Miksi jotkut eivät välitä siitä mitä muut heistä ajattelee?
Tekevät miten itse katsovat parhaaksi, keskittyvät omiin juttuihinsa, eivät kysele muiden mielipiteitä omista asioistaan jne. Eivät siis mitenkään negatiivisesti ole välinpitämättömiä tai mitään sellaista, mutta esimerkiksi pukeutuvat miten haluavat ja uskaltavat tehdä haluamiaan asioita.
Kommentit (73)
Joidenkin kohdalla kyse on aitoudesta, mutta äärimmilleen vietynä kyse voi olla myös rajattomuudesta. Siitä, ettei ole edes kykyä ottaa muita huomioon.
Liian kauan tuli elämästä tuhlattua toisten pillin mukaan pomppimiseen. Ei kiitos enää, siinä menee elämä ja ihmisyksilö hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Liian kauan tuli elämästä tuhlattua toisten pillin mukaan pomppimiseen. Ei kiitos enää, siinä menee elämä ja ihmisyksilö hukkaan.
Suomeen Moskovan rahoittama suurkirkko?
https://www.venajanaika.fi/1-2018/itakeskuksen-iisakinkirkko/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiettyjä sosiaalisia normeja pitäisi noudattaa. Esim juhliin ilmestyminen keltaisessa mekossa tai punaisiin hautajaisissa ei vaan ole hyväksyttävää.
Kuka sen hyväksyy? Jos leski pukeutuu vaikka punaiseen paitaan ja mustaan hameeseen, niin tuskinpa hän keneltäkään hyväksyntää tarvitsee.
Olen ollut hautajaisissa missä vainajan tyttärellä oli tummanpunainen villakangastakki, oliko se nyt sitten epäsopivaa?
Kyllä. Punainen ei sovi hautajaisiin missään tilanteessa. Joku tuolla kommentoi jos leskellä olisi punainen paita, kyllä vieraat olisi kummissaan ja asiaa varmasti ihmeteltäisiin.
Olen niin helvetin kauan yrittänyt miellyttää toisia, mutta se ei ole johtanut yhtään parempaan lopputulokseen. Viime aikoina on ollut ihan yhdentekevää, että mitä muut ajattelee. Tärkeämpää on, että itse tietää omista asioistaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Tiettyjä sosiaalisia normeja pitäisi noudattaa. Esim juhliin ilmestyminen keltaisessa mekossa tai punaisiin hautajaisissa ei vaan ole hyväksyttävää.
Miksi juhliin ei saa tulla keltaisessa mekossa? On kai niitä linnan juhlissakin nähty.
Vierailija kirjoitti:
No nehän ei ole lainkaan synonyymeja, että jos ei välitä mitä muut tai yhteiskunta määrittää, että ei ole tilannetajua yhtään.
Joo ei näin tavan duunarina oltua ole tarvinnut miettiä mitä kukaan ja mitä minusta ajattelee. Tai ehkä töissä olen koittanut toimia ammattimaisesti ja tehdä kaikki työt niin hyvin kun vaan on mahdollista. Joten työkaverit ja pomot ovat arvostaneet. Vapaalla ei siis mitään väliä.
Kummilapsi on läpäissyt yliopiston ja suuntautunut politiikkaan ja niissä piireissä on näyteltävä kunnollista ja esimerkkiä aina jotta kolhuja ei tule. Ja pitää olla johdonmukainen, sitä olen takonut hänen päähänsä, mieti mitä mieltä olet asioista ja pidä se, älä ala tuuliviiriksi. Kaikkia ei tarvi miellyttää mutta kunnioittaa pitää ja perustella oma kantansa.
Yhteiskunnan normeja noudatan jotakuinkin, mutta noin muuten en yksinkertaisesti jaksa. Ei se muiden ihmettely minun elämääni mihinkään suuntaan liikauta. En tarvitse ihmisiltä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei juhliin keltaisessa menossa???
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaksi, jotka todellakaan eivät välitä yhtään mitä muut ajattelevat. Tavallaan hienoa, mutta molemmille on koitunut tästä työelämässä ongelmia. Sitten ihmettelevät kun korkea koulutus ja kova kokemus eivät autakaan eteenpäin. No kun se on juuri niin, että käyttäydytään miten huvittaa eikä itse ymmärretä katsoa peiliin. Toinen teetättää työt muilla ja vähät välittää "pahoista" puheista. Toinen puolestaan on uhkaillut kollegoja, tullut ja mennyt miten haluaa. Jatkuvia työpaikkaromansseja. Molemmat ovat ylpeitä siitä, etteivät välitä mitä heistä ajatellaan. Mutta kappas kun joskus ehkä vähän pitäisi istua pohtimaan.
Kuvailit mut. Ootko kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi välittää? Kerro mulle. Minä en ainakaan ole ikinä välittänyt pskan vertaa, mitä joku minusta ajattelee. Mihin se vaikuttaa? Ei sitten niinku yhtään mihinkään.
En siis väittänyt että pitäisi välittää. Kunhan mietin että miksi, siis mistä tämä johtuu. Ap
Koska se on silkkaa ajan ja energia tuhlausta olla kenellekään mieliksi oman hyvinvoinnin kustannuksella. Ja aina on joku jolle toimintatapasi eivät kelpaa, teet sitten miten tahansa. Eletty elämä tämän opettaa ja mitä vanhemmaksi tulee huomaa että elämässä on olemassa ihan oikeitakin ongelmia ja tälläiset "ongelmat" tuntuu tyystin mitättömiltä eikä jaksa välittää enää pätkän vertaa.
Me ei olla rakennettu elämäämme muiden mielipiteiden varaan vaan me tehdään sitä mitä itse halutaan välittämättä mitä muut meistä haluaa. Miksinitse annat niin paljon arvoa muiden mielipiteelle että se vaikuttaa sinun elämään kun mielipide on kuin peräaukko jokaisella on omansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen hyväksyy? Jos leski pukeutuu vaikka punaiseen paitaan ja mustaan hameeseen, niin tuskinpa hän keneltäkään hyväksyntää tarvitsee.
Olen ollut hautajaisissa missä vainajan tyttärellä oli tummanpunainen villakangastakki, oliko se nyt sitten epäsopivaa?
Kyllä. Punainen ei sovi hautajaisiin missään tilanteessa. Joku tuolla kommentoi jos leskellä olisi punainen paita, kyllä vieraat olisi kummissaan ja asiaa varmasti ihmeteltäisiin.
Jos jotakuta harmittaa se että vainajan tytär tai kumppani on pukeutunut siihen punaiseen paitaan tai takkiin on harmistujan varmaan parempi lähteä hautajaisista.
Tuo että kiinnostuu muiden mielipiteestä noin paljon tarkoittaa ainoastaa sitä että.sinulla on huono itsetunto ja et luota omiin päätöksiisi
He ovat matkustelleet ja huomanneet, että kaikkialla ei ole samanlaiset tavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi välittää? Kerro mulle. Minä en ainakaan ole ikinä välittänyt pskan vertaa, mitä joku minusta ajattelee. Mihin se vaikuttaa? Ei sitten niinku yhtään mihinkään.
En siis väittänyt että pitäisi välittää. Kunhan mietin että miksi, siis mistä tämä johtuu. Ap
Se on Ap normaalia. Oikea kysymys olisi miksi jotkut välittää siitä mitä muut ajattelee. Siinä paljon enemmän ihmeteltävää.
Näin eläkkeellä ollessa ei ole enää tarvetta miellyttää muita kuin läheisiä, jotka onneksi omaavat huumorintajua, etteivät ihan kaikista oikuistani pillastu.
Liian paljon tullut kommentteja siitä, kuinka en pysty, kykene enkä osaa. Lisäksi se, minkä piti olla "riittävän helppoa minulle", oli sellaista, mihin en oikeasti pysty. Ei oikeastaan ollut muuta vaihtoehtoa, kuin tehdä valinnat oman pään mukaan, vastoin muiden mielipiteitä.
Ja kun sen tein, totesin, ettei ne muiden mielipiteet ole mikään totuus, vaan tiedän itse paremmin, mitä haluan ja mihin pystyn.