Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menettekö oikeasti mielellänne ryhmäjumppatunnille?

Vierailija
19.10.2024 |

Kysyn ihan tosissani. Ryhmäjumppa on sidottu alkamisminuuttiin, ja jumppasali voi olla tupaten täynnä jne. Ja pukkari tietenkin täynnä. Ja melu on kova sekä jumppasalissa että pukkarissa.

Minä nimittäin menen mielelläni kuntosalille. Voin kävellä sinne rauhassa eikä perille pääsy ole kymmenestä minuutista kiinni. Pukkari on usein jopa tyhjä. Lisäksi haluan itse päättää, mitä teen ja millä intensiteetillä.

Tuli vain mieleen, kun osuin ryhmäjumppien varaussivuille ja stressaannuin pelkästään sen lukujärjestyksen lukemisesta. Huh!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaren vesijuoksu on muutenkin mukavaa sillä ruoka ravintola on samassa talossa sekä kuntosali. 

Vierailija
22/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäliikunta on ihanaa, mutta ainakin elixialla musiikki on aina niin kovalla, ettei siellä pysty olemaan. Korvatulpat eivät pysy ja ohjaaja huutaa kurkku suorana täysillä olevan musiikin päälle. Sille on varmaan syynsä, miksi Elixia ei käytä niitä laitteita, jotka vilkkuu punaisena jos äänenvoimakkuus menee tietyn db-rajan yli 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vi*tu nyt taas! Yksi ei halua käydä ryhmäliikunnassa, kun ohjaaja kiljuu, joku toinen ei käy salilla, koska ei halua koskea laitteisiin. On se vaikeaa! Onneksi jokaiselle varmasti löytyy mieleinen liikuntalaji.

Kyllä, itse käyn ryhmäliikunnassa, ihania tunteja hyvällä musalla, ohjaaja neuvoo ja katsoo tekniikan perään. Käyn myös salilla, eikä ole ongelma koskea laitteisiin (taitaa olla pahemman asteen neuroosit henkilöllä, joka ei voi koskea johonkin, jota joku toinenkin on koskenut). Meidän salilla ei ole pukuhuoneessa pahempia ruuhkia, eikä äijiä (naisten sali).

Vierailija
24/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ohajaajasta onko tunnit mukavia (ja toki tuntien sisällöstä). En jaksa myöskään niitä, jotka kiljuvat joka toinen sekunti: jaksaa jaksaa!, ylitä itsesi!, ja vahtii koko ajan tekemisiä. Ne vaan ärsyttävät.

Vierailija
25/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen, koska sille on selkeä alku, keskikohta ja loppu. Salilla alan vain sluibailla, neuvotella itseni kanssa helpotuksista. Olen hedonistinen läskiperse - tai olisin, ellei joku huutaisi tunnin minulle, mitä pitää tehdä. 

Meille koiranpennun itsekontrollilla varustetuille tuollainen jumppa sopii. Musiikki voi olla hyvää tai sysipaskaa, mutta mikä tahansa on parempi, kuin kuntosalin sohvalla Fitness-lehtiä lukeva keski-ikäinen eukko treenamassa. Kaikkea on kokeiltu, kaverin kanssa me sitten kumpikin istuttiin sohvalla jauhamassa peetä ja jälkikäteen palkittiin itsemme kovasta työstä menemällä kaljalle. 

Kiitos, just mun ajatukseni tässä. En mene mielelläni, mutta käsken itseäni menemään juuri noista syistä. Käyn lihaskuntotunnilla, jonka jälkeen on kehonhuoltoa - pidän salin lattialle melkein nukahtamista palkintona huimasta suorituksesta. 

Vierailija
26/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just asiallista toimintaa. 30 ylipainoista AV mamaa jumppaa salissa niin että vatsa makkarat lyö tahtia. Ja paskan käry kamala kun mama on tietty mussuttanut matkalla kymmenen Mars patukkaa. 

Vierailija
27/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosaaren vesijuoksu on muutenkin mukavaa sillä ruoka ravintola on samassa talossa sekä kuntosali. 

No nyt löytyi mammoille sopiva paikka! Saa syödäkin heti treenin jälkeen oikein ruoka ravintolassa!

Vierailija
28/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan väkisin missään vapaa-ajanharrastuksessa käy. Minä tykkään ryhmäliikuntatunneista mutta en esimerkiksi pidä juoksemisesta tai uimisesta. Siispä en ikinä juokse tai mene uimahalliin. Enkä puolestani ihmettele, jos joku tykkää uida tai juosta, sen kun harrastavat! Pääasia kai kuitenkin, että löytyy mieluisa liikuntamuoto, jota tulee tehtyä.

Vierailija
29/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai kukaan väkisin missään vapaa-ajanharrastuksessa käy. Minä tykkään ryhmäliikuntatunneista mutta en esimerkiksi pidä juoksemisesta tai uimisesta. Siispä en ikinä juokse tai mene uimahalliin. Enkä puolestani ihmettele, jos joku tykkää uida tai juosta, sen kun harrastavat! Pääasia kai kuitenkin, että löytyy mieluisa liikuntamuoto, jota tulee tehtyä.

Ryhmäseksiä Gambiassa 

Vierailija
30/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt löytyi mammoille sopiva paikka! Saa syödäkin heti treenin jälkeen oikein ruoka ravintolassa!

Eli hokoile silavaa jumpassa ja syö  

Vierailija
31/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ohajaajasta onko tunnit mukavia (ja toki tuntien sisällöstä). En jaksa myöskään niitä, jotka kiljuvat joka toinen sekunti: jaksaa jaksaa!, ylitä itsesi!, ja vahtii koko ajan tekemisiä. Ne vaan ärsyttävät.

Olen käynyt ryhmäliikuntatunneilla vuodesta 2002 eikä ohjaajat ikinä kilju tuollaista, etenkään jatkuvasti. Kyllä se tsemppaaminen on aika paljon hillitympää. Eivätkä vahdi koko ajan tekemistä. Jos pyytävät korjaamaan tekniikkaa, se on ihan omaksi hyväksesi, ettet hajota paikkojasi. Todella harvoin ryhmliikuntatunnilla ohjaaja lähtee henkilökohtaisesti jotain jumppaajaa vahtimaan ja korjaamaan, ei siihen ole edes aikaa.

Vierailija
32/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään. Käyn mm. zumbassa ja lattareissa. Niitä olisi aika ankeeta harrastaa yksin. Salilla on tylsää.

Vierailija
33/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi vaikka ilmaiseksi pääsisin. Ryhmäliikunta on minulle kuin maanpäällinen helvetti, siinä kiteytyy hyvin kaikki asiat mitä en liikunnalta halua.

Vierailija
34/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ryhmäliikuntatunneilla vuodesta 2002 eikä ohjaajat ikinä kilju tuollaista, etenkään jatkuvasti. Kyllä se tsemppaaminen on aika paljon hillitympää. Eivätkä vahdi koko ajan tekemistä. Jos pyytävät korjaamaan tekniikkaa, se on ihan omaksi hyväksesi, ettet hajota paikkojasi. Todella harvoin ryhmliikuntatunnilla ohjaaja lähtee henkilökohtaisesti jotain jumppaajaa vahtimaan ja korjaamaan, ei siihen ole edes aikaa.

Minäkin olen käynyt ryhmäliikuntatunneilla vuosia ja käyn yhä parilla eri tunnilla per viikko ja nimenomaan käyn sellaisilla, joissa ohjaaja ei tuolla tavalla kilju eikä keskity oppilaisiin. Mutta on niitäkit ollut, jotka näin ovat tehneet ja niillä en ole paria tuntia enempää käynyt. Vähemmistöhän nuo kiljujat tosiaan ovat, mutta vastasin kysymykseen, että todellakin ymmärrän, jos on huonoja mielikuvia jumppatunneista, mikäli on sattunut juuri näiden ns. liikatsemppareiden tunneille. Ehkä vähän kärjistetysti sanoin tuon, että vahtii koko ajan tekemisiä niin joo ei tietenkään vahdi koko ajan. Mutta jos joku liike on ollut hankala itselle, esim. selkä ollut jumissa, minkä takia on tehnyt kipeää tehdä liike ja sen takia ei ole ihan samassa tahdissa pystynyt liikettä tekemään kuin muut. Nautin ryhmäliikuntatunneista myös, mutta mikäli juuri sinun alueellasi ei näitä ole ollut, ei tarkoita etteikö muilla olisi.

Vierailija
35/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikista mieluiten menisin ohjatuille dance tunneille. Pitää olla haastetta, hyvää musaa ja koreografiaa että saan motiivin liikkumiseen. 

Vierailija
36/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssitunnit on parasta. Hyvää musiikkia eikä ohjaaja karju mihinkään mikkiin vaan tanssii mukana. Rentoa ja hikistä.

Vierailija
37/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi vaikka ilmaiseksi pääsisin. Ryhmäliikunta on minulle kuin maanpäällinen helvetti, siinä kiteytyy hyvin kaikki asiat mitä en liikunnalta halua.

Haha, tämä.

Vierailija
38/38 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menen mielelläni takariviin katsastamaan tarjontaa. Tunnin jälkeen kiirehdin vessaan tyydyttämään itseäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme