Onko kukaan plussannut rupualkioilla?
Moi!
Mulla oli eilen 3. ICSI:n tuoresiirto. Vaikka saatiin 10 hedelmöittynyttä ja toisena viljelypäivänä kaikki olivat jatkaneet jakautumista, 3. viljelypäivänä eli siirtopäivänä niistä oli jäljellä vain kaksi hidasta ja huonolaatuista alkiota :-(
Alkioiden luokitusta en tiedä, kun klinikalla ei niitä sanota, sanottiin vain, että huonolaatuisia. 3. päivänä olisi niiden pitänyt olla jo 6-8-soluisia, mutta olivat vasta 4-5-soluisia, siis hitaitakin.
Molemmat siirrettiin, mutta itse en usko raskauden mahdollisuuteen. Jatkan lääkkeitä, kun en uskalla omin luvin lopettaakaan. Onko toivonhiventäkään olemassa?
Aksula pp1 (??)
Kommentit (8)
Minulla siirettiin tammikuussa tuoresiirtona 2soluinen ja toinen oli muistaakseni 3soluinen, eli eivät mitään hyviä olleet, varsinkaan toi 2soluinen.
Kävin tällä viikolla ultrassa ja molemmat olivat kyydissä.
Eli todellakin toivoa on " rupualkioillakin" !!
Peukkuja sulle piinikseen:)
-Iida ja rv7+4
Kiitos vielä Bambi ja Ida kannustavasta esimerkistä. Mulla on kaksoset, jotka syntyivät 02 1.ICSI:n kahden alkion tuoresiirrosta. Tästä syystä lääkäri sanoi, ettei enää suostu siirtämään mulle kahta alkiota kerrallaan.
Nyt kun kahden alkion siirto oli tosiaan lääkärin suositus, tuli sellainen olo, ettei hän ainakaan usko näiden kiinnittyvän. Mitään ei saatu pakkaseen ja tuntuu, että eivät kehdanneet olla siirtämättä mitään :-/
Tää oli meidän vihoviimeinen hoito, alkaa tulla vastaan ikä ja rahat on loppu. Ja onhan meillä nuo kaksi maailman ihaninta lasta jo kumminkin. Lisää toki olisi perheeseen mielellään mahtunut.
Kaikkea hyvää teille molemmille!!
Aksula
IVF:ssä saatiin 5 hyvää alkiota. kaksi siirrettiin tuoreena, ja saatiin viikon kestänyt +.
kolme ensiluokkaista pakastettiin, pakastettaessa olivat 4 ja 5 soluiset.
sulatuksessa jouduttiin sulattamaan kaikki kolme pakastettua, yksi 5 soluinen tuhoutui 2 soluiseksi, eikä kelvannut siirtoon.
kahdesta muusta oli tuhoutunut yksi solu, mutta ne kelpasivat, eli olivat siirrettäessä 3 ja 4 soluiset.
nyt kyydissä on yksi sintti.. jonka tapaan viimeistään tiistaina, kun on silloin sovittu sektio..=)
-ennis- ja sintti rv 39+0
Itsekin tuijotin ennen niihin tarkasti mutta viimesimmässä hoidossa siirrettiin
2-3 luokkaset, 4- 5- soluiset alkiot.
Niiden olisi pitänyt olla siirtopäivänä jo 8-SOLUISIA !
Vauva kuitenkin jommasta kummasta tuli.
Minulle siirrettiin vain 5-soluinen, kun olisi pitänyt optimaalisesti olla tosiaan jo 8-soluinen. Saalis oli 9 munasolua, joista vain 4 kypsää, ja loppujen lopuksi vain tuo yksi siirtokelpoinen. Toivo meni täysin siinä vaiheessa, nyt kuitenkin rv 6 menossa. Toivottavasti sinnittelee tuo yksilö loppuun asti.
Minä en muista enää luokituksia tai solumääriä, mutta huonoja ollut aina, hädin tuskin siirtokelpoisia, pakastukseen kelpaamattomia. Ja joka kerta on ollut muniksia yli 10, mutta hedelmöittymisvaiheessa noin puolet pudonnut pois ja sitten lopussa kato käynyt lisää.
1. icsissä kaksi huonoa siirrettiin, yksi kiinnittyi mutta meni kesken rv8
2 icsissä kaksi huonoa siirrettiin, toinen kiinnittyi ja meni loppuun asti.
3 icsissä kaksi siirrettiin (huono ja parempi), molemmat kiinnittyi ja tuli tuplapotti =)
Eli usko vaan pieniin ihmeisiisi, ei niitä siirrettäisi, jos ei olisi mahdollisuutta onnistua!
Tsemppiä hirmuisesti!
Juuri saimme plussan luokkaa 2-3 kahden alkion siirrosta eli melko reppanoita olivat. En vielä tiedä montako kyydissä.
Tuli kaksoset :).