Miten jotkut osaa alkaa yrittäjiksi?
Itse en tajua mitä voisin edes yrittää ja ärsyttää olla näin tonttu.
Kommentit (33)
Ensimmäinen asia on keksiä se idea, josta vois tulla liiketoimintaa. Sen jälkeen jukaan ei osaa suoraan mitään, vaan hankkii menttoreita ja liittyä ohjelmiin, joissa opetetaan alkeet.
Samaa mietin myös. Iso kynnys on aloittaa ja sitten on niin paljon asioita, mitä pitäisi alussa omaksua, esim. kuinka markkinoida itseään ja missä jne. Olisi helpompaa, jos joku tekisi sen puolen ja voisin itse vain keskittyä itse tuotteiden tekoon. Introverttinäkään ei noin vaan mennä verkostoitumaan ja esittelemään, ahdistaa jo ajatuskin.
Mun ongelma taas ei olisi keksiä, mitä voisin yrittää. Ongelma on se, etten jaksa sellaista byrokratiaa, eikä ole taloudellista turvaverkkoa, joilla selviäisin, jos se ei onnistuisikaan. jälkiimäinen ongelma on isoin. Ja nyt kun sosiaaliturvaa leikataan entisestään niin ei todellakaan ole varaa ryhtyä aloittelevaksi yrittäjäksi.
He ovat käyneet peruskoulun. Suosittelen.
Toki muutakin.
Iso osa yrittäjistä on ensin töissä samalla alalla, oppivat alan kuviot ja työelämän, ja sitten perustavat oman yrityksen.
Aika harva "no minäpä teen taidetta, valan kynttilöitä ja kirjoitan runoja"-yrittäjistä elättää itsensä. Sen sijaan esim. rakennusalalla about jokainen kunnollinen yrittäjä tekee ihan hyvää tiliä. Kun ei ala hosumaan ja huijaamaan.
Kuulostaa monimutkaisemmalta kun todellisuudessa on. Ensin pitää keksiä joku tuote tai palvelu, mistä ihmiset on valmiita maksamaan. Sitten vaatii oma-aloitteisuutta, kovaa duunia ja riskinottokykyä. Muistaakseni joka toinen yritys lopettaa viiden vuoden sisällä perustamisesta.
Vierailia kirjoitti:
Ensimmäinen asia on keksiä se idea, josta vois tulla liiketoimintaa. Sen jälkeen jukaan ei osaa suoraan mitään, vaan hankkii menttoreita ja liittyä ohjelmiin, joissa opetetaan alkeet.
Tämä riittäisi.
Tekee sitä, mitä muut eivät tee/tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa yrittäjistä on ensin töissä samalla alalla, oppivat alan kuviot ja työelämän, ja sitten perustavat oman yrityksen.
Aika harva "no minäpä teen taidetta, valan kynttilöitä ja kirjoitan runoja"-yrittäjistä elättää itsensä. Sen sijaan esim. rakennusalalla about jokainen kunnollinen yrittäjä tekee ihan hyvää tiliä. Kun ei ala hosumaan ja huijaamaan.
Tämä varmaan on se kompastuskivi, kun mulla ei ole mitään sellaista osaamista, jota edes työnantajat haluaisivat hyödyntää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin myös. Iso kynnys on aloittaa ja sitten on niin paljon asioita, mitä pitäisi alussa omaksua, esim. kuinka markkinoida itseään ja missä jne. Olisi helpompaa, jos joku tekisi sen puolen ja voisin itse vain keskittyä itse tuotteiden tekoon. Introverttinäkään ei noin vaan mennä verkostoitumaan ja esittelemään, ahdistaa jo ajatuskin.
Yrittäjyyskursseilla käydään hyvin läpi mm. just tuota markkinointia ja muutakin Sit tietysti helpottaa, jos tuntee yrittäjiä joilta voi kysyä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Millainen koulutus tai taitoja sulla on? Vai haluatko myydä jotain tuotteita tms? Usein yrittäjyys liittyy jonkin asian osaamiseen, tai esim. tuotteiden myyntiin, mistä itse tykkää. Mikä sua kiinnostaa?
Tutkinnot ammattikoulusta ja ammattikorkeasta, mutta ei oikein mitään taitoja enkä tiedä mitä voisin myydä. Se tässä onkin aiheena.
Ap
Olisiko kevyt yrittäjyys vaihtoehto.
Täytyy osata markkinoida esim. OF
No ensin tosiaan pitää tietää mitä haluaa tehdä yrittäjänä ja sitten kehittää niitä ennestään olevia taitoja ja hankkia uusia. Ihan vaikka YouTubista aloittaa etsimään tutoriaaleja ja opastusta mitä kannattaa tehdä, opetella niitä asioita mitä ei osaa nettikurssin avulla ja sitten hakeudut erilaisiin ryhmiin, joissa on saman alan yrittäjiä.
Jos tuote tai palvelu on olemassa, niin yrittäjäkurssilta saa yrittäjyyteen liittyvän osaamisen. Jos tuotetta tai palvelua ei ole, yrittäjyydestä haaveilu on lievästi sanoen hölmöä, se tarkoittaa nimittäin paljon muutakin kuin alvitonta läppäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen koulutus tai taitoja sulla on? Vai haluatko myydä jotain tuotteita tms? Usein yrittäjyys liittyy jonkin asian osaamiseen, tai esim. tuotteiden myyntiin, mistä itse tykkää. Mikä sua kiinnostaa?
Tutkinnot ammattikoulusta ja ammattikorkeasta, mutta ei oikein mitään taitoja enkä tiedä mitä voisin myydä. Se tässä onkin aiheena.
Ap
Ei kannata miettiä liian monimutkaisesti. Monesti yritys idea on aika yksinkertainen palvelu tai tuote mikä helpottaa ihmisten tai yritysten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mun ongelma taas ei olisi keksiä, mitä voisin yrittää. Ongelma on se, etten jaksa sellaista byrokratiaa, eikä ole taloudellista turvaverkkoa, joilla selviäisin, jos se ei onnistuisikaan. jälkiimäinen ongelma on isoin. Ja nyt kun sosiaaliturvaa leikataan entisestään niin ei todellakaan ole varaa ryhtyä aloittelevaksi yrittäjäksi.
Mitä byrokratiaa? Kevytyrittäjänä riittää kun osaat tyyliin lukea ja kirjoittaa.
Takaan että yrittäjyyden aloittamiseen tulee enemmän motivaatiota siinä vaiheessa kun makaamisesta maksaminen lopetetaan. Ei olekaan enää niin hankalaa, kas kummaa.