Minulle on alitettu eri paikoissa seuraavista syistä: en polta tupakkaa, en puhu pahaa toisista selän takana, syön melkein joka päivä samankaltaista ruokaa (johtunee astioista jne), minulla on kaksihaaraisia hiuksia, minun pitäisi jumpata ja kiinteyttää etenkin leukaperiä sekä että taidan olla rahaongelmissa, koska en omista enkä harrasta statusesineitä.
Varmasti minua joku luonnehtii myös kylmäksi ihmiseksi, koska haluan työaikana hoitaa työni ja pitää työni ja vapaa-aikani toisistaan erillään. En siis vietä vapaa-aikaani työkavereiden kanssa enkä puhu töissä vapaa-ajanvietostani tai kavereistani ja sukulaisistani. En tunne pistoa sydämessäni, koska eivät muutkaan elä minun mielikseni enkä odotakaan muilta muuta kuin yleisökunnioittavaa kohtelua kanssaihmisen ominaisuudessa ja sääntöjen sekä lakien noudattamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella pitäisi välittää kenenkään mielipiteestä esimerkiksi pukeutumisen suhteen? Ei luulisi vaikuttavan kenenkään elämään pukeutuukin farkkuihin vai hameeseen.
Mitä taas muihin elämänvalintoihin tulee, niin en esimerkiksi suostu deittailemaan heitä, jotkaeivät viehätä minua. Siihenkään ei ole kenelläkään nokan koputtamista. Kyllä siitä huolimatta haukutaan vanhanaikaiseksi, vaikka ei sen nyt pitäisi kenenkään maailmaa hetkauttaa etten viehäty tummaihoisista tai heidän olemuksestaan.
No pukeutuminen tässä kontekstissa yleensä tarkoittaa jotain valtavirrasta poikkeavaa. Aikuinen nainen lolita-mekossa. Keski-ikäinen mies törkytekstisessä printtipaidassa. Fetissipukeutuminen tai asusteet yhteisön/tapahtumien ulkopuolella. Shokkivärjätyt hiukset. Maiharit toimistolla. Herkimmille joku pelkkä pinkki kauluspaita miehellä. Ihan mikä tahansa jota valt
Siis ihanko oikeasti jotkut pahoittaa mielensä tällaisista? Hiustenväristä ja pinkistä paidasta miehellä?
Vierailija kirjoitti:
Se, että rikkoo sääntöjä tai normeja ihan itsetarkoituksellisesti, ei ole sama asia kuin se, että ei välitä, mitä muut ajattelevat.
Hän, joka ei välitä, mitä muut hänestä ajattelevat, toimii normien mukaan silloin, kun katsoo sen olevan itselleen hyväksi. Esim. noudattaa liikennesääntöjä, koska on sitä mieltä, että se on turvallisuuden kannalta hyvä asia. Ei siksi, että muut näkisivät hänet "hyvänä ihmisenä".
Kun taas henkilö, joka rikkoo sääntöjä tai normeja näyttääkseen, että uskaltaa, välittää todella paljon siitä, mitä hänestä ajatellaan.
Viimeisen kappaleen tapaukselle on oma nimensäkin: huomionkipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi välittää? Kerro mulle. Minä en ainakaan ole ikinä välittänyt pskan vertaa, mitä joku minusta ajattelee. Mihin se vaikuttaa? Ei sitten niinku yhtään mihinkään.
En siis väittänyt että pitäisi välittää. Kunhan mietin että miksi, siis mistä tämä johtuu. Ap
Kuten sanottu, terveestä itseluottamuksesta. Sen voi jokainen itse kehittää, kunnon sen verran älyä, että kykenee itseanalyysiin ja oppimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tiettyjä sosiaalisia normeja pitäisi noudattaa. Esim juhliin ilmestyminen keltaisessa mekossa tai punaisiin hautajaisissa ei vaan ole hyväksyttävää.
Mitä vikaa on keltaisessa mekossa? Miksei se sovi juhlaan?
Pitäisi kai ennemmin kysyä, miksi joku välittävät siitä, mitä muut ajattelevat.
Muiden ajatukset sinusta vaikuttavat siihen, millä tavalla he puhuvat sinusta. Etenkin pienissä piireissä se voi vaikuttaa siihen, mihin sinut kutsutaan mukaan, miten sinuun asennoidutaan ja millainen maine sinulla on. Saatko hakemasi työpaikan vai et. Pidetäänkö sinua fiksuna vai tyhmänä, tarkkana vai hutiluksena, ahkerana vai laiskana, rehellisenä vai valehtelijana. Ja niin edelleen.
Et elä itseäsi varten jos koko ajan mietit mitä muut susta ajattelevat. Elät riippuvaisena ja jatkuvan paineen alla etsien koko ajan muiden hyväksyntää elämänvalinnoilesi.
Elämästö nauttiminen alkaa kun lakkaat kallistelemasta korvaasi muiden mielipiteille siitä, kuinka sun pitäisi elää.
Vierailija kirjoitti:
Tiettyjä sosiaalisia normeja pitäisi noudattaa. Esim juhliin ilmestyminen keltaisessa mekossa tai punaisiin hautajaisissa ei vaan ole hyväksyttävää.
Miksi ei saa juhliin mennä keltaisessa mekossa🙄
Kaikki jotka kiinnittää vähänkin huomiota pukeutumiseen, välittää siitä, mitä muut ajattelee. Se on nimenomaan se SYY miksi tyyliä pidetään tai vaihdellaan.
Miksei välitä siitä, mitä jotkut ajattelee? Koska kaikkia ei voi miellyttää. Joku kuiskii aina selän takana. Mikä tuo luulee olevansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen hyväksyy? Jos leski pukeutuu vaikka punaiseen paitaan ja mustaan hameeseen, niin tuskinpa hän keneltäkään hyväksyntää tarvitsee.
Toivon, että mieheni tulisi hautajaisiini yhtä värikkäissä vaatteissa kuin mitä pitää muutenkin.
En myöskään ole kiinnostunut muiden mielipiteistä tai "ajatuksista" itsestäni. Miksi minun pitäisi , johan kävisi elämiseni raskaaksi. " teen ja elän juuri niin kuin haluan" , ottaen kuitenki muut ihmiset huomioon.