Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut eivät välitä siitä mitä muut heistä ajattelee?

Vierailija
19.10.2024 |

Tekevät miten itse katsovat parhaaksi, keskittyvät omiin juttuihinsa, eivät kysele muiden mielipiteitä omista asioistaan jne. Eivät siis mitenkään negatiivisesti ole välinpitämättömiä tai mitään sellaista, mutta esimerkiksi pukeutuvat miten haluavat ja uskaltavat tehdä haluamiaan asioita.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutokseen en vaikuta mitenkään. Terveisiä atomisähkösaunasta. Kyllä kelpasi.

.

Vierailija
42/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että rikkoo sääntöjä tai normeja ihan itsetarkoituksellisesti, ei ole sama asia kuin se, että ei välitä, mitä muut ajattelevat.

Hän, joka ei välitä, mitä muut hänestä ajattelevat, toimii normien mukaan silloin, kun katsoo sen olevan itselleen hyväksi. Esim. noudattaa liikennesääntöjä, koska on sitä mieltä, että se on turvallisuuden kannalta hyvä asia. Ei siksi, että muut näkisivät hänet "hyvänä ihmisenä".

Kun taas henkilö, joka rikkoo sääntöjä tai normeja näyttääkseen, että uskaltaa, välittää todella paljon siitä, mitä hänestä ajatellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä keksinyt, miksi mun pitäisi elää muiden kaltaista elämää. Mä olen mä ja teen just kuten haluan, hyvät käytöstavat ja lait mielessä pitäen.

Mä olen aina ollut tämmöinen, ööö erilainen? - olen saanut paljon elämänohjeita ja ivaa, että miksi on pakko olla erilainen kuin muut. Mä en voi miellyttää kaikkia, mutta itseäni mä voin. Siksipä sitten keskityn siihen. Pukeudun kuten mä haluan ja teen sellaista työtä mistä mä tykkään. Sisustan tavallani jne.

Enemmän mä olen ihmetellyt ihmisiä, että kuinka ne jaksaa hämmästellä muiden asioita. Esim just pukeutumista.

Vierailija
44/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhden mielipide asiasta olisi tärkeämpi kuin toisen? Varsinkaan kun se itse asia saattaa olla henkilökohtainen.

Minusta on ihmetelty kovaan äänee kun en juo kahvia ja jos satun silloin tällöin juomaan en halua siihen maitoa mutta käytän sokeria enkä juo sitä kokonaan mustana. Tällaiset asiat tuntuu olevan joillekin elämää suurempi ongelma.

Vierailija
45/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kun välittää liikaa mitä muut ajattelevat, silloin jännittää eikä mistään tule enää mitään. Myöhemmin ajattelee että terveyden kannalta parempi, jos ei liikaa mieti kaikkea muiden arvostelua ja on rennompi. Ja elää vaikka sitä omaa elämää, tai etsii samankaltaisia, vähän sinnepäin. Kai silti ihmiset välittävät mitä joku ajattelee, joku kiva. Eri asia mitä voi korjata ja mitä ei, moni asia vaatii seteleitä tai energiaa runsaasti. Henkisiä asioita moni korjaakin ja on korjannut.

Vierailija
46/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän muut ajattelevat minun heistä ajattelevan.

Vierailija
47/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella pitäisi välittää kenenkään mielipiteestä esimerkiksi pukeutumisen suhteen? Ei luulisi vaikuttavan kenenkään elämään pukeutuukin farkkuihin vai hameeseen.

Mitä taas muihin elämänvalintoihin tulee, niin en esimerkiksi suostu deittailemaan heitä, jotkaeivät viehätä minua. Siihenkään ei ole kenelläkään nokan koputtamista. Kyllä siitä huolimatta haukutaan vanhanaikaiseksi, vaikka ei sen nyt pitäisi kenenkään maailmaa hetkauttaa etten viehäty tummaihoisista tai heidän olemuksestaan.

Vierailija
48/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitten ajatuksilla ei mulle ole mitään merkitystä.

