Tukiperhe?
Haluaisin kuulla kokemuksia perheiltä joiden lapsi/lapset ovat tukiperheessä käyneet/käyvät?Miksei myös ihan tukiperheenä toimiviltakin :)
Kommentit (45)
Kyllä voi toimia tukiperheenä. Minun 2 isomapaa lastani jo aikuisia oli pienenä tukiperheesä käin täysin yksin heidän kanssaan kun mieheni menehtyi. Minulla ei ollut mitään tukiverkkoa.
Nyt vuodet vierineet ja olen löytänyt uuden miehen ja saimme iltatähden. Siinä rupesin miettimään että voisimme itse nyt ruveta tukiperheeksi jollekin joka tarvitsee. Tiedän mikä pula tukiperheistä on ja mikä hyöty, jos tarve siis todellinen.
Lävimme koulutuksen ja nyt meillä käy 2 tukilasta.
Hyvä kiertämään.
Lapset voi joskus olla tosi vaativia, mitäs jos heillä on temppuileva vanhempi? Suurin osa tukisuhteista ei varmaan silti erityisen ongelmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Lapset voi joskus olla tosi vaativia, mitäs jos heillä on temppuileva vanhempi? Suurin osa tukisuhteista ei varmaan silti erityisen ongelmaisia.
Meillä tuettavan perheen äiti oli ongelmallinen, akateemisesti koulutettu. Hän tiesi teoreettisesti ammattinsa puolesta kaiken lapsen psyykkisestä, fyysisestä ja sosiaalisesta kehityksestä. Vuorovaikutus ei toiminut vanhemman lapsensa kanssa. No minun kimppuun lapsi sanallisesti hyökkäsi pitkään. Saatiin aisoihin.
Kun katsotaan onko perhe soveltuva tukiperheeksi, niin tietyt asiat tarkistetaan kuten rikosrekisteri sekä myös kaupungilta tarkistetaan myös onko perhe soveltuva...mutta ei kerrota mitä asoita tarkistetaan kunnalta?
Mitkä nämä asiat ovat ?
Meillä nuorella oli kouluahdistusta jonka vuoksi toivottiin että pääsee tuetulle luokalle..jotta ko.luokalle pääsee , tuli tehdä lastensuojelu ilmoitus. Tämän lisäksi nuori kävi ns.terapiassa.
Voi huonosti.
Kun peruskoulu päättyi, oireet loppuivat, ilo palasi elämään ja rakastaa alaa mitä opuskelee ja saa kiitettäviä.
Onko tämä nyt niin ettei voi toimia tuki perheenä jos perheestä joku on joskus voinut huonsti ja tarvinnut apua. ?