Pitäisikö miehen osata ratkaista IQ: 129 + -(-sin(x)^2 - cos(x)^2) = IQ
Kommentit (42)
Tässähän tämä on mitä harva ymmärtää. Insinöörin ja dippainssin ero on sama kun sairaanhoitajan ja lääkärin, valtava.
Itse olen insinööri ja voin aivan helposti tunnustaa että dippainssiin ei lukupää olisi ikinä riittänyt. DI koulutus on helkkarin vaativa, amk sujui kuitenkin melko helposti.
Hattu päästä noita dippoja kohtaa.
Korkeamman matematiikan kirjojen ajatuksella lukeminen onnistuu vain todella harvoilta ihmisiltä, koska vaatii äärimmäistä keskittymiskykyä.
diplomi-idiootti teki mahtavan avauksen
Vierailija kirjoitti:
diplomi-idiootti teki mahtavan avauksen
🤌
Olen amis, enkä tajua tuosta mitään. :D Onneksi palkanlaskijana ei tarvitse osata tuollaista turhuutta. :) M31
Miksi? Minkä rakenteellisesti kestävän sillan tuolla saa aikaiseksi tai erityislujan rekan perävaunun taka-akselin? Jos ei mitään, sitten on ihan sama vaikka ratkoa sudokuja tai päihittää shakissa Botez-siskot.
Olishan se kulma x hyvä ensin tietää ja onko kulma asteita vai radiaaneja. T.Mummo
Teen enemmän miehellä joka osaa saada hyötykasvit kasvamaan, tehdä ruokaa ja siivota. Eläinrakkaus on plussaa. Niissä ei tarvita tuollaisia osata. Muista miehistä en tiedä pitäisikö heidän jotain tuollaisita ymmärtää, minun mieheni ei ainakaan minun mielestä. Joku muu voi olla eri mieltä, mutta se ei minua eikä miestäni hetkauta.
Yhtälössä, jonka esimerkki on ( IQ: 129 + -(-\sin(x)^2 - \cos(x)^2) = IQ ), voimme tarkastella, mitä siihen liittyvät matemaattiset operaatiot tarkoittavat.
Tarkastellaan osaa ( -(-\sin(x)^2 - \cos(x)^2) ). Tässä vaiheessa voidaan huomata, että:
[ -\sin(x)^2 - \cos(x)^2 = -(\sin(x)^2 + \cos(x)^2) ]
Trigonometristen identiteettien perusteella tiedämme, että:
[ \sin(x)^2 + \cos(x)^2 = 1 ]
Sijoitetaan tämä yhtälöön:
[ -\sin(x)^2 - \cos(x)^2 = -1 ]
Joten voimme kirjoittaa alkuperäisen lausekkeen uudelleen:
[ IQ: 129 + -(-1) = IQ ]
Käytetään negatiivista merkkiä:
[ IQ: 129 + 1 = IQ ]
Tämä tarkoittaa, että:
[ IQ: 130 = IQ ]
Yhtälö on totta, kun ( IQ = 130 ). Eli laskentasi perusteella IQ olisi 130.
Huom! Alkuperäinen IQ-arvo oli 129, mutta luodessasi tämän laskennan, olet ilmeisesti saavuttanut IQ:n, joka on 130.
Vierailija kirjoitti:
Teen enemmän miehellä joka osaa saada hyötykasvit kasvamaan, tehdä ruokaa ja siivota. Eläinrakkaus on plussaa. Niissä ei tarvita tuollaisia osata. Muista miehistä en tiedä pitäisikö heidän jotain tuollaisita ymmärtää, minun mieheni ei ainakaan minun mielestä. Joku muu voi olla eri mieltä, mutta se ei minua eikä miestäni hetkauta.
Eli haluat miehestä kotiorjan. Nice.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Minkä rakenteellisesti kestävän sillan tuolla saa aikaiseksi tai erityislujan rekan perävaunun taka-akselin? Jos ei mitään, sitten on ihan sama vaikka ratkoa sudokuja tai päihittää shakissa Botez-siskot.
Käytetään usein tietyissä lujuuslaskennan sovelluksissa, erityisesti kun käsitellään jännitystilan muotoja ja kulmia. Yksi keskeinen alue, jossa (sin(x)^2)-termi saattaa esiintyä, on Mohrin ympyrän käytössä jännitysanalyysissä. Mohrin ympyrä kuvaa materiaalin jännitystilaa, ja esiinty kulmien funktioita, kun määritellään esimerkiksi pääjännitykset ja leikkausjännitykset.
Vierailija kirjoitti:
Yhtälössä, jonka esimerkki on ( IQ: 129 + -(-\sin(x)^2 - \cos(x)^2) = IQ ), voimme tarkastella, mitä siihen liittyvät matemaattiset operaatiot tarkoittavat.
Tarkastellaan osaa ( -(-\sin(x)^2 - \cos(x)^2) ). Tässä vaiheessa voidaan huomata, että:
[ -\sin(x)^2 - \cos(x)^2 = -(\sin(x)^2 + \cos(x)^2) ]
Trigonometristen identiteettien perusteella tiedämme, että:
[ \sin(x)^2 + \cos(x)^2 = 1 ]
Sijoitetaan tämä yhtälöön:
[ -\sin(x)^2 - \cos(x)^2 = -1 ]
Joten voimme kirjoittaa alkuperäisen lausekkeen uudelleen:
[ IQ: 129 + -(-1) = IQ ]
Käytetään negatiivista merkkiä:
[ IQ: 129 + 1 = IQ ]
Tämä tarkoittaa, että:
[ IQ: 130 = IQ ]
Yhtälö on totta, kun ( IQ = 130 ). Eli laskentasi perusteella IQ olisi 130.
Huom! Alkuperäinen IQ-arvo oli 129, mutta luodessasi tämän laskennan, olet ilmeisesti saavuttanut IQ:n, joka on 130.
Okei
Eli IQ = 129 + q
Aika pahvi tehtävä. Ei hirveästi vaadi IQ:ta... Mitä on 129 +1? :D
Vierailija kirjoitti:
Tässähän tämä on mitä harva ymmärtää. Insinöörin ja dippainssin ero on sama kun sairaanhoitajan ja lääkärin, valtava.
Itse olen insinööri ja voin aivan helposti tunnustaa että dippainssiin ei lukupää olisi ikinä riittänyt. DI koulutus on helkkarin vaativa, amk sujui kuitenkin melko helposti.
Hattu päästä noita dippoja kohtaa.
Jep muistan hyvin miten moni kurssikaveri vaihtoi TKK:lta korkeasaareen, kun ei päässyt perusmatikoista ja/tai -fysiikoista läpi. Kuulemma AMK sujui sitten erinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Aika pahvi tehtävä. Ei hirveästi vaadi IQ:ta... Mitä on 129 +1? :D
🥺
Tämä on meille Persuille ns. päässälasku. No, joskus toki myös päissäänlasku.
Ymmärtämällä tällaisen alkeimatematiikan voimmekin alkaa yhdessä miettimään hieman vaativampaa matematiikkaa, eli menojen vaikutusta tuloihin ja siitä seuraten Valtiontalouden kehitykseen lyhyellä. ja pitkällä aikajanalla.
Yeah