Miksi jotkut eivät välitä siitä mitä muut heistä ajattelee?
Tekevät miten itse katsovat parhaaksi, keskittyvät omiin juttuihinsa, eivät kysele muiden mielipiteitä omista asioistaan jne. Eivät siis mitenkään negatiivisesti ole välinpitämättömiä tai mitään sellaista, mutta esimerkiksi pukeutuvat miten haluavat ja uskaltavat tehdä haluamiaan asioita.
Kommentit (73)
Johtuu luonteesta ja kasvatuksesta sekä hyvästä itsetunnosta.
Miksi pitäisi miettiä muiden reagointia. Fiksu ihminen toimii omalla tavallaan ja se on hyvä, niin kauan kuin ei aiheuta muille vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi välittää? Kerro mulle. Minä en ainakaan ole ikinä välittänyt pskan vertaa, mitä joku minusta ajattelee. Mihin se vaikuttaa? Ei sitten niinku yhtään mihinkään.
En siis väittänyt että pitäisi välittää. Kunhan mietin että miksi, siis mistä tämä johtuu. Ap
No luettelee nyt edes muutama ehdotus, miksi sinusta on näin. Laiska aloitus.
Ei ole koskaan kiinnostanut mitä muut ajattelee. Teen ja elän juuri niin kuin haluan.
Kuka on se joku joka sut määrittelee? Ei sellaista ole olemassa. Väärää vallankäyttöä, jos jonkun pitäis olla sellainen kuin haluat.
Tiettyjä sosiaalisia normeja pitäisi noudattaa. Esim juhliin ilmestyminen keltaisessa mekossa tai punaisiin hautajaisissa ei vaan ole hyväksyttävää.
Itsetunto kohdilla,ei tarvitse selittää.
Vierailija kirjoitti:
Tiettyjä sosiaalisia normeja pitäisi noudattaa. Esim juhliin ilmestyminen keltaisessa mekossa tai punaisiin hautajaisissa ei vaan ole hyväksyttävää.
Mitä vikaa keltaisessa mekossa nyt muka on? Punainen hautajaisissa voi olla tilanteesta riippuen ok, etenkin jos on lähiomainen. Punaisia on myös eri sävyjä, aivan tummanpunainen on hillitympi kuin neonoranssinpunainen.
Tunnen kaksi, jotka todellakaan eivät välitä yhtään mitä muut ajattelevat. Tavallaan hienoa, mutta molemmille on koitunut tästä työelämässä ongelmia. Sitten ihmettelevät kun korkea koulutus ja kova kokemus eivät autakaan eteenpäin. No kun se on juuri niin, että käyttäydytään miten huvittaa eikä itse ymmärretä katsoa peiliin. Toinen teetättää työt muilla ja vähät välittää "pahoista" puheista. Toinen puolestaan on uhkaillut kollegoja, tullut ja mennyt miten haluaa. Jatkuvia työpaikkaromansseja. Molemmat ovat ylpeitä siitä, etteivät välitä mitä heistä ajatellaan. Mutta kappas kun joskus ehkä vähän pitäisi istua pohtimaan.
Minulla johtuu siitä, että yhdessä vaiheessa aloin inhota ihmisiä.
Jollakin toisella voi olla eri syy.
Pitäisikö joka päivä kiertää ovelta ovelle kysymässä miten pitäisi elää että miellytän sinua. Ei ihmistä ole tarkoitettu niin elämään. Ihminen on tarkoitettu elämään miellyttääkseen Jeesusta eikä muita ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen hyväksyy? Jos leski pukeutuu vaikka punaiseen paitaan ja mustaan hameeseen, niin tuskinpa hän keneltäkään hyväksyntää tarvitsee.
Kyllä se räksytys loppuu aikoinaan,kun huomataan että eihän tämä tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö joka päivä kiertää ovelta ovelle kysymässä miten pitäisi elää että miellytän sinua. Ei ihmistä ole tarkoitettu niin elämään. Ihminen on tarkoitettu elämään miellyttääkseen Jeesusta eikä muita ihmisiä
Sama kuin sanoisi, että tarkoitus on miellyttää joulupukkia, ja pelätä tonttuja, tai muuten mörökölli sinut vieköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen hyväksyy? Jos leski pukeutuu vaikka punaiseen paitaan ja mustaan hameeseen, niin tuskinpa hän keneltäkään hyväksyntää tarvitsee.
Olen ollut hautajaisissa missä vainajan tyttärellä oli tummanpunainen villakangastakki, oliko se nyt sitten epäsopivaa?
Koska loppujen lopuksi sillä saa parhaiten hyväksynnän itselleen. Olen alkanut käyttäytymään ja pukeutumaan siten miten itse haluan. En ole ikinä ollut yhtä pidetty. Ihmiset tykkää siitä kun näkevät mikä joku on. Ei tarvi arvailla mitään. Väitän että minun kanssa on helpompi olla kuin jonkun joka koko ajan skannaa muita ihmisiä ja miettii miten olisi ja mitä sanoisi. Minä olen hiton helppo ihminen. Ei mitään arvuuttelua. Kun sanon jotain jostain asiasta, niin voi luottaa siihen että sitä mieltä minä siitä olen, ilman mitään venkoiluja ja pelejä.
Mielipiteensä se on kullakin. Rakentava palaute ja sen käsitteleminen on vastuullisen aikuisen peruskauraa. Väritön ja hajuton saa elää rauhassa mutta massasta erottuva saa tavallisesti osakseen näkemyksiä jotka ovat ihailevia tai ei-ihailevia. Jos herättää huomiota joka ei ole mairittelevaa ja ottaa nokkiinsa siitä mitä muut hänestä ajattelevat joko lannistuu tai se kannustaa häntä omalla valitsemallaan polulla rohkaistumaan yhä räväkämpään tyyliin. Haluaa näyttää muille että hänellä on tyylitajua ja tahtoo että muu lauma seuraisi perässä rohkeasti sonnustautumaan myös tyylilleen uskollisena myös rikkoen rajoja ja löytäen mahdollisesti uutta piristystä harmaaseen arkeensa värien loisteesta. Alakuloiset ihmiset ja masentuneet eivät kiinnostua kokeilemaan uutta mutta sekin voisi osaltaan tervehdyttää nääntynyttä sielua kun laittaa rokkivaihteen päälle ja alkaa joraamaan.
Miksi pitäisi välittää? Kerro mulle. Minä en ainakaan ole ikinä välittänyt pskan vertaa, mitä joku minusta ajattelee. Mihin se vaikuttaa? Ei sitten niinku yhtään mihinkään.