Ymmärrän kyllä sosiaalisen paineen mutta, itse olen ihan itsenäinen ihminen enkä ole riippuvainen muista ihmisistä.

Käytöstavat on tietty hyvä osata. En ole kovin sosiaalinen.

Vierailija
49/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhden mielipide asiasta olisi tärkeämpi kuin toisen? Varsinkaan kun se itse asia saattaa olla henkilökohtainen.

Minusta on ihmetelty kovaan äänee kun en juo kahvia ja jos satun silloin tällöin juomaan en halua siihen maitoa mutta käytän sokeria enkä juo sitä kokonaan mustana. Tällaiset asiat tuntuu olevan joillekin elämää suurempi ongelma.

Tuollaisista ihmisistä tulee aina vahvat fläsärit ala-asteelle. Etkö sä muka oo lukenu yhtään Harry Potteria?? Etkö sä muka oo kattonu Titanicia?? No helvetti en ole kun ei kiinnosta. On kyllä jännä miten joillekin tuntuu olevan suuri ihmetyksen aihe vielä aikuisenakin jos joku ei elämässään tee niitä samoja asioita mitä kaikki muutkin, asioita joita "kuuluu tehdä", vaan ajattelee omilla aivoillaan. Itse ajattelin jo silloin kakarana eikä kiinnostanut yhtään jos muut pitivät outona.

Vierailija
50/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisista ihmisistä tulee aina vahvat fläsärit ala-asteelle. Etkö sä muka oo lukenu yhtään Harry Potteria?? Etkö sä muka oo kattonu Titanicia?? No helvetti en ole kun ei kiinnosta. On kyllä jännä miten joillekin tuntuu olevan suuri ihmetyksen aihe vielä aikuisenakin jos joku ei elämässään tee niitä samoja asioita mitä kaikki muutkin, asioita joita "kuuluu tehdä", vaan ajattelee omilla aivoillaan. Itse ajattelin jo silloin kakarana eikä kiinnostanut yhtään jos muut pitivät outona.

Reaktiot tietty erikseen, mutta kyllähän se voi toisia yllättää jos joku ei ole katsonut sitä Titanicia ja lukenut Harry Potteria, varsinkin jos on ollut ikänsä puolesta kohderyhmää.

Vierailija
51/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiettyjä sosiaalisia normeja pitäisi noudattaa. Esim juhliin ilmestyminen keltaisessa mekossa tai punaisiin hautajaisissa ei vaan ole hyväksyttävää.

Kuka sen hyväksyy? Jos leski pukeutuu vaikka punaiseen paitaan ja mustaan hameeseen, niin tuskinpa hän keneltäkään hyväksyntää tarvitsee.

Olen ollut hautajaisissa missä vainajan tyttärellä oli tummanpunainen villakangastakki, oliko se nyt sitten epäsopivaa?

Kyllä. Punainen ei sovi hautajaisiin missään tilanteessa. Joku tuolla kommentoi jos leskellä olisi punainen paita, kyllä vieraat olisi kummissaan ja asiaa varmasti ihmeteltäisiin.

Siinähän ihmettelevät sitten. 

Vierailija
52/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi välittäisin? Mitä he minulle tekevät? Jos minut ajetaan pois tak vaikka tapetaan sen vuoksi että edustan itseäni, tiedän pääseväni parempaan paikkaan. En minä täällä ole ketään palvelemassa tai muellyttämässä, niinkuin ei kukaan muukaan

Vierailija
53/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne kuuluisat muut on hyvin harvoin niin kiinnostavia ihmisiä, että kiinnostaisi tippaakaan mitä ne minusta ajattelee. En halua tehdä pahaa ja se mielestäni riittää. 

Vierailija
54/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitäisi välittää? En osaa kuvitella tilannetta. Jotta välittäisin minun pitäisi saada jotain hyötyä tästä välittämisestä. Koska en välitä ihmisistä, mutta pidän rahasta niin minulle pitäisi maksaa välittämisestä ja paljon. Minulla on kallis maku. Lakkaisin myös välittömästi välittämästä kun maksut loppuisi, joten en oikeasti välittäisi, esittäisin vain sellaista.

Vierailija
55/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne kuuluisat muut on hyvin harvoin niin kiinnostavia ihmisiä, että kiinnostaisi tippaakaan mitä ne minusta ajattelee. En halua tehdä pahaa ja se mielestäni riittää. 

Lisään, että en kyllä ole mikään ernuilija silleen. Noudatan ja haluan noudattaa etikettiä. 

Vierailija
56/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on itsetunto kohdallaan, ei tarvitse välittää kaiken maailman pölhöjen puheista ja silmäilyistä.

Vierailija
57/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden mielipiteiden märehtiminen on vain loputon suo. Minusta tuli noista piittaamaton kun tulin miettineeksi miksi käytän niin paljon aikaa miellyyttääkseni ihmisiä jotka eivät edes pidä oikeasta minusta. Tuollaiseen tuhlaa vain omaa aikaa ja energiaa, on vain loputon riittämättömyyden suo, ja palkintona on siis tarkalleen mitä? Hyväksyntää ihmisistä jotka eivät edes välitä oikeasta sinusta?

Tämän tajuttuani olen alkanut sallia itselleni olemaan oma itseni. Oli yllättävää löytää sitten oman oikean itsen kaltaisia ihmisiä kun itsekin lopetti teeskentelyn. 🌸

Omassa elämässä ilmenee siis ajankäyttönä, pukeutumisena, harrastuksina ja valitsemani seurana. En tuputa omaa elämäntyyliäni muille, elleivät satu jo valmiiksi elämään samoin.

Vierailija
58/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi välittää? Kerro mulle. Minä en ainakaan ole ikinä välittänyt pskan vertaa, mitä joku minusta ajattelee. Mihin se vaikuttaa? Ei sitten niinku yhtään mihinkään.

En siis väittänyt että pitäisi välittää. Kunhan mietin että miksi, siis mistä tämä johtuu. Ap

En ole ikinä miettinyt moista, toimin itselleni sopivissa puitteissa, en loukkaa muita enkä sorra. Elän oman emäni omalla tavallani, muut omillaan.

Toivon, että jättäisivät kateuden, pihiyden ja epäystävällisyyden pois ja nauttisivat elostaan. Niin on paljon helpompaa.

Vierailija
59/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella pitäisi välittää kenenkään mielipiteestä esimerkiksi pukeutumisen suhteen? Ei luulisi vaikuttavan kenenkään elämään pukeutuukin farkkuihin vai hameeseen.

Mitä taas muihin elämänvalintoihin tulee, niin en esimerkiksi suostu deittailemaan heitä, jotkaeivät viehätä minua. Siihenkään ei ole kenelläkään nokan koputtamista. Kyllä siitä huolimatta haukutaan vanhanaikaiseksi, vaikka ei sen nyt pitäisi kenenkään maailmaa hetkauttaa etten viehäty tummaihoisista tai heidän olemuksestaan.

No pukeutuminen tässä kontekstissa yleensä tarkoittaa jotain valtavirrasta poikkeavaa. Aikuinen nainen lolita-mekossa. Keski-ikäinen mies törkytekstisessä printtipaidassa. Fetissipukeutuminen tai asusteet yhteisön/tapahtumien ulkopuolella. Shokkivärjätyt hiukset. Maiharit toimistolla. Herkimmille joku pelkkä pinkki kauluspaita miehellä. Ihan mikä tahansa jota valtavirta-tiinatavis ei pukisi isomummon syntymäpäiville, mutta on siis vedetty päälle ilmaisemaan omaa persoonaa.

Vierailija
60/73 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en välitä siitä mitä muut ajattelevat. Minut kasvatettiin siihen, että äiti hoki "mitä naapurit ajattelee, ei noin ruukata tehdä ja voi voi miten sinä nyt tuolla tavoin ym", mikä ärsytti jo pienenä. Porskutan eteen päin miten  haluan enkä jaksa välittää mitä mieltä muut ovat vaatteistani tai tekemisistäni. Pääasia. Että minä ja läheiseni olemme tyytyväisiä.