Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hurstin leipäjonot kriisissä - jonot pidentyneet eikä ruokaa enää riitä kaikille

Vierailija
19.10.2024 |

Eniten jonoissa ovat kasvaneet opiskelijoiden, eläkeläisten ja kodittomien määrät:

https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/7995783

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/811cb10a-9c2d-4ea3-866b-b9377a0c445c…

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvoista välittävä Suomi.

Leikkaukset on vasta alkaneet purra ja nyt jo näyttää tältä. Miten vuoden päästä.

Vierailija
22/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela-asiakkaat ja työkykyiset työttömät pois leipäjonoista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ryyppää rahansa ja polttava tupakkia 100 eurolla kk niin onko se ihme kun ei ole ruokaa. Olen työtön ja minun tuet riittää ruokaan aina. Olen itse ollut ruokaa jakamassa joten tiedän mitä sakkia siellä käy eli alkoholisteja suurin osa.

Vierailija
24/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ryyppää rahansa ja polttava tupakkia 100 eurolla kk niin onko se ihme kun ei ole ruokaa. Olen työtön ja minun tuet riittää ruokaan aina. Olen itse ollut ruokaa jakamassa joten tiedän mitä sakkia siellä käy eli alkoholisteja suurin osa.

Olet nyt jo kirjoittanut 10 vastaavaa viestiä tähän ketjuun. Ei se tosiasioita muuta.

Vierailija
25/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonot pitäisi kieltää. Ihmiset näyttävät noita ruokapankkeja ja -apuja lähinnä vain siksi että rahat riittävät alkoholiin ja rappioryypiskelyyn.

26/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ulkomaisilla opiskelijoillahan pitäisi olla lain mukaan riittävät varat elättää itsensä Suomessa, jotta voivat opiskella täällä. Opiskelijan pitää esittää tietty summa varoja,  jotta oleskelulupaa voidaan jatkaa tai antaa opintojen perusteella. 

Pitää paikkansa. Mun entinen työkaveri, joka on Nigeriasta, opiskeli sairaanhoitajaksi Suomessa ja oli ekan kesän töissä Wolt kuskina.

Vierailija
27/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonot pitäisi kieltää. Ihmiset näyttävät noita ruokapankkeja ja -apuja lähinnä vain siksi että rahat riittävät alkoholiin ja rappioryypiskelyyn.

Se ei ole sinulta pois.

Vierailija
28/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on kyllä myös sellaistakin väkeä jotka eivät sinne tilanteensa puolesta kuuluisi. Kun hakee ilmaista muonaa, niin voi sitten bailata reippaammin.

Sinähän et sitä porukkaa pysty sieltä seulomaan.

Kun kävin joskus 20 vuotta sitten leipäjonossa, niin piti olla työttömyyslappu tai opiskelijakortti.

Vierailija
29/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkareet nauttii.Köyhät kohta tappelee leipäpalasta.

Vierailija
30/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime vuonna pienellä paikkakunnalla avustamassa ruokajakelussa. Yli puolet hakijoista oli sellaisia jotka tulivat toimeen ilman jakelua. Se on totta että apu helpotti kaikkia. Ne jotka apua oikeasti tarvitsivat eivät näkyneet jonossa. Isolla osalla oli ongelmia päihteiden käytön kanssa. Mutta siihen ei auta kuin päihteiden käytön lopettaminen. Se taas on vaikeampi asia. Itse on pakko sanoa että en ole aikoihin syönyt niin hyvin kuin viime vuonna. Jakoon tuli paljon ruokaa jota ei saanut jakaa hygienia määräysten mukaisesti. Parhaimmat mitä päiväysvanhaa ruokaa sain olivat hanhen rintafileet. Mutta ohjeet olivat todella tiukat, jaksa ei saanut mitään jonka viimeinen käyttöpäivä oli mennyt. 

Vierailija
31/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on kyllä myös sellaistakin väkeä jotka eivät sinne tilanteensa puolesta kuuluisi. Kun hakee ilmaista muonaa, niin voi sitten bailata reippaammin.

Työikäiset työkykyiset jotka voisivat hyvinkin olla ennemmin töissä kuin leipäjonoissa pitäisi saa pois jonoista ja kannustettua menemään töihin ansaitsemaan itse oman elantonsa palkan muodossa.

Jonot vaan kasvaa, kun tekoäly tulee laajemmin käyttöön.

Vierailija
32/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse arvailla poliittista suuntautumista. Mistä näitä aina sikiää?

Vierailija
33/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viime vuonna pienellä paikkakunnalla avustamassa ruokajakelussa. Yli puolet hakijoista oli sellaisia jotka tulivat toimeen ilman jakelua. Se on totta että apu helpotti kaikkia. Ne jotka apua oikeasti tarvitsivat eivät näkyneet jonossa. Isolla osalla oli ongelmia päihteiden käytön kanssa. Mutta siihen ei auta kuin päihteiden käytön lopettaminen. Se taas on vaikeampi asia. Itse on pakko sanoa että en ole aikoihin syönyt niin hyvin kuin viime vuonna. Jakoon tuli paljon ruokaa jota ei saanut jakaa hygienia määräysten mukaisesti. Parhaimmat mitä päiväysvanhaa ruokaa sain olivat hanhen rintafileet. Mutta ohjeet olivat todella tiukat, jaksa ei saanut mitään jonka viimeinen käyttöpäivä oli mennyt. 

Et ollut.

Hanhen rintafileet 😂😂😂

Vierailija
34/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet nyt jo kirjoittanut 10 vastaavaa viestiä tähän ketjuun. Ei se tosiasioita muuta.

Tuon yhden ainoan viestin kirjoitin.

Vierailija
35/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikeaa siinä on että päättää "tänään minä lopetan päihteiden käytön" ja lopettaa siihen? Varsinkin kun on esimerkiksi tupakoija jotka ovat sanoneet itselleen että "minä en enää polta" ja eivät ole siitä päätöksestä lähtien polttaneet enää kertaakaan?

Vierailija
36/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa mainitut ulkomaalaiset ei kuulu sinne vaan pitäisi olla rahaa oleskeluun. Oleilulle ei ole laillista perustetta jos ei ole rahaa elättää itseään ja tulee karkoittaa omaan maahan takaisin. Kai sielläkin on kouluja?

Vierailija
37/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää alkaa tehdä niin, että pitää esittää joku työttömyystodistus tai vastaava. 

Vierailija
38/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työikäiset työkykyiset jotka voisivat hyvinkin olla ennemmin töissä kuin leipäjonoissa pitäisi saa pois jonoista ja kannustettua menemään töihin ansaitsemaan itse oman elantonsa palkan muodossa.

Jonoissa on paljon virolaisia ja intialaisia halpatyöläisiä. Käyvät töissä viemässä suomalaisten työpaikat ja hakevat suomalaisten köyhien ruuat.

Vierailija
39/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Riikka Purran.

Varmaan verottaa nämä jonossa olijat

Vierailija
40/118 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela-asiakkaat ja työkykyiset työttömät pois leipäjonoista!

Eläkeläiset pois jonosta. Monella on omistusasunto, sen voi myydä. Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä