Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko avioehtosopimuksen irtisanoa?

Vierailija
17.10.2024 |

Meille on tulossa ero ja meillä on miehen kanssa poissulkeva avioehtosopimus. Mun uusi siippa väittää, että voin irtisanoa tämän, kunhan teen sen ennen erohakemuksen jättämistä. Onko tässä joku suoja-aika vai voinko hakea eroa heti, kun olen antanut tulevalle eksälle irtisanomisilmoituksen avioehtosopimuksesta vai pitääkö siinä odotella vähän aikaa ennen eron vireillelaittoa?

Aikanaan suostuin avioehtoa, koska luulin meidän olevan kuolemaan asti yhdessä. En sillon voinut tietää, että löydän kuntosalilta uuden rakkauden. 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviopuolisot voivat purkaa tekemänsä avioehdon molempien puolisoiden suostumuksella. Purkaminen tulee tehdä samassa muodossa kuin varsinainen avioehto. Sen tulee siis olla kirjallinen, päivätty, molempien puolisoiden allekirjoittama sekä kahden esteettömän henkilön oikeaksi todistama.

Näin sanoo laki.

Jo pelkästään nuo todistajat ovat velvollisisa sanomaan ex-miehellesi, että hän on tekemässä SUUREN virheen.

Mutta tämähän oli trolli, ei kukaan ole niin tollo, että suostuu moiseen sopimuksen purkuun.

Vierailija
22/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviopuolisot voivat purkaa tekemänsä avioehdon molempien puolisoiden suostumuksella.  Purkaminen tulee tehdä samassa muodossa kuin varsinainen avioehto.  Sen tulee siis olla kirjallinen, päivätty, molempien puolisoiden allekirjoittama sekä kahden esteettömän henkilön oikeaksi todistama.  Avioehdon purkamista varten voi ostaa valmiin, itse täytettävän asiakirjan, tai asiakirjan voi laatia itse.  Avioehdon purkaminen tulee toimittaa Digi- ja väestötietovirastoon rekisteröitäväksi avioliiton aikana tullakseen voimaan.  Aiemmin rekisteröity avioehto pysyy voimassa, mikäli avioehdon purkamisasiakirjaa ei toimiteta rekisteröitäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kaikille:

Allekirjoittaisitko avioehdon purkusopimuksen eron ollessa ilmeinen, ja tilanteessa jossa puolisosi on allekirjoituksen jälkeen saamassa puolet omaisuudestasi?

Vierailija
24/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se avioehto pitäisi nyt purkaa? Jos se on sekä sinun että nykyisen miehesi päätös, niin molempien osapuolten päätöksellä voinee purkaa. Yksipuolisesti et käsittääkseni voi muuttaa sopimusta. 

No tottakai se pitää purkaa, jos kerran muuten jään erossa tyhjän päälle. Uusi siippani on työttömänä eikä meillä siten ole mahdollisuutta yhteiseen elämään. Tarvitsen ne rahat hommatakseni meille kodin, auton ja jos jotain vielä jää, niin mökki olis kiva. 

Trolli. 

Ja mies. Pääsee taas haukkumaan, miten ahneita ja tyhmiä naiset on,ja miten naisille kelpaa vain lihaksikas Giga-Chad👏😂

Vierailija
25/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään usko, että tämä on totta. Ei kukaan voi olla noin tyhmä. Ahne kyllä.

Vierailija
26/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kaikille:

Allekirjoittaisitko avioehdon purkusopimuksen eron ollessa ilmeinen, ja tilanteessa jossa puolisosi on allekirjoituksen jälkeen saamassa puolet omaisuudestasi?

Riippuu. Minä annoin erossa miehelleni osuuteni talosta ja kaikki yhteisen tilin rahat. Hän sai erossa noin 400 000€ enemmän kuin hänen olisi kuulunut saada.

Halusin että hän tulee tulevaisuudessakin pärjäämään taloudellisesti hyvin, eikä jää liian hankalaan tilanteeseen. 

Vierailija
27/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap. Maisa T.?

Vierailija
28/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehtosopimuksen muuttamiseen tarvitaan molempien suostumus. Fakta.

Vierailija
29/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se avioehto pitäisi nyt purkaa? Jos se on sekä sinun että nykyisen miehesi päätös, niin molempien osapuolten päätöksellä voinee purkaa. Yksipuolisesti et käsittääkseni voi muuttaa sopimusta. 

No tottakai se pitää purkaa, jos kerran muuten jään erossa tyhjän päälle. Uusi siippani on työttömänä eikä meillä siten ole mahdollisuutta yhteiseen elämään. Tarvitsen ne rahat hommatakseni meille kodin, auton ja jos jotain vielä jää, niin mökki olis kiva. 

Taas setämiehen provo, jolla yritetään synnyttää naisvihaa ja alistaa naisia.  

Sääliksi käy. 

Vierailija
30/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kaikille:

Riippuu. Minä annoin erossa miehelleni osuuteni talosta ja kaikki yhteisen tilin rahat. Hän sai erossa noin 400 000€ enemmän kuin hänen olisi kuulunut saada.

Halusin että hän tulee tulevaisuudessakin pärjäämään taloudellisesti hyvin, eikä jää liian hankalaan tilanteeseen. 

Toi on varmaan tyhmin juttu minkä olen koskaan elämässäni kuullut. Idiootti!

Vierailija
31/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kaikille:

Toi on varmaan tyhmin juttu minkä olen koskaan elämässäni kuullut. Idiootti!

En ole. Pidän eksästäni ja hän on minulle on tärkeä ihminen, haluan hänen pärjäävän hyvin. Minun toimeentuloni ei tuosta rahasta ole kiinni mitenkään. Pienintä mitä voin hänen eteensä tehdä, hänkin on ollut suuri apu minulle elämässä. 

Vierailija
32/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi tyhjätaskua, oi sitä onnea! Kuinka tyhmä saa olla?

No siksi haluankin sen avioehdon purkaa, ettemme olisi tyhjätaskuja! Kaikille ei ole suotu samoja mahdollisuuksia, niin mielestäni on reilua, että saan kuitenkin omaisuudestamme puolet.

Yleensä nämä sopimukset tehdään SEN hetkisen tilanteen mukaan. Nyt tilanne on muuttunut ja sopimuskin pitää purkaa. Mies kyllä tajuaa tämän, mutta jostain syystä inttää vastaan. 

Huomenna lähdemme uuden mieheni kanssa Tallinnaan viikonlopuksi, ni en jaksa asialla nyt murehtia. Maanantaina lyön eksälle uuden sopimusehdotuksen käteen ja, jos ei suostu allekirjoittamaan, ni otan yhteyttä lakimieheen.

Lakimiehen palkkaaminen on hukkaan heitettyä rahaa 

Vierailija
33/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen se mitätöityy automaagisesti, kun ette enää ole naimisissa.

Ja molemmilla omat varat.

Vierailija
34/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kaikille:

Oletteko siis molemmat eronneet aikaisemmin?

Vierailija
35/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ap voi perua avioehdon, jos on ollut lasten kanssa kotona miehen rakentaessa uraa ja omaisuutta.

Näin on. Se on ainoa peruste 

Vierailija
36/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kaikille:

Oletteko siis molemmat eronneet aikaisemmin?

Ensimmäinen ja ainoa avioliittoni tämä. 

Vierailija
37/45 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksipuolisesti et voi purkaa. Tasinkoa voit saada ja kaikki yhteinen avioliiton aikainen omaisuus jaetaan.

Vierailija
38/45 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviopuolisot voivat purkaa tekemänsä avioehdon molempien puolisoiden suostumuksella.  Purkaminen tulee tehdä samassa muodossa kuin varsinainen avioehto.  Sen tulee siis olla kirjallinen, päivätty, molempien puolisoiden allekirjoittama sekä kahden esteettömän henkilön oikeaksi todistama.  Avioehdon purkamista varten voi ostaa valmiin, itse täytettävän asiakirjan, tai asiakirjan voi laatia itse.  Avioehdon purkaminen tulee toimittaa Digi- ja väestötietovirastoon rekisteröitäväksi avioliiton aikana tullakseen voimaan.  Aiemmin rekisteröity avioehto pysyy voimassa, mikäli avioehdon purkamisasiakirjaa ei toimiteta rekisteröitäväksi.

Toki normaalissa avioliitossa ero menee noin. Kai siihin joku poikkeus on, kun meillä on asiasta kuitenkin riita päällä. Ei kai kukaan kuvittele, että sopimukset sitoo lopun elämää?

Vierailija
39/45 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kai kukaan kuvittele, että sopimukset sitoo lopun elämää?"

Aika moni kuvittelee. Esimerkiksi lakimiehet ja oikeusistuimet.

Vierailija
40/45 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ap voi perua avioehdon, jos on ollut lasten kanssa kotona miehen rakentaessa uraa ja omaisuutta.

Näin on. Se on ainoa peruste

Tarviiko lasten olla yhteisiä? Meillä ei ole yhteisiä lapsia, mutta olin omien poikieni kanssa kotona lukioon asti. Miehelle tämä oli ok. Voinko tämän perusteella irtisanoa avioehdon? Eksä kuitenkin tavallaan tunnusti pojat omakseen elättämällä meitä 21 vuotta.