Onko 47-vuotias neli- vai viisikymppinen?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin kuuluu urheilussa sarjaan N35, Riikka purra taas sarjaan N45.
Ei pidä paikkaansa. Marin on keski-ikäinen, nelikymppinen nainen, vaikka yrittääkin epätoivoisesti jäljitellä teiniä.
Lähemmäs viisikymppinen/vajaa viisikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Marin on keski-ikäinen, nelikymppinen nainen, vaikka yrittääkin epätoivoisesti jäljitellä teiniä.
Vaikka Marin olisi 39v hän kuuluu urheilussa sarjaan N35. Näin se vaan menee. Keski-ikä alkaa joidenkin tutkimusten mukaan vasta 53_vuoyiaana.
Ei kumpikaan. Ihan vain neliseiska.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppinen kun ikä alkaa nelosella
Eli49 on nelikymppinen ja 19 samaa sarjat kuin 10..11 sun logiikalla.
Jos 47 on nuorekas ja hoikka, voi kateelliset sanoa, että sähän olet vasta nelikymppinen, odota viiteenkymppiin .,, huonokuntoiselle huohottavalle 47:lle taas voi sutia myötätuntoa sanoen, no, sähän ootkin jo kohta 50, tuo on normaalia.
Se riippuu varmaan henkilöstä, eli kokeeko hän olevansa 4 vai 5 kymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Marin olisi 39v hän kuuluu urheilussa sarjaan N35. Näin se vaan menee. Keski-ikä alkaa joidenkin tutkimusten mukaan vasta 53_vuoyiaana.
Eikä ala vaan 35-vuotiaana. Marin on lähes 40v.
Riippuu siitä kuka kysyy?
Miehille voin olla 60-kymppinen, naisille aina 50-kymppinen.
M57v
Ennen sanottiin kun täytti 40v, että on viidennellä kymmenellä.
Ei tietenkään 50:nen kun ikä alkaa nelosella :).
Itse ajattelen, että kymppinen-päätteiset termit ovat epätarkkoja ilmauksia, joita käytetään arviointimielessä silloin, kun henkilön tarkka ikä ei ole tiedossa. Jos minulta kysytään ikääni, en todellakaan sano olevani kolmekymppinen, vaan mainitsen ihan tarkan ikäni (33).
Kymppisyydet on minusta 2 vuotta kumpaankin suuntaan, 42 on nelikymppinen, 48 viisikymppinen
Kyllä mä viisikymppisenä pidän. Eihän siinä ole kuin 3 vuotta viiteenkymppiin! T. m37
Jos ikä alkaa nelosella, on nelikymppinen. Nelikymppinen on eri asia kuin 40-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
No, mä oon 46 ja mulla alkaa olla viisikymppinen olo. Joten sanoisin että 50
Eli valintakysymys? Mä taas olen 50+ ja tunnen itseni 40+.
47 vuotias on puhtaasti viisikymppinen.
Onko 17-vuotias lapsenne mielestänne parikymppinen?
Nelikymppinen kun ikä alkaa nelosella