Ei helvetti mitä kuvia välittäjä pannut nettiin meidän asunnosta!!
Meillä on ihana, valoisa ja vaalea koti ja siivosin ja tuunasin kaksi päivää ennen välittäjän tänne tuloa!! Jumalauta nyt on kuvat netissä ja mitä mä näen?? Kuvissa on lattialastaa, roskista, olohuone kuvattuna mahdollisimman huonosta kulmasta, pimeitä kulmia, takapihalla oikein zoomattu kohtaan mikä varmasti ainoa paikka siellä mitä ei tarvitsisi zoomata :( Mua vituttaa niin paljon. Mä vielä sipistelin kylppäriä ja asettelin pyyhkeet, niin välittäjä on siirtänyt kamat ja kuvannut lattialastaa. Voi v...
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä tuo voi olla hyvä, niin ei tule sitten ikävänä yllätyksenä ostajalle ne epäkohdat.
Ovatko lasta tai roskiksen olemassaolo epäkohtia?
Laita linkki kuviin, tai en usko tätä sepustusta.
No laitappa ap tänne ne kuvat, eli ilmoitus . Niin saat ilmaista mainosta, kivat sulle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä välittäjä lähetti kuvat tarkistettavaksi ennen myyntiä. Kuvat otti ammattivalokuvaaja, ei välittäjä. Nämä ovat ehkä niitä asioita, joista sitten säästetään, kun valitaan välittäjä halvimmasta päästä.
Olen paljon seurannut kuvia myynti- ilmoituksista. Siellä on asuntoja, jossa pyykkiteline pyykkeineen makkarassa, lavuaarin reunalla rivi wc- paperihylsyjä, muovikasseja naulakoissa ym. Niistä tulee oli, että ei maksa vaivaa lähteä näytölle.
No kyllä niiden hylsyjen ja stailausten takaa pitää nähdä itse asunto. Mitä hiton väliä niillä entisen asukkaan rojuilla on väliä, ne vie ne mennessään. Omien kalusteiden sijoitusta siellä mietitään.
Mittanauhan kanssa näytölle jos sijainti ja pohja on vastaavat tarpeita. Mutta hyvä vaan, että nirppanokat ei tuu nostamaan hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän välittäjä on sitten käynyt teillä kuvaamassa. Meiltä sai kuvan talon seinustalta, mihin oli laittanut mukaan ruosteisen haravan ja ikälopun kastelukannun.
No mulle harava ja kastelukannu olisi ollut ihan sama, sillä asuntoa olin ostamassa. Jos ei taloa näe haravan takaa tms, niin ehkä taloa ei ole.
Hyvä, että osaat noin katsoa. Mutta monelle tulee vaikutelma tuollaisista kuvista, että talokin on patinoituneempi kuin oikeasti on ja voi kiinnostus lopahtaa katsomiseen paikan päälle.
Ei kai ostajat sentään noin tyhmiä ole. Renkaanpotkijat ja uteliaat tirkistelijät joutaakin jäädä entiseen murjuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä välittäjä lähetti kuvat tarkistettavaksi ennen myyntiä. Kuvat otti ammattivalokuvaaja, ei välittäjä. Nämä ovat ehkä niitä asioita, joista sitten säästetään, kun valitaan välittäjä halvimmasta päästä.
Olen paljon seurannut kuvia myynti- ilmoituksista. Siellä on asuntoja, jossa pyykkiteline pyykkeineen makkarassa, lavuaarin reunalla rivi wc- paperihylsyjä, muovikasseja naulakoissa ym. Niistä tulee oli, että ei maksa vaivaa lähteä näytölle.
No kyllä niiden hylsyjen ja stailausten takaa pitää nähdä itse asunto. Mitä hiton väliä niillä entisen asukkaan rojuilla on väliä, ne vie ne mennessään. Omien kalusteiden sijoitusta siellä mietitään.
Mittanauhan kanssa näytölle jos sijainti ja pohja on vastaavat tarpeita. Mutta hyvä vaan, että nirppanokat ei tuu nostamaan hintaa.
Jos myyntikuvat antavat vaikutelman siitä, että asukkaat ovat eläneet kuin pellossa, niin se kääntää pois niitä potentiaalisia ostajia jotka eivät halua alkaa heti remonttihommiin. Siis vaikka remontille ei välttämättä olisi tarvetta. Epäsiisti asunto antaa kuvan ettei asunnosta ole huolehdittu.
Kaksi kämppää olen myynyt välittäjän kautta helsingissä. Meillä kävi ammattistylisti yhdessä ammattivalokuvaajan kanssa. Yhdessä välittäjän kanssa päätettiin, mitkä kuvat otetaan ilmoitukseen.
Okei, välittäjän palkkio oli 2-3 tonnia kalliimpi mitä muilla. Kummatkin kämpät myytiin ensinäytöllä, toinen 17 tonnia ja toinen 15 tonnia yli pyyntihinnan. Ja asunnon pyyntihinta oli sama niilläkin välittäjillä, joita en valinnut. He vaan olivat sitä mieltä, että "ehkä pari tonnia, Max 5 joutuu jättää tinkivaraa".
Mielelläni maksan välittäjälle sen 5 tonnia enemmän, jos hän tuo pöytään 30 tonnia extraa.
Lienee sanomattakin selvää, mikä välitysliike on kyseessä.
Ensimmäinen kirjain on B ja toinen...
Vuosia sitten muistaakseni pyysin välittäjää poistamaan jonkun minusta turhan ja epäedullisen kuvan niistä asunnonmyyntikuvista. Pääosin kuvat oli ok.
Välittäjiä ja kuvaajia on todella erilaisia, itse maksan mieluummin lisää hyvistä kuvista kuin annan amatöörimäiset kuvat julkaisuun.
Joo, mieluummin lisämaksu niistä kuvista. On jäänyt mieleen erään tuttavapariskunnan asunnon kuvat, enimmäkseen kamalia kuvia heidän nätistä asunnostaan. Pienen firman välittäjä oli ne ottanut, kai kaupanpäälle. Kauppaa ei tullut kuitenkaan.
Tais olla vitsillä aloitus? En ole itse koskaan törmännyt noin ammattitaidottomiin kuviin mitä olen ilmoituksia katsellut
Vierailija kirjoitti:
Laita linkki kuviin, tai en usko tätä sepustusta.
Laita sä nimesi ja oma henkilökohtainen sähköposti niin ap voi sitten pistää sulle ne kuvat?
Vierailija kirjoitti:
Tais olla vitsillä aloitus? En ole itse koskaan törmännyt noin ammattitaidottomiin kuviin mitä olen ilmoituksia katsellut
Mä oon nähnyt asuntoilmoituksia missä on kuvattu sisustusta enemmän kuin asuntoa. Lähikuva kukka-asetelmasta jne. Että kyllä niitä vaan välillä on.
Onkos possessivisuffiksit unohtuneet?
Oikeastaan ne on aika hauskoja, missä on kuvattu sekalaisen sisustuksen kanssa myyntiin laitettu asunto. Ne vähän epäsovinnaiset yksityiskohdat voi jäädä itse asiassa paremmin mieleen kuin yli stailatut valkoiset kämpät. Varmaan olleet vuokrattuna, niin ei ole yhtään voitu siirtää asukkaan tavaroita.
Meillä sama. Tuntui kuin olisi ihan tarkoituksella käyty poissaollessamme (poissaolo oli ehdoton ehto välittäjän taholta) ottamassa tahallaan ihan suoraansanottuna pas*at kuvat. Välittäjä itse otti kuvat ja netistä katsoin niitä ja oli kaiken lisäksi likainen linssi ja siinä joku tahrakin vielä joka näkyi ihan joka kuvassa. Aikansa kun asunto myynnissä roikkui, meni kuitenkin lopulta pyyntihinnalla. En käsitä miten sillä riitti pokka pistää niin surkeat kuvat kaikkien nähtäville.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä ihminen, mitä kommentteja! Minä olen ostamassa asuntoa ja ymmärrän, että pyykkitiline ja pyykit, vessapaperihylsyt ja naulakon muovikassit ei kuulu kauppaan. Näytössä katson niitä asioita, jotka jäävät asuntoon eli keittiön kaappeja, liettä, jääkaappia jne., missä kunnossa kylppäri on, en siellä olevia pyyhkeitä, asunnon pintoja jne. Minulle ihan sama millaiset verhot tai sohva asunnossa on.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä tuo voi olla hyvä, niin ei tule sitten ikävänä yllätyksenä ostajalle ne epäkohdat.
Miten niin epäkohdat? Jos olisin ostamassa käytettyä asuntoa, niin varmaan paras tapa saada mut näytölle hyvän sijainnin ja pohjan lisäksi olisi just näyttää kuvia käytetyistä ja kuluneista siivousvälineistä, haravoista ja muusta kalustosta, jolla asunnosta pidetään huolta. Luo mielikuvan hyvin hoidetusta kiinteistöstä. Ihmettelen sitä suurta määrää kuvia sisustusheinistä ja taitelluista pyyhkeistä. Joku hedelmäkori keittiön pöydällä on pahin. Siitäkö pitäisi innostua kiinteistökaupoilla?
Meillä taas oli remonttikuntoinen asunto, joka laitettiin myyntiin. Naureskelin miehelle, että millaisia myyntikuvista tuleekaan, kun kaikki repsottaa. Niin mitä ihmettä! Kuvissa asunto näytti jopa kauniilta. Upea valo ja tilan määrä. Kuvat oli aivan kuin jostain naapuriasunnosta. En tajua.
No, eipä se kaupaksi mennyt, heh. Näytöillä on totuus paljastunut. Vaihdettiin välittäjä sellaiseen, joka tuntee alueen. Hän sai asunnon myytyä nopeasti ja meille hyvään hintaan.
Vierailija kirjoitti:
No juu, en minäkään kotia läävänä pidä, jos myyntikuvia otetaan. Mielestäni silti tavarat auttaa hahmottamaan tilaa. Jos pyykkiteline on auki, niin se auttaa näkemään jääkö siihen hyvin kulkutilaa. Pieniä makkareita olen nähnyt jo liikaa.
-eri
Hyvä, että osaat noin katsoa. Mutta monelle tulee vaikutelma tuollaisista kuvista, että talokin on patinoituneempi kuin oikeasti on ja voi kiinnostus lopahtaa katsomiseen paikan päälle.