Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aki Palsanmäki rehellisenä: "Poltin tupakkaa 25 vuotta, se johti syöpään!"

Vierailija
17.10.2024 |

Keuhkosyöpään sairastunut Aki Palsanmäki tunnustaa, että poltti 25 vuotta ja se johti lopulta syöpään. Tupakki on myrkkyä, sanoo Aki. 

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/ba15a60a-3654-4bbe-b2f3-41f614…

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki on sen ikäinen, että hänen vauvavuosina kotona poltettiin sisällä siitä huolimatta, että siellä oli lapsia. Olen itsekin miettinyt mitä vaurioita keuhkoihini on tullut, kun syntymästä asti olen hengittänyt tupakansavua. Minulla on astma ja keuhkoissa pari muutakin diagnoosia.

Vierailija
22/31 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienee osuutta myös tolkuttomalla ylipainolla, joka viimeinen niitti. Tuskin mies harrasti edes liikuntaa koskaan. Syöpäsolu kammoaa liikuntaa. 

Olet nykyisen aivopesun uhri. Liikunta, terveelliset elämäntavat ja normaalipaino eivät ole mikään lääke syöpää vastaan. Jopa huippu-urheilijat sairastuvat syöpään. Nykyään annetaan ihmisille väärä kuva siitä että elintavat määrittävät saatko syöpää tai muita sairauksia vai et. Näinhän se ei suinkaan ole. Lihavuus, liikkumattomuus ja epäterveelliset elintavat lisäävät riskiä sairastua syöpään ja tiettyihin muihin sairauksiin mutta eivät loppujenlopuksi kovin paljon jos pois jätetään tupakointi. Voi olla että normaalipainoisen riski sairastua on 20% ja lihavan 35%. Noilla prosenteilla ei voi sanoa että joku olisi "turvassa".

Huippu-urheilijoiden ravinto on sellaista, mikä tukee heidän urheilusuorituksiaan. Terveellistä se ei silti välttämättä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nythän eläke yhtiö onko edes maksanut pimeistä kaupoista voi sanoa saat noin1/4 pyynnöstäsi suomalaiset eivät aiheettomien korona tukien  ruinaajia siedä. kuitenkin netti kauppa kävi paremmin kuin ennen.

Vierailija
24/31 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti poltti 40 vuotta ja kuoli keuhkoahtaumaan eli syöpään. Yritin vuosia saada äitiäni lopettamaan turhaan. Ei se lopettanut ja kuoli 62 vuotiaana, Minun veljeni kuolee todennköisesti samaan, veljeni on jo 51 vuotias ja sillä on todella huono kunto. Se ei jaksa juosta 20 metriä edes kun keuhoista ei saa happea. Veljeni ei ole 300 vuoteen harrastanut mitään liikuntaa vaan polttanut tupakkia sen 30 vuotta ainakin. Minä en ole koskaan polttanut.

Vierailija
25/31 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö suunnattomat korona tuet aiheetta sentään helpottaneet ikävää keisarin piti jäädä 50v "eläkkeelle" kanava vaihtuu heti.

Eikös se maksanut ne takaisin?

Vierailija
26/31 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viidestä elää ainakin vuoden diagnoosista, ja yksi kymmenestä 10 vuotta.

Vierailija
27/31 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on hedonistisen heinäsirkan elämä, aika kuluu pskaajauhaen, viulua soitellen ja tarpeitaan tyydytellen kanssamuurahaisten siivellä. Siellä se hauta jo odottaa, mutta ei hätää, murkku-Markku hoitelee huutokaupat, Helin ja käy toisinaan heittämässä haudalle virtsat jotka pitävät rikkaruohot hengissä.

Vierailija
28/31 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota varmasti voi sanoa kukaan, mutta todennäköisyys taitaa olla kuitenkin aika iso tälle syy-yhteydelle tässäkin tapauksessa.

Toisaalta esim. yksi sukulainen poltti 40 vuotta eikä kuollut keuhkosyöpään vaan toiseen syöpään jolla ei ole keuhkojen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
29/31 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienee osuutta myös tolkuttomalla ylipainolla, joka viimeinen niitti. Tuskin mies harrasti edes liikuntaa koskaan. Syöpäsolu kammoaa liikuntaa. 

Olet nykyisen aivopesun uhri. Liikunta, terveelliset elämäntavat ja normaalipaino eivät ole mikään lääke syöpää vastaan. Jopa huippu-urheilijat sairastuvat syöpään. Nykyään annetaan ihmisille väärä kuva siitä että elintavat määrittävät saatko syöpää tai muita sairauksia vai et. Näinhän se ei suinkaan ole. Lihavuus, liikkumattomuus ja epäterveelliset elintavat lisäävät riskiä sairastua syöpään ja tiettyihin muihin sairauksiin mutta eivät loppujenlopuksi kovin paljon jos pois jätetään tupakointi. Voi olla että normaalipainoisen riski sairastua on 20% ja lihavan 35%. Noilla prosenteilla ei voi sanoa että joku olisi "turvassa".

Nopealla googlauksella selviää, että kolmannes syövistä olisi ehkäistävissä elintavoilla. Minusta se on suuri luku. Suurin osa normaalipainoisistakin elää syöpää edistävällä tavalla eli juo alkoholia. Myös ns. terveellisestikin elävät. Siitä ei vain kovin paljon puhuta, koska se on ainut sosiaalisesti hyväksytty päihde myrkyllisyydestään huolimatta.

Vierailija
30/31 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Yksikään järkevään ajatteluun kykenevä ei kessuttele.

Vierailija
31/31 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äiti poltti 40 vuotta ja kuoli keuhkoahtaumaan eli syöpään. Yritin vuosia saada äitiäni lopettamaan turhaan. Ei se lopettanut ja kuoli 62 vuotiaana, Minun veljeni kuolee todennköisesti samaan, veljeni on jo 51 vuotias ja sillä on todella huono kunto. Se ei jaksa juosta 20 metriä edes kun keuhoista ei saa happea. Veljeni ei ole 300 vuoteen harrastanut mitään liikuntaa vaan polttanut tupakkia sen 30 vuotta ainakin. Minä en ole koskaan polttanut.

Keuhkoahtauma ei ole syöpä. Ne on kaksi eri sairautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi