Testamentti. Kenelle testamentata omaisuus?
Kenelle testamentata omaisuus kun ei ole omia lapsia eikä läheisiä sukulaisia?
Mitä sinä tekisit?
Olen ajatellut ystävä-yh:n poikaa ja harrastukseen liittyvää yhdistystä. Myös eläinten auttamiseen voisin lahjoittaa.
Kommentit (55)
Lahjoittaisin rahat hyväntekeväisyyteen, ja jos on jokin ystävän lapsi, joka voisi tarvita rahoja tulevaisuudessa, mutta en jos kyseessä olisi varakas perhe. Laita raha sinne, missä sitä eniten tarvitaan.
Mikäi ei olisi lasta niin matkustelisin paljon ja käyttäisin rahaa enemmän mitä nyt.
Varmaan hyvälle ystävälle. Minä tein testamentin siskon lapsille, kun sukua on.
Jollekin oikeasti mukavalle ihmiselle jonka tunnet ja jolla ei ole varallisuutta?
Varsinkin suurempia toimijoita välttäisin, SPR/Unicef jne. Koska rahansa valuvat törkypalkkaiselle johtoportaalleen ja massiiviseen byrokratiaan. Nimenomaisesti välttäisin kaikkia tahoja jotka nykyisin innokkaasti mainostavat telkkarissa. Nämähän ovat oikein innostuneet pääsemään haaskalle nyt kun suurilta ikäluokilta on mahdollisesti paljonkin saatavissa. Haaskallehan raadonsyöjät tulevat - sopii toimintansa kuvaamiseen parhaiten.
Jos mahdollista niin lahjoita jo eläessäsi jotta pystyt paremmin valitsemaan kohteesi?
Me on valittu sukulaislapsista niitä, jotka itsekin ovat kouluttautuneet ja käyvät töissä, vaikka alansa töitä ei ole toisille löytynyt.
Ei ole hirveästi jaettavaa, mutta suku on niin suuri, että kaikille jakamisesta ei juuri paljon iloa olisi kenellekään.
Myös kissojen ja koirien hoitokodeille voisin antaa jotain.
Testamentti ym tärkeät asiakirjat kannattaa nykyisin tallentaa digitaaliseen arkistoon. Pankitkin ovat lopettamassa lokerotallennuksen.
Olen tehnyt testamentin ja jätän omaisuuteni muutamalle luonnonsuojelusäätiölle. Tosin aion vielä muuttaa testamenttia eli vaihtaa yhden säätiöistä erääksi toiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva, jos voisi tehdä testamentin jätteenkäsittelylaitokselle. Kaikki omaisuus vietäisiin sinne ja tuhottaisiin!
Omaisuus voi olla enimmäkseen sijoituksia/rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen testamentannut CERNille. He tekevät äärimmäisen tärkeää, kiinnostavaa ja tasokasta tutkimusta, joka avaa maailmankaikkeuden saloja.
Ei kannata testamentata yhdistyksille. Niissä varoja väärinkäytetään järjestelmällisesti ja toiminnan vaikutukset mitättömiä. Monet korruption pesäkkeitä.
Miksi juuri cernille eikä eläinsuojeluyhdistyksille, joillekkin lapsille yms?
En koskaan testamenttaisi senttiäkään "lapsityöhön". Jokaisella vanhemmalla on velvollisuus (Suomen lain mukainen velvollisuus) huolehtia itse omista lapsistaan. Yhteiskunta ottaa huostaan kauhukakarat (teinirikolliset) ja päihdeäitien ongelmalapset.
Voisin tehdä testamentin eläinsuojelutyölle, mutta moni säätiö on läpimätä. Helsingin Eläinsuojeluyhdistys kaatuu kohta omaan typeryyteensä. Henkilökunta riitelee keskenään ja hyvät työntekijät irtisanoutuvat koko organisaatiosta.
Jätän omaisuuteni Animalialle sekä kahdelle lähialueen eläinsuojeluyhdistykselle.
No tietysti lupaat perinnön ystäväsi pojalle, ja sitten annatkin sen oikeasti kodittomille eläimille.
Ennen olisin testamentannut yliopistolle, mutta nyt kun yliopistojen touhut ovat menneet täysin järjettömiksi yliopistouudistuksen jälkeen, en enää missään tapauksessa lahjoita heille.
T: Professori
Tarkistin juuri että minun tililleni mahtuu rahaa. Laita AP sähköpostiosoite niin hoidetaan muodollisuudet kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin juuri että minun tililleni mahtuu rahaa. Laita AP sähköpostiosoite niin hoidetaan muodollisuudet kuntoon.
Ok. Tämähän käy kätevästi 🤣
Mihin testamentti on paras tallettaa?
Voiko sen tehdä itse, vai pitääkö sen olla "virallinen"?
Mihin testamentti on paras tallettaa?
Voiko sen tehdä itse, vai pitääkö sen olla "virallinen"?
Compassion auttaa köyhiä lapsia käymään koulua kummitoiminnan kautta. Olen tätä organisaatiota seurannut nyt kymmenisen vuoden ajan ja luotan organisaatioon. Voisin ainakin osan harkita testamenttaavani heille.
Unohda nuo yhdistykset ja testamenttaa varasi suoraan ihmisille. Jos et muuta keksi, niin vaikka sitten sille ystäväsi pojalle.
Hengitys koneisiin tai lääkekehitykseen. Lääketieteelliseen. Johonkin naisten urheilua tukevaan tai koulutukseen. Ammatilliseen rakennus tai ompelu puolen materiaaleihin. Nuoret saa harjoitella. Tai voit ostaa yleiskoneita koulun keittiöön tai sairaalan kahvihuoneisiin keittimet ja mikrot. Lahjoittaa uimapukuja tai luistimia naisten liikunta seuroille.
Kyllä, tämä on hyvä että hajauttaa ja pienille saajille. Kiitos, mietin tätä.