Mitä kukkia kotiin, jossa on omainen menehtynyt
Siis rahallisesti ei ole varaa ostaa mitään isoja kimppuja. Mitä korttiin, tietty on pienten lasten isä, mutta lasten äidin ex mies. Riittääkö Osanottomme?
Lähettäminen on liian kallista, olen sopinut että siellä paikkakunnalla asuva vie.
Kommentit (33)
Ei todellakaan mitään evästä, tuskin e miehen osalta safkaa haluaa. Osta pieni valkoinen kimppu, korttiin riittää Osanottomme
Vierailija kirjoitti:
Kukkakaupassa osataan nuo asiat.
Kukat voi olla aika kalliita, ja totta kai firma myy.
Siis kuka on kyseessä?
Eihän tuohon mitään tiettyä ole, sanoisin että jokainen voi ihan itse valita mitä kukkia lähettää jos niin haluaa tehdä. Toki ei ole mikään pakko. Muistaa voi myös muilla tavoilla.
Minä vein kauniin marmorikynttilän. Maksoi alle 20e, mutta ilahdutti pitkään. Sain siis myöhemmin kiitokset muistamisesta.
Ajatus on tärkein - pelkkä osanottokorttikin riittää. Jos laitat myös kukkia, on valkoiset turvallisimmat (tietämättä sen paremmin kenenkään persoonallisuuksia). Ei sillä kai ole niin väliä, mitä kukkia ovat. Esim. yksi iso kalla tai lilja on ihan näyttävä, kun siinä on vähän vihreää ympärillä. Tai kaupasta joku valkosävyinen kimppu tai miksei valko-sinertävä-violettikin olisi ihan hyvä.
^ Nuo kukkaehdotukset olivat sillä ajatuksella, että yli 20 euroa ei ole käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan mitään evästä, tuskin e miehen osalta safkaa haluaa. Osta pieni valkoinen kimppu, korttiin riittää Osanottomme
Olen ollut kriisipalvelussa töissä ja huomannut, miten ihmisiä huojentaa paljon enemmän tuommoinen arkinen apu kuin kukat.
Juurikin lapsiperheessä, kukaan ei jaksa miettiä ruokailuja ja kuitenkin pitäs syödä.
Monella nuorella perheellä on tullut ongelma, kun ei ole maljakkoja tai paikkaa mihin kukat laittaa.
Niin eikä kummosia turvaverkkoja ole. Monesti myös kuullut, että laitetaan kymppejä kukkiin vaikka konkreettinen apu kelpais, jos toinen elättäjä on juuri kuollut.
Ei mitään, kiitos!
Laita surunvalittelukortti.
Kaikki muistaa nyt alussa ja kukaan ei enää muista parin viikon päästä. Antaisin tilaa ja kysyisin myöhemmin mitä kuuluu, jne.
Kukkakaupassa kyllä neuvovat sitä, joka ne sieltä hakee. Pienet kimput eli kolme kukkaa riittää ja vähän vihreää. Valkoisia kukkia. Luulen että menee 20 euroa. Korttiin laitatte mitä sydämestä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kriisipalvelussa töissä ja huomannut, miten ihmisiä huojentaa paljon enemmän tuommoinen arkinen apu kuin kukat.
Juurikin lapsiperheessä, kukaan ei jaksa miettiä ruokailuja ja kuitenkin pitäs syödä.
Monella nuorella perheellä on tullut ongelma, kun ei ole maljakkoja tai paikkaa mihin kukat laittaa.
Niin eikä kummosia turvaverkkoja ole. Monesti myös kuullut, että laitetaan kymppejä kukkiin vaikka konkreettinen apu kelpais, jos toinen elättäjä on juuri kuollut.
No kuulostaapa oudolta. Että ihan hedelmäkori pitää lähettää kun omainen on menehtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä vein kauniin marmorikynttilän. Maksoi alle 20e, mutta ilahdutti pitkään. Sain siis myöhemmin kiitokset muistamisesta.
Mä en yhtään tykkää niistä, kun ne sulaa ihme möykyiksi. Olevinaan muka kukka, mutta näyttää vain irvokkaalta.
Ilmoitat kukkakauppaan mihin tilanteeseen kimppu tulee ja summan mitä saa maksaa. He osaavat lopun.
Mielestäni adressi riittää ja siihen kirjoitetaan x muistoa kunnioittaen ja ottaen osaa suuruunne tjsp.
Tuskinpa sillä on merkitystä millä tavalla muistat, tuskin läheisensä menettänyt sen kummemmin kiinnittää huomiota siihen miten juuri sinä olet muistanut. Tapoja on yhtä monia kuin ihmisiäkin, joten valitse vaan ihan itse.
Jotain mikä ei jää keräämään pölyä eli ne kukat. Surunvalittelukukat on useimmiten valkoiset, lajikkeella ei väliä.
Toisten tekemää ruokaa en kotiini halua, jää syömättä. Ja jos vainaja oli jo perheenäidin ex, niin ei hänellä mitään toimintakyvyn vajausta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ei. En haluaisi mitään muiden tekemiä sörsseleitä alkaa syömään. Nykyään voi woltata ruokaa kotiin, jos ei itse sitä jaksa tehdä.
Mitään kukkia. Joku uuniruoka, pastapaistos tms. Hedelmiä kori.