Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itseni elättävänä autoilijana olen pelkästään tyytyväinen hallitukseen

Vierailija
19.10.2024 |

Polttoaineisiin tulee yhteensä 20c alennukset verrattuna mitä SDP-Keskusta hallitus päätti, puhumattakaan siitä miten paljon punavihreä hallitus olisi nyt korottanut vielä päälle. ajoneuvoveroakin alennetaan ja tiestön korjaamiseen suurin summa vuosikausiin.

Tuloveroakin alennetaan jonkin verran, kompensoi aika hyvin sen muutaman sentin mitä ALVin korotus vaikutti kaikkiin hintoihin.

En oikein keksi mitään negatiivista sanottavaa, Suomi yritetään pitää suomalaisena kun paljon tiekunnuksia maahan tuloon ja oleskeluun. Pyritään leikkaamaan ylisuuria etuuksia sen sijaan että otettaisiin vielä enemmän velkaa tai maksatettaisiin kaikki autoilijoilla. Vähän höllätään ylikunninahimoista ilmastokurjistamista, ei mitään syytä miksi suomalaisten pitäisi kärsiä eniten ilmastopolitiikasta kun ilmastonmuuutos ei paljoa vaikuta tänne.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilometrikorvauksia leikattiin tänä vuonna. 

Kilometrikorvaus on 28 senttiä kilometri ja saa vähentää vain 7000, kun viime vuonna sai vähentää 8400 ja omavastuu nousi 150 euroa. 

Eli saat ensi vuonna vähemmän veronpalautuksia. 

Vierailija
42/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Budjettiriihi sinetöi kotitalousvähennyksen rajun leikkauksen."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010675848.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kovin moni itsensä elättävä on tyytymätön hallitukseen, lähinnä käsi muiden taskussa elävät valittaa

Tuskin kukaan haluaa elää käsi toisten taskussa!! Pakko se vaan on saada ansiosidonnaista kun jäi työttömäksi!! Miten muuten eläisin ja jaksaisin hakea uutta työtä?!? Olen sitä paitsi aika paljon ammattiliitolle maksanut vuosien mittaan!!!

Vierailija
44/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
45/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on Euroopan kalleinta bensaa, että näin hallitus junaili. Verotus on noussut. Työelämä on sekaisin, konkurssit, yt neuvottelut, sitepalvelut ajettu alas. Voi sinua, kun ostit asunnon, kohta jäät työttömäksi eikä ansiosidonnaista enää ole.

Suomi on lamassa, kun kulutusta ei ole. 

Bensa ei ole kalleinta eikä verotus ole noussut. YT:t johtuu euroopanlaajuisesta taantumasta (sota, energian hinta, inflaatio, korot)

Bensa on nyt Euroopan kalleinta. Kiitos orpopurra.

Yt johtuu siitä, että kukaan ei luota talouteen eikä tulevaisuuteen eli kysyntä on loppunut. Keskitei ole perusturvaa joten mihinkään ei käytetä rahaa. Rakentaminen on loppunut, asuntoja ei osteta, kaikki seisoo. Ja tämän teki orpopurra.

Suomi on syvemmällä kuin mikään muu maa. Samoin oli finanssikriisin

Bensa on 20-30 senttiä halvempaa, kuin Marinin aikaan. Ja "orpopurra" eivät luoneet rakennuslamaa. Eivät muuten myöskään maailmanlaajuista lamaa tai Ukrainan sotaakaan. Oikeastiko vasemmistolainen uskoo näin?

Vierailija
46/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Purra-luuska juuuri kertonut, ettei bensan hintaan voi politiikalla vaikuttaa, maailmanmarkkinahinta määrää. Toisaalta persuääliöt lupasivat euron litrahinnan, eipä ole näkynyt. Kolmanneksi, olet tyypillinen persumoukka, et osaa kirjoittaa oikein, et käyttää pilkkua, et mitään. Olet sivistymätön persumoukka. 

Onpa punikki taas närkästynyt. Hallituksen toimet ovat varmaan leikanneet tukiasi. Mutta tekstisi perusteella olet erittäin sivistynyt.

Vierailija
47/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienellä paikkakunnalla asuvana, itse itseni elättävänä, suhteellisen pienituloisena duunarina ja autolla liikkuvana olen myös tyytyväisempi tähän hallitukseen kuin edelliseen hallitukseen

Syytä kyllä hämmästelen. Juuri sinulle ei ole tullut mitään parannusta mihinkään. 

Ehkä vaan tykkäät pelon ilmapiiristä, kaatuvista yrityksistä, diktatuurista ja rasseilusta.

Missä se diktatuuri näkyy, jos on vaaleilla valittu? Minä olin huomattavasti vihaisempi edellisen hallituksen in tersektionaalisista sekoiluista (joista Keskusta maksaa hintaa vieläkin). Sitä eivät kansalaiset tienneet äänestäneensä. Eri

Vierailija
48/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kovin moni itsensä elättävä on tyytymätön hallitukseen, lähinnä käsi muiden taskussa elävät valittaa

Olet väärässä. Leikkaukset ovat heikentäneet koko kansan taloutta ja iskevät maan puolustuskykyyn ja puolustustahtoon.

Täytyy muistaa, että persut on suosituin puolue alle 35 vuotiaissa miehissä. Eli heillä ainakin on puolustustahtoa. Vaikka ymmärränkin, että ei ole varmaan kivaa ajatella puolustavansa vasemmistolaisten globalistien henkeä ja kotia, jotka ovat sahanneet oksaa Suomen jalkojen alta jo liian kauan. Eri.

Vierailija
49/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Budjettiriihi sinetöi kotitalousvähennyksen rajun leikkauksen."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010675848.html

Eikä oppositio ole juuri tällaisia rikkaiden tukien leikkauksia pyytänyt? Tuohan on nimenomaan rikkaiden okt asujien tuki, ei vähäosainen esim maksa siivouksesta.

Sitäpaitsi: https://valtioneuvosto.fi/-/10616/tutkimus-kotitalousvahennys-ei-lisaa-…

Vierailija
50/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatte sitten kun työpaikka menee alta tai työkyky menee yhdessä sekunnissa. Terveys ja työkyky on hiuskarvan varassa meillä jokaisella. Terveinkin ihminen voi olla vartin päästä koneiden varassa. Sitten huomaatte ne hallituksen huonot päätökset.

Tuo on tuota "sitten kun" argumentointia. Sitten kun maailmanloppu tulee niin ei teilläkään hyvin mene! 

No, usein ihminen jolla on kehittynyt otsalohko kykenee suunnittelemaan ja ennakoimaan tulevaa. Varautumaan riskeihin joihin nykyhallituksen leikkaukset johtavat esim. nämä työelämäheikennykset ja tuleva paikallisen sopimisen laki. 

Vierailija
51/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ollut todella tyytyväinen hallitukseen. Ajat ovat vaikeat, mutta onneksi on vavstuulliset ihmiset päättämässä asioista.Vielä löytyy paljon leikattavaa, jos tarvitaan. t: helsinkiläinen perheenäiti

Vierailija
52/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotan syöpään sairastumista jokaiselle joka tätä hallitusta kannattaa. Voisi olla silmiä avaava kokemus.

Minulla on syöpä ja olen tyytyväinen hallituksen toimiin. Onneksi minun syövälläni oli hyvä ennuste ja olen takaisin työelämässä. Vähän toivoa sairastaessa toi nykyhallituksen linjaukset monissakin asioissa, esim. järjestöjen rahoituksen karsimisessa ja muuhunmuuton hillitsemisessä. Tähän onneksi tulossa vielä lisää parannuksia. Toivottele sinä vaan syöpää ihmisille, minä en kyllä toivo tätä kenellekään.

Vierailija
53/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Leikkaukset ovat heikentäneet koko kansan taloutta ja iskevät maan puolustuskykyyn ja puolustustahtoon.

Täytyy muistaa, että persut on suosituin puolue alle 35 vuotiaissa miehissä. Eli heillä ainakin on puolustustahtoa. Vaikka ymmärränkin, että ei ole varmaan kivaa ajatella puolustavansa vasemmistolaisten globalistien henkeä ja kotia, jotka ovat sahanneet oksaa Suomen jalkojen alta jo liian kauan. Eri.

Alle 35-vuotiaat miehet ovat hyvin helposti huijattavissa. Sen jälkeen alkaakin olla valioyksilöt, joilla elämä hallinnassa kaikin puolin, tai mamman nurkissa edelleen asuvat incelit, joiden elämä on täynnä katkeruutta ja uhriutumista.

Vierailija
54/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna leikataan sairaspäivärahoja keskituloisella 300-400 kuukaudessa esim. jos murtuu jalka tai sairastuu syöpään.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

Isoilla riviväleillä "omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa" -jankkaaja tuli ketjuun. huoh.

Vierailija
55/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatte sitten kun työpaikka menee alta tai työkyky menee yhdessä sekunnissa. Terveys ja työkyky on hiuskarvan varassa meillä jokaisella. Terveinkin ihminen voi olla vartin päästä koneiden varassa. Sitten huomaatte ne hallituksen huonot päätökset.

Tuo on tuota "sitten kun" argumentointia. Sitten kun maailmanloppu tulee niin ei teilläkään hyvin mene! 

No, usein ihminen jolla on kehittynyt otsalohko kykenee suunnittelemaan ja ennakoimaan tulevaa. Varautumaan riskeihin joihin nykyhallituksen leikkaukset johtavat esim. nämä työelämäheikennykset ja tuleva paikallisen sopimisen laki. 

Lasketko itsesi tuohon otsalohkoporukkaan?

Vierailija
56/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä ollut todella tyytyväinen hallitukseen. Ajat ovat vaikeat, mutta onneksi on vavstuulliset ihmiset päättämässä asioista.Vielä löytyy paljon leikattavaa, jos tarvitaan. t: helsinkiläinen perheenäiti

Mistä leikkaisit lisää?

Vierailija
57/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 35-vuotiaat miehet ovat hyvin helposti huijattavissa. Sen jälkeen alkaakin olla valioyksilöt, joilla elämä hallinnassa kaikin puolin, tai mamman nurkissa edelleen asuvat incelit, joiden

Ammattikoulussa, jossa opetan, olen kyllä ollut huomaavinani päinvastaista. Nuoret miehet ovat mukavia ja älykkäitä, suurimmaksi osaksi. Kyllä ne hassuimmat ideat ja mielipiteet löytyy nuoren vihervasemmistolaisen, kaupunkilaisnaisen päästä. Ja lisää löylyä lyövät yle ja hesari. 

Vierailija
58/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketko itsesi tuohon otsalohkoporukkaan?

Lasken itseni siihen porukkaan, että olen ihan tavallinen keskiverto ihminen yo-arvosanoista- nykyiseen palkkaani, minulla ei ole erityisiä osaamista tai kykyä erityisosaajaksi, saatan sairastua vakavasti koska vaan, saatan jäädä työttömäksi koska vaan, en osaa enkä pysty yksin ajamaan etujani, joten kun ammattiliitto on tuhottu otan työn vastaan huonoilla ehdoilla, joka laskee myös muiden palkkatasoa ja oikeuksia (olen myös korvattavissa halvemmalla), minulla on lapsia joiden tulevaisuudesta olen huolissani, hekin keskivertoja. Tähän asti olen ollut luottavainen tulevaisuuden suhteen, koska hyvinvointivaltio, mutta nyt huolestuttaa tulevaisuus. 

Vierailija
59/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ammattikoulussa, jossa opetan, olen kyllä ollut huomaavinani päinvastaista. Nuoret miehet ovat mukavia ja älykkäitä, suurimmaksi osaksi. Kyllä ne hassuimmat ideat ja mielipiteet löytyy nuoren vihervasemmistolaisen, kaupunkilaisnaisen päästä. Ja lisää löylyä lyövät yle ja hesari. "

Niin niin... Onkos se fiksuin aines siellä amiksessa vai lukiossa + yliopistossa? Eli toisin sanoen sun kokemus on pääosin ns heikosti peruskoulussa menestyneistä, jotka ovat suorittavassa työssä hyviä, mutta johtaja-ainesta heistä ei löydy...

Vierailija
60/62 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken itseni siihen porukkaan, että olen ihan tavallinen keskiverto ihminen yo-arvosanoista- nykyiseen palkkaani, minulla ei ole erityisiä osaamista tai kykyä erityisosaajaksi, saatan sairastua vakavasti koska vaan, saatan jäädä työttömäksi koska vaan, en osaa enkä pysty yksin ajamaan etujani, joten kun ammattiliitto on tuhottu otan työn vastaan huonoilla ehdoilla, joka laskee myös muiden palkkatasoa ja oikeuksia (olen myös korvattavissa halvemmalla), minulla on lapsia joiden tulevaisuudesta olen huolissani, hekin keskivertoja. Tähän asti olen ollut luottavainen tulevaisuuden suhteen, koska hyvinvointivaltio, mutta nyt huolestuttaa tulevaisuus. 

Tuolla isossa maailmassa on sellainen asia kuin säästäminen. Kun ollaan töissä ja tienataan, säästetään niitä huonoja päiviä varten. Otetaan vakuutuksia, jos sairastutaan tai jäädään vaikka auton alle. Aikuinen ihminen itse arvioi omia riskejään ja varautuu niihin. Suomessa aikuiset ihmiset ovat eläneet kuin pikkulapset, ilman huolen häivää, ilman valmistumatta tulevaisuutta varten ja on vaan odotettu, että valtio kustantaa kaiken. Omille lapsille säästetään myös ja pyritään jättämään perintöjä, jotta he pärjäisivät. Suomessa tähän on suhtauduttu kuin rikokseen. Onneksi ajat ovat muuttuneet.