Mitä mieltä olet, jos puolisosi/kumppanisi on merkonomi tai koulunkäyntiavustaja?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin hävettäisi, kun kaverin puoliso on sairaanhoitaja.
Merkonomin ja sairaanhoitajan ja insinöörin koulutukset olivat 1990 luvun alkuun asti saman tasoisia.
Merkonomit valmistuivat kauppaopistosta, sairaanhoitajat sairaanhoito-opistosta ja insinööri teknillisestä opistosta.
Sittemin opistokoulutus lopetettiin kokonaan, ja sen tilalle tuli uusi nimike: Ammattikorkeakoulu.
Nykyisin valmistuvat merkonomit eivät vastaa entisajan merkinomeja, sillä heidän koulutus on lyhyempi ja suppeampi.
Entisajan merkinomit vastaavat ammattikorkeakoulun tradenomeja.
Vierailija kirjoitti:
Minua hävettäisi, jos kavereiden puolisoilla olisi arvostetut ammatit ja omalla puolisolla olisi alempiarvoinen työ.
Eikö se oma onnellisuus ole tärkeintä? Vai onko sulla kavereita, jotka huomauttelevat puolison koulutuksesta tai muusta epäolennaisesta?
Ei haittaisi. Itse olen yo-merkonomi, ja omistan 102 henkilöä työllistävän, ihan menestyvän yrityksen. Vaimolla on maisterintutkinto, työskentelee opettajana.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaisi. Itse olen yo-merkonomi, ja omistan 102 henkilöä työllistävän, ihan menestyvän yrityksen. Vaimolla on maisterintutkinto, työskentelee opettajana.
Niin no, ei tarvitse omistaa mitään yritystä.
Ihan sama mikä on, jos on hyväperse.
Ihan sama, mikä on koulutus, kunhan ei käy töissä. En käy itsekään, niin on aikaa touhuilla yhdessä. Olemme vaimon kanssa olleet työelämässä, ja pois työelämästä. Pidetään molemmat tästä pois työelämästä- vaiheesta. Loppujen lopuksi ihminen elää noin 80 vuotta. Työssä on kyse oman elinajan myymisestä. Ei ole tarpeeksi elämästäni tarjottu, joten en mene. Rahaa ei niin hirveästi ole, mutta pärjäillään kuitenkin. Parhaat asiat ovat kuitenkin ilmaisia. Eläkää vaan lomia, ja viikonloppuja varten, jos haluatte.
Valmistuuko jostain vielä merkonomeja?
Haluan, että puolisoni on samaa tasoa kuin itsekin eli akateemisen loppututkinnon suorittanut nainen.
M 50v.
Kauppaopiston naiset, ne takuulla kääntää mun pään.