Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, hammaskiven poisto suuhygienistillä

Vierailija
18.10.2024 |

Minulla on ollut aiemmin hammaskiveä hyvästä hammashygieniasta huolimatta. Sitä on aina kertynyt suht nopeasti lisää. Julkisella menee ajat niin pitkälle, että mietin yksityistä. Voinko varata suoraan ajan hammaskiven poistoon vai pitääkö mennä ensin tarkastukseen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut aiemmin hammaskiveä hyvästä hammashygieniasta huolimatta.

Se ei ole ollut hyvää. 

Sitä on aina kertynyt suht nopeasti lisää.

Se ei kerry nopeasti

Julkisella menee ajat niin pitkälle, että mietin yksityistä.

Painu yksityiselle jos rahaa on.

Voinko varata suoraan ajan hammaskiven poistoon vai pitääkö mennä ensin tarkastukseen?

Mene saunan taakse, olet tyhmä. 

Lue enemmän, luulet vähemmän.

Hammaskiven muodostuminen on kovin yksilöllistä, ja muodostumistaipumukseen vaikuttaa muun muassa syljen suuri kalsiumpitoisuus. Pahimmillaan hammaskiveä voi syntyä parissa viikossa, mutta suurin osa mineralisoitumisesta tapahtuu kuukausien tai vasta vuosien mittaan.

Vierailija
22/26 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eläimiltä poistetta hammaskiveä, pitää aina pyytää se käsin poi raaputtamine. Koska, kun ottavat laitteella, sitä muodostuu taas pian uudestaan, koska se laite jättää huokoisen, rosoisen pinnan.

Eikä eläinten munuaiset tykkää hyvää jatkuvista rauhoituspiikeistä ja narkooseista. Eläinlääkärit tietävät tämän, mutta bisnes on bisnestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli järkyttävät määrät hammaskiveä, mutta sitten aloin puhdistamaan hampaitani ns. oikein. Siihen loppui hammaskivi. Olin hoitanut väärin ja liian harvoin. 

Vierailija
24/26 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun eläimiltä poistetta hammaskiveä, pitää aina pyytää se käsin poi raaputtamine. Koska, kun ottavat laitteella, sitä muodostuu taas pian uudestaan, koska se laite jättää huokoisen, rosoisen pinnan.

Eikä eläinten munuaiset tykkää hyvää jatkuvista rauhoituspiikeistä ja narkooseista. Eläinlääkärit tietävät tämän, mutta bisnes on bisnestä.

Eläimen hampaat kiillotetaan hammaskiven poiston jälkeen, ei jätetä huokoiseksi. 

Vierailija
25/26 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut aiemmin hammaskiveä hyvästä hammashygieniasta huolimatta.

Se ei ole ollut hyvää. 

Sitä on aina kertynyt suht nopeasti lisää.

Se ei kerry nopeasti

Julkisella menee ajat niin pitkälle, että mietin yksityistä.

Painu yksityiselle jos rahaa on.

Voinko varata suoraan ajan hammaskiven poistoon vai pitääkö mennä ensin tarkastukseen?

Mene saunan taakse, olet tyhmä. 

Minulla on hyvä hammashygienia ja hygienistikin sanonut, että näkee, että käytät oikeasti hammaslankaa etkä vain kerro käyttäväsi. Hammaskiveä kertyy yksilöllisesti. Poistatan sen  vuosittain, mutta olen miettinyt puolenvuoden välein käyntiä, koska sitä kertyy minulle. kysyin hammaslääkäriltä syytä ja sanoi syyksi syljen koostumuksen ja sen, että joillekin sitä kertyy enemmän vaikka mitä tekisi. 

Vierailija
26/26 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mulla ei ole hammaskiveä eikä sitä ihan tyhjästä muodostukaan. Teet jotain väärin.

Sinun kannattaa välillä lukea hammaskivestä edes yksi wikipedia-artikkeli tai terveyskirjaston juttu tai jotain muuta lyhyttä ja yksinkertaista, ettei näin tyhmiä juttuja enää päästele suustaan julkisesti. 

Hammaskivi on hampaan pinnalle kivettynyttä bakteeriplakkia. Hammaskiveä voi muodostua ienrajaan tai ikenen alle, juuren pinnalle. Bakteeriplakkia kertyy, jos hampaita ja hammasvälejä ei puhdista riittävän huolellisesti.

https://www.terveystalo.com/fi/tietopaketit/hammaskivi

"Hammaskivi on suun bakteereista ja kalkkisuoloista hampaiden pinnalle muodostunut kova kerros

" Hammaskiven muodostuminen vaatii aina sen plakkikertymän. Aina. Mistään pelkästä syljen kalkkisuoloista se ei muodostu vaan siitä, että hampaiden pinnalla on plakkia, jota ei ole poistettu vaan jätetty sinne syljen kivetettäväksi."

Niin katsos kun sitä plakkia on hampaiden pinnalla päivän aikana ihan jatkuvasti, ellet sitten harjaa hampaita jokaisen syömisen jälkeen, joka on hampaille vieläkin pahemmaksi. Ei ole olemassa ihmistä, jonka hampaissa ei olisi koskaan plakkia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän