Milloin viimeksi olet putsannut suihkun lattiakaivon
Kommentit (46)
Meillä taloudessa pitkähiuksisia, puhdistan lattiakaivon noin 2-3 viikon välein.
Asumme 10 vuotta vanhassa kerrostalossa ja olemme asunnon alkuperäisasukkaat ja olen koko tämän ajan putsannu lattiakaivoo tiheästi. Se on kuin miltei uusi siis koko ajan. Eli sen puhdistaminen on ihan ok hommaa, ekat hiukset pois sieltä ja sitten suihkutan kuumalla vedellä ja harjaan lattiakaivoharjalla ja mäntysuovalla kaikki kolot ja paikat ja vetäsen sen irrotettavan jutun sieltä irti ja se jynssätään ja kaikki muukin. Monesti kaadan vielä erikseen etikkaa ja ruokasoodaa.
Jos joskus on ollu pikkusen pitempi väli putsauksessa eli tyyliin max 2 kk, niin se vaikuttaa kylppärin ilman "tuoksuun". Eli on tunkkanen ilma.
Eli jos joku saisi motivaatiota puhdistaa lattiakaivonsa 3 viikon välein edes tai edes kerran kuussa.
Koska se kylppäri tuoksuu melko hyvälle kun lattiakaivo on puhdistettuna ja vielä vedellä, mäntysuovalla ja lattiaharjalla vetäsee myös lattiat kerta viikkoon.
Tais olla viime viikon keskiviikko tai torstai. Tuskin on siis vielä tarvetta
Vierailija kirjoitti:
Pesen noin kerran kuukaudessa. Ajatella, että on ihmisiä, jotka eivät ymmärrä koskaan pestä lattiakaivoa.
Ajatellaan porukalla ....voe mahotonta meininkiii ...
Samalla voisi muistuttaa keittiön liesituulettimen puhdistamisesta vähintään 3 kk välein.
Harvoin tulee pestyä, mutta viime viikolla tai sitä edellisellä viikolla pesin.
En ole koskaan puhdistanut viemäriä, pari kertaa olen yrittänyt mutta olen oksentanut. Meillä mies hoitaa sen, sitä ennen palkkasin siivoojan sitä varten. Mies puhdistaa sen noin kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Toissapäivänä. Putsasin ennen kuin menin suihkuun.
Oi kiitos kun kerroit ...🥰
Tiistaina. Meillä on kaksi pitkätukkaa, joista toinen on ammattisiivooja. Suutarin lasten kengät, pestään, kun alkaa vetää huonosti.
Viikko sitten. Kerran kuukaudessa putsaan
Vierailija kirjoitti:
Samalla voisi muistuttaa keittiön liesituulettimen puhdistamisesta vähintään 3 kk välein.
Just pesin nuo astianpesukoneessa.
Puhdistin kylppärin lattiakaivot noin 2-3 viikkoa sitten. Noi pitää näemmä puhdistaa muutaman kuukauden välein, kun eivät ole mitään vanhanaikaisia vaan nykyaikaisia.
Pesen jääkaapin noin kolmen kuukauden välein. Laitan kaiken tiskikoneeseen, siis hyllyt ja laatikot. Tulee niin puhdasta jälkeä, sitten vaan liinalla pesen jääkaapin seinät.
Vierailija kirjoitti:
Nysväri on hyvä työväline tuohon hommaan
Miehesi?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse muistuttaa. Ei ole koskaan ollut liesituuletinta.
Noin kymmenen vuoden välein putsaan. Muutoin noin 1-2 kuukauden välein laitan lusikan, pari, syövytysainetta viemäriritilän päällä oleville hiuksille. Se riittää liuottamaan ne, ilmeisesti paitsi viemärin päältä, niin myös itse viemäristä, koske se ei ole ikinä mennyt tukkoon. Minulla on pitkät ja paksut hiukset, joita sekä kasvaa että lähtee koko ajan suuri määrä. Koetin joskus käyttää viemärisuodatinta, ja se meni hiuksistani tukkoon alle viikossa. Olen ikuisesti kiitollinen syövytysainevinkistä, täytyy vain muistaa, ettei sitä kannata hulautella paljoa ja jättää viemärikuoppaan muhimaan, koska siellä saattaakin olla joku syöpyvä kolo, vaikka ei pitäisi olla. Harmittaa, kun netissä jaetaan vinkkiä, että viemäriin kannattaa kaataa kiehuvaa vettä, niin sitten se desinfioituu. Putkiston osia ei ole suunniteltu kestämään kiehuvaa vettä, vaan 70-80 astetta, joten putket saattavat vääntyä ja sitten viemäristä vuotaa rakenteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mihin tarvitset minun tätä tietoa ,niin vastaan sitten....🤣🤣🤣
Laitan kaikkien viemäritilanteet ylös vihkoon..
Just toissapäivänä kun uusin tiskiharjan keittiössä niin vanha hyödynnetään aina kaivoihin. Tosin nyt pesin vain kaksi eniten likaantuvaa. Suihku ja kodinhoitohuone. Kaivoja meillä on 6.
On aika. N. kuukausi sitten pesty.