Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositteko Finnairia pitkillä lennoilla esim Usaahan? Vai ulkomaisia?

Vierailija
18.10.2024 |

Miten on?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KLM:llä olen lentänyt aina kaukokohteisiin halvimmalla lipulla. 

Vierailija
2/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qatar Airways ja Q-suite on ihan ehdoton ainakin mulle pitkillä lennoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niissä on erityistä verrattuna muihin lentoyhtiöihin?

Vierailija
4/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin ensisijaisesti aikataulujen kannalta. Ei perinteisissä lentoyhtiöissä ole niin isoja eroja, että lähtisin valikoimaan sen perusteella. Halpayhtiöt ovat sitten eri asia.

Jos esim. asuu pääkaupunkiseudulla ja on menossa New Yorkiin, niin Finnairin aikataulu on hyvin miellyttävä, kun saa nukkua aamulla normaalisti ja lento lähtee vasta iltapäivällä. Monella muulla yhtiöllä joutuu heräämään jo ennen kukonlaulua, mikä on ikävää, kun toisessa päässä päivä on aikaeron vuoksi pitkä.

Mutta jos lentää paikkaan, jonne ei pääse Finnairin suoralla lennolla, tilanne voi olla toinen.

Vierailija
5/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään lentää Lufthansalla esim. Miamiin. Vaihto joko Munchenissä tai Frankfurtissa. Kerran lensin British Airwaysilla Heathrow kautta. Ei kiitos enää!!!

Vierailija
6/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettisin ensisijaisesti aikataulujen kannalta. Ei perinteisissä lentoyhtiöissä ole niin isoja eroja, että lähtisin valikoimaan sen perusteella. Halpayhtiöt ovat sitten eri asia.

Jos esim. asuu pääkaupunkiseudulla ja on menossa New Yorkiin, niin Finnairin aikataulu on hyvin miellyttävä, kun saa nukkua aamulla normaalisti ja lento lähtee vasta iltapäivällä. Monella muulla yhtiöllä joutuu heräämään jo ennen kukonlaulua, mikä on ikävää, kun toisessa päässä päivä on aikaeron vuoksi pitkä.

Mutta jos lentää paikkaan, jonne ei pääse Finnairin suoralla lennolla, tilanne voi olla toinen.

Mulle hinta ratkaisee. Ei ole koskaan ollut ongelmia aikaeron vuoksi. Melatoniinit on aina matkassa, mutta toistaiseksi ei ole tarvinnut käyttää. 

Vierailija
7/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on Usaaha? Onko se Thaimaasen lähellä?

Vierailija
8/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair on valitettavasti viime aikoina sekoillut niin paljon ja lähipiirissä niin paljon ongelmia heidän takiaan, että periaatteesta kyllä varoisin. Asiakaspalvelu olematonta, ei ihmisiä enää missään. Edes Helsinki-Vantaan lentokentältä ei löydy Finnairin asiakaspalvelua.

Vierailija
9/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tälleen suomalaisena pidän siitä yksityisyydestä, kun saa omalla paikalla olla niin, että saa sulkea oven sinne käytävälle. Lisäksi voi pitkän lennon aikana syödä mitä vain listalta, milloin vain. Puhumattakaan sitten Dohan kentän todella hyvistä loungeista vaihtolentoa odotellessa.  

Vierailija
10/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nyt halvimman lennon saa. Usein se on KLM, Cathay Pacific tai Lufthansa. Noilla on kattavat reitit ja kilpailukykyiset hinnat, varsinkin matkatavaroiden kanssa. Euroopan sisäiset taas Lufthansa, Air Baltic ja joskus Finnair, kun on kampanjahinnat.

Ei noilla tinapurkeilla ole juurikaan eroa Itse lennoilla.

Vierailija
11/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen aina ensisijaisesti suoraa lentoa.

Vierailija
12/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tälleen suomalaisena pidän siitä yksityisyydestä, kun saa omalla paikalla olla niin, että saa sulkea oven sinne käytävälle. Lisäksi voi pitkän lennon aikana syödä mitä vain listalta, milloin vain. Puhumattakaan sitten Dohan kentän todella hyvistä loungeista vaihtolentoa odotellessa.  

Et siis puhu turistiluokasta

Vierailija
13/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä keskustelussa ole mitään järkeä. Jokainen kertoo, millä on lentänyt, muttei keskustelussa ole ketään, joka olisi käyttänyt 6-10 lentoyhtiötä k.o. lentoihin, että voisi VERRATA. 

Vierailija
14/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cathay Pacificillä. Lippu on 1000e halvenpi kuin Finnairila. Helsinki- Euroopan kenttä-Hongkong-Manila

Vierailija
15/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä keskustelussa ole mitään järkeä. Jokainen kertoo, millä on lentänyt, muttei keskustelussa ole ketään, joka olisi käyttänyt 6-10 lentoyhtiötä k.o. lentoihin, että voisi VERRATA. 

no kenen kanssa luulet keskustelevasi? hanki joidenkin ulkomaankauppaa tekevien firmojen aluejohtajien yhteystiedot ja siitä vertailemaan. mielellään teollisuudesta.

Vierailija
16/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaikutta aikataulut, vaihtojen määrä, hinta ja mikä lentoyhtiö. Mieluiten suora lento, ellei hintaero ole ihan älytön. Monelta lennot lähtevät on toinen tärkeä tekijä.

Vierailija
17/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lennän aina maan mukaan. American Airlinesilla lennän Amerikkaan. Air Canadalla Canadaan. Finnairilla lennän tietty takaisin Suomeen.

Oliko sinulla USAssa ihan joku tietty kohde mihin lennät vai ylipäätään vain jonnekinkin USAssa.

Vierailija
18/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairilla on hyvät lentoajat ja koneet. Jos olet menossa New Yorkiin, niin sillä lennolla käytettävässä koneessa on ollut economyssa ahdasta istua, mutta suunnittelivat konetyypin muutosta. Tämä kokemus oli parin vuoden takaa, joten en tiedä onko jo muuttunut. Aiemmin sai kerättyä hyvin pisteitäkin, kun lennot ovat niin pitkät, mutta uusi avios-systeemi on ihan roskaa, ellei ole varaa business-luokkaan.

KLM ja Luftansa ovat myös hyviä, samoin Icelandairilla olen matkustanut mukavasti (talvella en käyttäisi lumimyrskyjen takia). Sen sijaan British Airwaysilla voi olla miten tahansa kamalaa. Välillä on ok lennot, välillä karsea karjavaunumeininki ja hirveät ruoat. Heathrow on kuitenkin yllättävän sujuva nykyään, mutta siellä pitää varata vaihdoille aikaa.

Vierailija
19/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis puhu turistiluokasta

En. Kysyttiiin, millä yhtiöllä lentää pitkät lennot.

Vierailija
20/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt Yhdysvaltoihin Air Francella, KLM:lla, Deltalla ja American Airlinesilla. Kokemusta vain economy-luokasta, ei minulla tavan tallaajalla ole varaa parempaan.

Paras näistä oli Delta, mitä tuli ruokaan, asiakaspalveluun ja leffa- ja sarjavalikoimaan. Air France hyvänä kakkosena, mutta Pariisissa koneen vaihtaminen on aina ollut yhtä horroria.

Finnairilla olen lentänyt pitkälle vain Thaimaahan ja jopa Tuilla oli mukavampi henkilökunta ja uudempi kone. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän