Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Testamentti. Kenelle testamentata omaisuus?

Vierailija
17.10.2024 |

Kenelle testamentata omaisuus kun ei ole omia lapsia eikä läheisiä sukulaisia?

Mitä sinä tekisit?

Olen ajatellut ystävä-yh:n poikaa ja harrastukseen liittyvää yhdistystä. Myös eläinten auttamiseen voisin lahjoittaa.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentin voi tehdä itse, mutta silloin pitää olla todella tarkkana siitä, että muotomääräykset tulevat täytetyksi. Muuten testamentti voidaan todeta mitättömäksi. Suosittelen kyllä lakimiehen käyttämistä, jos omaisuutta on enemmän. Testamentin teettäminen lakimiehellä maksaa muutaman satasen.

Vierailija
42/55 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle voi testamentata. Olen köyhä. Lupaan auttaa saamillani rahoilla muita vähävaraisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka uimakoulu toimintaan tai pyhäkouluihin. Sukulaisille vaikka kylpylä lahjakortteja. Tai lukion koulukirja rahat. Tai voit lahjoittaa mökin laskettelu paikan läheltä sukulaisellesi. Tai maksaa autokoulun. 

Vierailija
44/55 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testamentin voi tehdä itse, mutta silloin pitää olla todella tarkkana siitä, että muotomääräykset tulevat täytetyksi. Muuten testamentti voidaan todeta mitättömäksi. Suosittelen kyllä lakimiehen käyttämistä, jos omaisuutta on enemmän. Testamentin teettäminen lakimiehellä maksaa muutaman satasen.

Jep. Valtio ryöstää mielellään yksinäisen varat. Kunnon testamentti lakimiehen kanssa. 

Vierailija
45/55 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi tuhlata itse.

Vierailija
46/55 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin muinainen poikaystävä testamenttasi omaisuutensa minulle, semmoiset 800 000 e (perintövero oli melkoinen!). Tuli täytenä yllätyksenä ja avovaimonsa vei asian oikeuteen, mutta ei voinut mitään, testamentti oli tehty noin 30 vuotta sitten eikä siihen liittynyt mitään pakottamista tai dementiaa.

Hän ei todellakaan ole isäni. Perusteluna testamentissa oli ikuinen rakkaus!

Vierailija
47/55 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä testamenttaisi mitään kenekään lapsille. Ei niillä ole mitään hajua rahan arvosta, edes sen verrna mitä niillä parjatuilla jättijärjestöillä. Kaksrat laittaa ne rahat saman tien haisemaan johonkin lenkkareihin, hellyhanseniin ym. typerään.

Ota selvää laajalla skaalalla yhdistyksistä, joiden toimintaan uskot ja joilla on riittävän pitkä perspektiivi edessä. Seuraat niitä esim. somessa ja kun olet valinnasta varma, hajautat varallisuuden juristin kautta niille. Säilytys pankissa tmv., kopio kotona.

Vierailija
48/55 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse testamenttaan omaisuuteni Luonnonperintösäätölle. Näin saan omalta osaltani suojeltua palan suomalaista luontoa ikiajoiksi.

Vierailija
49/55 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt jollekin lapselle jätä omaisuuttasi, ovat tosi kiittämättömiä ja hassaa vain rahat kaikenlaisen turhaan luksuselämään. Eläin-ja luonnosuojelujärjestöt olisi paljon parempi osoite.

Vierailija
50/55 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen olisin testamentannut yliopistolle, mutta nyt kun yliopistojen touhut ovat menneet täysin järjettömiksi yliopistouudistuksen jälkeen, en enää missään tapauksessa lahjoita heille.

T: Professori

Testömentttaa jollekin tutkimusta rahoittavalle tiedesäätiölle. 

Vierailija
51/55 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä tässä ketjussa.

Vierailija
52/55 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita polttaa ne varat itse ennen kuolemaasi mahdollisimman tarkkaan.

Vierailija
53/55 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita käteisenä ihmisille joista pidät jottei mene turhaan perintöveroja? Aika kasan voit nostaa käteisenäkin ja antaa pois?

Vierailija
54/55 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyksessä

Lapsi

Lapsen äiti

Vietnamin valtio

Vierailija
55/55 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säätiöille en antaisi senttiäkään koska moisissa rahat valuvat järjestään johtoportaan mersuihin tmv. Kehitysapu pahimpana esimerkkinä. Jotain lähempänä toimivaa ja köyhiä ystäviä tai sukulaisia muistaisin, ja tulen muistamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi