¤¤¤MARRASMURUJEN PE-LA-SU¤¤¤
Kommentit (26)
Niin se Pakarinen sitten menee euroviisuihin.. Ihan kiva, mutta tuskinpa viisuja tällä kertaa voitetaan :).
Imetyksestä oli juttua. Minä olen voinut täysimettää, mistä olen onnellinen. Pidän imetyksestä, niistä yhteisistä hetkistä, enkä koe imetystä liian sitovaksi. MUTTA mikäli imetys ei onnistu ei sillä kannata itseään ruoskia. Vauvan ja äidin hyvinvointi on tärkeintä, vaikka se varmasti tuntuu jossain vaiheessa pahalle mikäli ei voi imettää :(.
Hiemanko olen kade teille joilla paino on jo entisissä lukemissa!! Minulta on lähtenyt vasta pari kiloa synnäriltä paluun jälkeen. Kuvittelin että kilot olisivat imettäessä hävinneet ihan tuosta vaan :D. Eipä ole niin käynyt. Myönnetään, herkkkuja tulee syötöä, mutta ei nyt järjettömiä määriä kuitenkaan! No viimeistään sitten kun lopetan imetyksen otan itseäni niskasta kiinni. Olisihan se vain mukava mahtua entisiin vaatteisiin. Uusiakaan ei oikein paljoa viitsi ostaa kun ei ole aikomus jäädä näihin mittoihin.. Ja tukkaa lähtee muuten minultakin! Sen huomasin nyt vasta.
Olikohan muuta.. Miehen kanssa emme kahdestaan ole päässeet mihinkään. Meillä ei ole hoitajia täällä lähellä, mikä voi vielä joskus harmittaa.
Nyt tuutimaan..
Näin se aika vain kiitää. Kohta on sunnuntai ja pojille tulee 4kk mittariin. Mitään ihmeempiä ei ole nyt ollut. Olen kyllä ollut tyytyväinen, että alan pärjätä katraani kanssa ihan hyvin arkena, kun mies on töissä. Jopa kauppaan olen lähtenyt useammin tämän poppoon kanssa. Ainiin joo, onhan tässä yksi " ihmeempi asia" . Ei poikiin liittyen, mutta isäntään. Hän kun kuuluu Nokian irtisanomisuhan alla oleviin! Että pientä paniikkia ilmassa. Meiltä lähtee suoraan sanottuna pohja pois elämältä, jos mies irtisanotaan. Pelkään todella paljon tämän rakkaan talomme/asuinpaikkamme menettämistä.
KUUKAUTISET: Juu-u. Ne alkoi tuossa vajaat pari viikkoa sitten, ja näyttivät kestäneen sen pari viikkoa. Tämän aiheutti varmaan hormonikierukka. Mutta onneksi vuotoa ei ollut paljon samaisesta syystä, eikä kipuja ollenkaan. Ihan samaan aikaan alkoi mulla esikoisenkin jälkeen.
RUOKA: Taidan kokeilla huomenna pientä perunamaistiaista. Maanantaina kipaisen kaupasta maissi- ja perunaporkkanavelliä, jota aion antaa iltapalana. Jos tuo mun perunamössö ei kelpaa, niin varmaan kaupan peruna-porkkanasose sitten kokeiluun.
KÄÄNTYILY: Ei käänny ei. Ei edes yritä. Näin ne on lapset erilaisia, kun esikoinen meni tässä iässä jo kumpaankin suuntaan ympäri ja kieri pitkin lattioita. Nämä taas on tällaisia sylivauvoja, jotka ei edes oikein viihdy lattialla (tai missään).
IMETYS: Edelleen samaa tahtia osaimetyksellä (eli verrattavissa yhteen täysimetykseen). Onneksi pääsimme yli imulakosta, ja pojat on taas aivan eri tyyliin rinnalla. Lakon aikana tuli huuto jo asentoon laittamisesta, nyt tulee onnellinen hymy.
Alia ja pojat kohta 4kk
Paivat menee niin nopeaa tahtia. Tapahtuu paljon ja ei mitaan :)
Olen alannut kaymaan vahan salilla, paino on ihan kivasti tippunut. Olen noin 5 kg alkupainosta. Ja sitten olis sellaset toiset 5 kg jotka haluaisin pois. Toivoittavasti kesaan mennessa.
Kuukautiset on ehtinyt tulla jo kaksi kertaa. Joka kerralla sama juttu noin 2 kk synnytyksesta alkaa menkat.
Ingrid hymyilee ja kikattaa paljon, varsinkin sisarusten tempuille. Kasvaa hyvin ja on oikea maitopossu. Taysimetan, kiinteat aloitetaan vasta sitten kun on tarvis. Esikoinen (tytto) vasta 1 v alkoi huolimaan kiinteita, kakkonen (poika) jo 4kk iassa. Niin yksiloita ovat, katsotaan koska tama neiti on valms. Toiveena etta vasta 6kk jalkeen. Aikomuksena olisi imettaa vuoden. Esikoista imetin 2v ja kakkosta 18kk, joka kerta lyhenee imetysaika...
Meillakin kestoillaan ja tykkaan kovasti. Kauppareissuilla kaytan hug-a-bub kantoliina kaytossa ja tykkaan kovasti. Suosittelen!
Huomenna tulee yksi miehen ystava meille syomaan.
Voi Alia osaan kuvitella sita huolen maaraa. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja miehesi saa pitaa paikkansa. Ikavaa etta on stressia raskaus ja vauva-aikana, koska sita on niin paljon herkempi.
Menoista ja ystavista; Ingridin olen jattanyt vahaksi aikaa isan kanssa jos olen mennyt asioille. Baarissa en ole kaynyt. Ystavat ovat pysyneet ja on tullut paljon uusia lasten myota.
En nyt muista muita kysymyksia, koska muuten olette palailemassa toihin? Meilla on aina tehty kahtavuoroa jolloin toinen vanhemmista on aina lasten kanssa. Syksylla varmaan palailen tyoelamaan (osa-aikaisesti toivon mukaan) ja mies hoitaa kun mina olen toissa.
Vielä siitä kääntymisestä piti sanoa, ei mitään yritystä täällä moiseen touhuun.
Mutta ei muuta tänään!
Täälä olen minä jo paremmassa kunnossa mutta Joelille tuli yskää ja nyt olis sitten tarkoitus huomiselle tilata lääkäri aikaa Vanhimmalle tytölle ja sitten Joelille niin katsois korvat ja kuuntelis keuhkot Joeliltakin.
Eniten pelkään että menee samaan kuin nuorimmalla tytöllä eli infektio astmaksi tuo yskiminen...
Meillä on nimittäin mulla astma ja molemmilla tytöillä infektio astma vanhempi parani siitä jo 4vuotiaana mutta nuoremmalla tytöllä se on edelleen ja pian hän täyttää jo 5v.
No pitää vaan toivoo ettei mitään ongelmaa tule ja yskä paranee pian.
Onko muilla imetys tahti ollut melkein joka tunti päivällä?
Mietinkin tuota että pitää varmaan kokeilla tota velliä jos ottais pullosta kun maitoo ei ota,ei edes lypsettyä enään suostu ottaan pullosta.
Alussa annoin hänelle sen kerran illalla lypsettyä maitoa pullosta ja hyvin kelpasi mutta ei kelpaa enään ainakaan äidiltä.
Kamalan raivarin vaan saa jos tarjoon pulloo,enkä tisua.
Isiltä on kelvannut pullo jos en ole kotona...
Tuo soseen syöttö kun tuntuu olevan hieman vaikeeta tän ikäisen kanssa,mutta osaa jo nielläkkin sosetta,mutta velli olis kivempi illasta.
Mutta tässä tämmöisiä meiltä pitää mennä jotain iltapalaa haukkaan...
toivoovauvaa ja Joel 3.5kk suunnilleen
Meillä ei kumpikaan, siis minä tai mies, olla käyty baareissa tms. paikoissa ennen lasten syntymääkään, joten ei sitten lasten jälkeenkään... Sosiaalinen elämä on lähinnä sitä, että meillä käy ystäväperheitä kylässä tai päinvastoin. Tai sitten käyn kävelyllä ystävän kanssa/käyn vauvan kanssa jonkun kaverin luona ja miehet jää kotiin. Joskus vietetään yhden mammakaverin kanssa arkipäivä yhdessä, siis meillä tai heillä, lapset leikkii keskenään ja me saadaan juoruta pitään. Ja kiva joskus päästä valmiiseen ruoka- ja kahvipöytään...
Enkä kyllä muuta tähän kaipaakaan, ollaan tällaisia kotikissoja koko perhe :) Tykätään kyllä siis käydä kylässä ja pyytää meille vieraita! Niin ja toki voidaan käydä ulkona syömässä, mutta paikka valitaan niin että lapset voi ottaa mukaan. Vauvaa en halua jättää vielä vieraalle hoitoon ja vieraalla tarkoitan siis muuta kuin mua tai miestä. Tytön kummi asuu ihan naapurissa ja varmasti mielellään ottaisi hoitoon, mutta tosiaan ei vielä. Mamma ei henno :)
Tämäkin asia riippuu minun mielestäni todella paljon siitä, minkälainen elämäntapa on vanhemmilla ennen lapsia. Me kun ollaan näin tylsiä oltu aina, niin ei siihen ainakaan lapset tuo sitten muutosta ;)
Mutta tulipa pitkä vastaus!
Mukavaa viikonlopun jatkoa!