Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki neuvot tänne miten pääsisimme pois köyhyyskuopasta?

Vierailija
17.10.2024 |

Ei tarvitse veetuilla eikä näpäyttää toteamalla menkää töihin. Rahaa ei ole tai kaikki menee kokoajan, minut irtisanottiin ja mies on lomautettuna ja pomo oli sanonut, että tod näk tulee kenkää miehellekkin. Lapsia ei ole kun ei ole varaa hankkia ja wt-väkeä ei olla. Asunto myytiin ja kattoi nipin napin velan, joten käteen ei jäänyt mitään ja nyt asutaan miehen vanhemmilla ja maksetaan heille vuokraa. Ylläpitoa ei ole ja omat kuivamuonavarastot loppuvat pian ja kaapissa on enää kaurahiutaleita. Rakkaasta koirasta luovuttiin kynsin hampain itkien - rahan puutteen takia. On haettu paremmin maksaviin töihin tuloksetta. Kaikki ylimääräinen irtotavara on myyty ja rahoilla maksettu laskut ja lääkkeet. Onko tästä ulospääsyä?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ensin tulot, menot ja asuinpaikka (noin suurinpiirtein), ammattinne/osaamisenne. 

Minä autan, nimimerkillä 1100e nettotulot joilla maksan omistusasuntoa, minun ja lapseni menot sekä kaksi koiraa ja vielä autonkin ilman yhtään säästöä.

Vierailija
82/88 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot ja menot exceliin, niin saa hyvän kokonaiskuvan taloudesta. Sieltä sitten karsitaan ne, mitkä ei ole aivan välttämättömiä. Olette siis molemmat työssäkäyviä, mutta tilanne on tuo? Sitten vika löytyy omasta rahankäytöstä.

Luitko ap taustat? Sinulla näköjään vaikeaa ymmärtää kirjoitettua tekstiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ulos pääsytie. Muutatte isoon kaupunkiin, josta töitä saa työkykyinen samana päivänä. m39

Mistä sait käsityksen, että asumme maalla/pikkukaupungissa? Emme asu vaan Tampereella. Töitä on haettu joka paikasta tuloksetta, hakemuksissa ei vikaa ja monta kertaa olen kuullut, että hakemus on hyvä, mutta valitsimme palkata toisen tai mikä pahinta ketään ei lopulta palkata ja rekrytointi mitätöidään.

Sitten vain kuule uudet hakemukset sisään esim mäkkäriin tai vastaavaan. Poistatte cv:stä liiat koulutukset ja haette mitä tahansa töitä nyt aluksi.

Itse olen yrittänyt päästä mm. kaupan kassalle/varastoon/hyllyttämään - tuloksetta. Edes haastatteluun en ole päässyt. SOL:n laitoin juuri hakemuksen, yritin peräänkin soittaa, eipä ole vastattu vaikka useasti olen yrittänyt tavoitella kysyäkseni lisätietoja. Selkeästi ulkkareita ovat hakemassa, koska on kielivaatimuksena jonkinlainen englanti.

Vierailija
84/88 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin itse tukalassa tilanteessa pari vuosikymmentä sitten, suostuin menemään työhön, johon olen ylikoulutettu. Sitä työtä oli tarjolla. Siitä avautui ihan uusi maailma minulle. Työ oli raskasta mutta palkitsevaa. Palkka ei ollut suuri mutta se tuntui jopa ylelliseltä siihen kituuttamiseen verrattuna, mihin olin tottunut. Se oli sentään palkka.

Se tunne, kun lopulta sai ostaa uusia vaatteita itselle (oli todella tarpeen, ei ollut mitään hupiostelua). Ja se tunne, kun vuoden päästä perheeni pääsi ensimmäiselle yhteiselle matkalle. Mieheni myös pääsi jaloilleen, kun aloitti yrittäjänä ja pääsi pois lyhyistä, huonosti palkatuista pätkätöistä.

Kyllä te selviätte. Ottakaa vastaan työtä, jota on tarjolla. Älkää olko nirsoja. Tuollasen tilanteen jälkeen pienikin säännöllinen palkka tuntuu hienolta. Mihinkään ei ole pakko jäädä loppuiäksi, mutta jostain pitää aloittaa. Itsekunnioitus nousee samalla.

"Älkää olko nirsoja"- Entä jos kyse ei ole nirsoudesta? Jos rahat on niin loppu että asutaan vanhemmilla vuokralla ja saa syödäkseen vain kaurapuuroa, tuskin kyse on enää vain nirsoudesta työpaikkoja kohtaan. 

Vierailija
85/88 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro ensin tulot, menot ja asuinpaikka (noin suurinpiirtein), ammattinne/osaamisenne. 

Minä autan, nimimerkillä 1100e nettotulot joilla maksan omistusasuntoa, minun ja lapseni menot sekä kaksi koiraa ja vielä autonkin ilman yhtään säästöä.

Paljonko lyhennät omistusasuntoa?

Vierailija
86/88 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko lyhennät omistusasuntoa?

230e. Sijainti ja sitä kautta myös hinta, joka takaa alhaiset kustannukset, niin pärjää myös työttömänä tarvittaessa. Nyt tosin teen vain osa-aikatyötä lapsen takia. Mutta 1100 eurolla pärjäämme ilman kituuttelua. 

Vierailija
87/88 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä kirjoittelee myöhässä kun on pitänyt selviytyä arjesta ja elämästä hammasta purren. Tilanne on vain pahentunut viikossa: Miehen irtisanominen varmistui ja kaiken aikaa on etsinyt uutta työtä mutta minä en nyt työnhakua jatka ja taidan kuolla työttömänä, koska tk-lääkäri löysi etäpesäkkeitä, jotka on pakko hoitaa pian. Yksityiselle en voi mennä, koska säästöt on käytetty, joten nyt olen kunnallisen piirissä ja tehdään enää vain se mitä pystyy. Keskustelin miehen kanssa, että olisin tehnyt ja hakenut jotain kevyttä hommaa, mutta lääkäri oli vahvasti toista mieltä.

Koira-asiasta vielä, kun tuli kommenttia aiemmin. koira annettiin eteenpäin ja nykyinen omistaja viestitti meille suru-uutisen, että koira jouduttiin viemään piikille. Omistajan mielestä näin oli parempi ja en ala asiaa enempää avaamaan.

Ainoa positiivinen asia tässä on, että saimme neuvoteltua uudestaan vuokranalennuksen vanhempien kanssa ja mies on häpeällisesti käynyt meidän molempien puolesta ruokajakelussa. Tilannetta ei tajua ennen kuin sen kokee itse, joten toivon edelleen asiallisia kommentteja jos ylipäätään mitään kirjoitatte.

Vierailija
88/88 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin itse tukalassa tilanteessa pari vuosikymmentä sitten, suostuin menemään työhön, johon olen ylikoulutettu. Sitä työtä oli tarjolla. Siitä avautui ihan uusi maailma minulle. Työ oli raskasta mutta palkitsevaa. Palkka ei ollut suuri mutta se tuntui jopa ylelliseltä siihen kituuttamiseen verrattuna, mihin olin tottunut. Se oli sentään palkka.

Se tunne, kun lopulta sai ostaa uusia vaatteita itselle (oli todella tarpeen, ei ollut mitään hupiostelua). Ja se tunne, kun vuoden päästä perheeni pääsi ensimmäiselle yhteiselle matkalle. Mieheni myös pääsi jaloilleen, kun aloitti yrittäjänä ja pääsi pois lyhyistä, huonosti palkatuista pätkätöistä.

Kyllä te selviätte. Ottakaa vastaan työtä, jota on tarjolla. Älkää olko nirsoja. Tuollasen tilanteen jälkeen pienikin säännöllinen palkka tuntuu hienolta. Mihinkään ei ole pakko jäädä loppuiäksi, mutta jostain pitää aloit

Ap täällä taas. Kiitos, kun puolustat. Emme ole olleet emmekä ole nirsoja.