Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivokuolleeksi julistettu mies heräsi kesken elinluovutuksen ja alkoi itkeä ja rimpuilla.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo juttu voi oikeasti pitää paikkaansa. Mä en edes jaksa luetella niitä asioita miksi tuo on hölynpölyä tai käytännössä mahdotonta. Tai sitten jutussa ei ole kaikkea mainittu.

t. elinluovutuksissa Suomessa mukana ollut 

Tässä alkuperäinen The Guardianin juttu https://www.theguardian.com/us-news/2024/oct/18/kentucky-man-wakes-up-o…

Kuule, ihan sama mitä TheGuardian kirjoittaa. Toimittajat eivät ole lääketieteen asiantuntijoita tai yleensäkään tiedä elinluovutuksesta ja siihen kuuluvasta prosessista mitään. Juttu on kirjoitettu ilman kunnon faktantarkistusta ja vajailla tiedoilla. 

https://www.npr.org/sections/shots-health-news/2024/10/16/nx-s1-5113976…

Vierailija
62/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tekoaly-uskoi-koomapotilaiden-heraa…

Lääkärit miettii myös sitä, että mahdollisen heräämisen jälkeen on kuluerä yhteiskunnalle ja rasite terveydenhuollolle. Eihän niiden pitäisi, mutta siihen suuntaan ollaan menossa, että lääkärit on pyövälinä siinä välissä pohtimassa bkt:ta. Kenet kannattaa pelastaa, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit miettii myös sitä, että mahdollisen heräämisen jälkeen on kuluerä yhteiskunnalle ja rasite terveydenhuollolle. Eihän niiden pitäisi, mutta siihen suuntaan ollaan menossa, että lääkärit on pyövälinä siinä välissä pohtimassa bkt:ta. Kenet kannattaa pelastaa, jne.

Järkyttävää!!! 

Vierailija
64/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi kertoi, että arkussa ollut henkilö oli hautaustilaisuudessa heittänyt kätensä arkun kannen välistä. Tämä tapahtui Portugalissa, missä nopeasti haudataan.

Vierailija
65/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yleistä narkkaripotilaiden kanssa, elimet talteen ja kuolevat siihen. 2 kärpästä yhdellä iskulla.

no mitä helvett*ä niillä hcv elimillä tekee? Mielummin kuolen, kuin otan hcv:n

Vierailija
66/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella miten moni koomapotilas onkaan uskottu jäävän koomaan vaikka olisivatkin heränneet myöhemmin. 

Vierailija
67/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia olen kieltänyt elinteni luovutuksen.

Tuohan pelastui sen takia. Olisi voinut herätä mullan alta muuten.

Niinpä, elimet viemällä ainakin varmistuu, ettei enää herää.

Vierailija
68/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla miehellä on ollut juuri oikea elin jollekkin joka sitä tarvitsee. Moraalisesti väärä teko lääkäriltä kun on varmasti nähnyt että mies on vielä elossa. 

Vierailija
69/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai heräisi krematoriossa kuumaan tunteeseen.

Krematoriossa on onneksi krematori valvoja joka tarkkailee sinua luukun kautta koko toimituksen ajan. 

Tokkopa eläisit viikkoja kylmiössä. Suomessa kun menee viikkoja kuolemasta hautaukseen.

Tämä. Just juttelin yhden naapurissa asuvan amerikkalaisen naisen kanssa. Hän sanoi arvostavansa sitä, että Suomessa ei ole hautaamisen kanssa niin kova kiire kuin USAssa, meikäläinen systeemi on hänestä omaisille armollisempi. Tässä ketjussa tuli nyt uusi näkökulma asiaan. Tuo kamala juttuhan tapahtui Kentuckyssa.

Vierailija
70/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuota miestä ei erehdytty luulemaan kuolleeksi vaan aivokuolleeksi. Ei aivokuolleita elävänä haudata minnekään.

Miten ylipäätään aivokuolleelta viedään elimiä. Eikö pitäisi olla kuollut silloin? Hyi! Ai niin kuolleen elimet alkavat kait heti mädäntyä eivätkä kelpaa luovutukseen. Mitäs lääkärit tähän uutiseen sanoo?

Vierailija
71/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Als-potilas joutui taistelemaan oikeudestaan elämää ylläpitäviin laitteisiin. 

Vierailija
72/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lopulta toimenpide keskeytettiin, koska hän osoitti liikaa elonmerkkejä." 

Missä menee sopivan ja liian raja elonmerkkien osoittamisessa tällaisen toimenpiteen yhteydessä?

Kuinkahan pitkälle kerkesivät mennä? Ja oliko käytetty riittävästi nukutusaineita? Hrr

Miksi aivokuolleelle käytettäisiin nukutusaineita? 

Vierailija
73/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo juttu voi oikeasti pitää paikkaansa. Mä en edes jaksa luetella niitä asioita miksi tuo on hölynpölyä tai käytännössä mahdotonta. Tai sitten jutussa ei ole kaikkea mainittu.

t. elinluovutuksissa Suomessa mukana ollut 

Ei paljon vakuuta, että et jaksa mainita edes paria räikeintä virhettä, kun kuitenkin jaksat kirjoittaa turhia kommentteja.

Vierailija
74/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksennan ihan just...nyt.

Mä oon aina ihan lapsesta asti ajatellut että koomapotilaista yms. ei tiedetä vielä pskankaanvertaa ja aivokuolleeksi julistaminen on ihan hlvetin vaarallista peliä. En itse (jos olisin lääkäri) suostuisi julistamaan ketään aivokuolleeksi.

n32

Aivokuolleen aivokäyrä tekee viivaa, aivokuollut ei hengitä itse vaan koneen kautta. Vain syvässä koomassa tarvitsevat apua hengittämiseen. Koomassa olevalta ei oteta varaosia. 

Vierailija
75/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kooma on usein samanlainen tila kuin unihalvaus..

Kerran olen ollut tässä tilassa ja on kauhistuttava tilanne kun pystyy kuulemaan ja kenties näkemään ympärillään olevia asioita mutta keho ei reagoi mihinkään eikä mitään jäsentä pysty liikuttamaan vaikka haluaisi ja yrittäisi..

Vierailija
76/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeissa. Ei erota enää kuolleesta.

Vierailija
77/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuota miestä ei erehdytty luulemaan kuolleeksi vaan aivokuolleeksi. Ei aivokuolleita elävänä haudata minnekään.

Miten ylipäätään aivokuolleelta viedään elimiä. Eikö pitäisi olla kuollut silloin? Hyi! Ai niin kuolleen elimet alkavat kait heti mädäntyä eivätkä kelpaa luovutukseen. Mitäs lääkärit tähän uutiseen sanoo?

Aivokuollut on kuollut. Elimistöä voidaan pitää koneiden avulla toiminnassa. Kun koneet sammutetaan, ei ole enää sydämentoimintaa eikä mitään.

Vierailija
78/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helv"tti😬 Tyyppi vääntänyt itkua kun sisäelimiä viedään  ja kirurgit vaan tuohtunut että kylläpä se nyt heiluu. 

Kuin jostain kauhuleffasta 

Vierailija
79/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja elimet takaisin sisään, tää on vielä liian elossa.

Vierailija
80/82 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helv"tti😬 Tyyppi vääntänyt itkua kun sisäelimiä viedään  ja kirurgit vaan tuohtunut että kylläpä se nyt heiluu. 

Kuin jostain kauhuleffasta 

Tuossa tapauksessa kirurgi oli itse asiassa ensimmäisenä nostanut kädet pystyyn ja sanonut, että hän ei osallistu tällaiseen. Lafkan pomot kyllä yrittivät painostaa muita jatkamaan toimenpidettä, mutta lopulta kukaan ei suostunut jatkamaan.

Näin ainakin ymmärsin yhdestä englanninkielisestä aihetta koskevasta jutusta, en lukenut tätä linkitettyä iltiksen juttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi