Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet, jos puolisosi/kumppanisi on merkonomi tai koulunkäyntiavustaja?

Vierailija
18.10.2024 |

Ei sano mitään.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaopiston naiset, ne takuulla kääntää mun pään. 

Vierailija
22/29 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin hävettäisi, kun kaverin puoliso on sairaanhoitaja.

Merkonomin ja sairaanhoitajan  ja insinöörin koulutukset olivat 1990 luvun alkuun asti saman tasoisia.

Merkonomit valmistuivat kauppaopistosta, sairaanhoitajat sairaanhoito-opistosta ja insinööri teknillisestä opistosta.

Sittemin opistokoulutus lopetettiin kokonaan, ja sen tilalle tuli uusi nimike: Ammattikorkeakoulu.

Nykyisin valmistuvat merkonomit eivät vastaa entisajan merkinomeja, sillä heidän koulutus on lyhyempi ja suppeampi.

Entisajan merkinomit vastaavat ammattikorkeakoulun tradenomeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hävettäisi, jos kavereiden puolisoilla olisi arvostetut ammatit ja omalla puolisolla olisi alempiarvoinen työ.

Eikö se oma onnellisuus ole tärkeintä? Vai onko sulla kavereita, jotka huomauttelevat puolison koulutuksesta tai muusta epäolennaisesta?

Vierailija
24/29 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi. Itse olen yo-merkonomi, ja omistan 102 henkilöä työllistävän, ihan menestyvän yrityksen. Vaimolla on maisterintutkinto, työskentelee opettajana.

Vierailija
25/29 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaisi. Itse olen yo-merkonomi, ja omistan 102 henkilöä työllistävän, ihan menestyvän yrityksen. Vaimolla on maisterintutkinto, työskentelee opettajana.

Niin no, ei tarvitse omistaa mitään yritystä.

Vierailija
26/29 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä on, jos on hyväperse.

Vierailija
27/29 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mikä on koulutus, kunhan ei käy töissä. En käy itsekään, niin on aikaa touhuilla yhdessä. Olemme vaimon kanssa olleet työelämässä, ja pois työelämästä. Pidetään molemmat tästä pois työelämästä- vaiheesta. Loppujen lopuksi ihminen elää noin 80 vuotta. Työssä on kyse oman elinajan myymisestä. Ei ole tarpeeksi elämästäni tarjottu, joten en mene. Rahaa ei niin hirveästi ole, mutta pärjäillään kuitenkin. Parhaat asiat ovat kuitenkin ilmaisia. Eläkää vaan lomia, ja viikonloppuja varten, jos haluatte.

Vierailija
28/29 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuuko jostain vielä merkonomeja?

Vierailija
29/29 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että puolisoni on samaa tasoa kuin itsekin eli akateemisen loppututkinnon suorittanut nainen.

M 50v.