Mistä talvitakki? Ei oo varaa maksaa yli 100 euroa
Juuri nyt on pakko tässä säästää. 50-100 on maksimi millä voin ostaa takin. Suositelkaa hyviä nettikauppoja? Kirppikseltä en toppatakkia osta, liikaa vaivaa löytää sopivan kokoinen ja hyväkuntoinen, ei takeissa ominaisuudet loputtomiin kestä.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käyttänyt noin kymmenen talvea yhtä ja samaa takkia kaikissa menoissa? Aika erikoiselta kuulostaa. Eipä se kovin hyväkuntoisesta vaatteesta yhtäkkiä noiden vetoketjujen takia ole käyttökelvottomaksi romahtanut. Ja nyt juuri pitäisi säästää ja netistä ostaa. Anteeksi, mutta on vähän avuton tarina.
Mulla on ollut 10 vuotta sama talvitakki, jolla olen ollut niin teatterissa, hautajaisissa, synttäreillä kuin lenkillä ja siis ihan joka tilaisuudessa. Oli kallis hankinta, mutta on kestänyt. Nyt tarvitsisin uuden aloittajan tapaan ja haluaisin ostaa samanmerkkisen, joka on tyylikäs ja käy kaikkiin menoihin, mutta ovat kovin kalliita.
Nytkö ei ole enää varaa ostaa kallista hankintaa, joka luultavasti tulee kestämään yhtä hyvin kuin edellinen, silloinkin kalliilla ostettu takki?
Olen sairastunut tässä välissä ja olen nyt eläkkeellä, silloin vielä työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit ostanut keväällä tai kesällä alesta. Mutta ainiin, osalle talvi, joulu, lapsen syntymäpäivä jne tulee joka vuosi täytenä yllätyksenä ja juuri silloin on ihan sattumalta aina matti kukkarossa.
Toihan se on se koko pointti, kun niitä rahareikiä on persaukisellakin ihan koko ajan. Jos kaikkeen säästää, niin ei jää rahaa elämiseen enää.
Juuri näin! Hyvätuloisena on helpompi ostaa halvalla, kun bufferia jää koko ajan. Silloin voi ostaa vaikka heinäkuussa talvitakin, vaikka menee paljon rahaa myös lomailuun. Pienituloisena taas ei voi välttämättä hyödyntää niitä parhaita tarjouksia, kun pienikin yllättävä tekijä saattaa suistaa talouden raiteiltaan. Ihmisten on välillä vaikea ymmärtää tätä, jos ei ole omaa kokemusta.
Paskaa suunnittellua ja talouden hallintaahan tuo on, eikä mitään "juuri näin". Ne köyhän vähät tpennoset nimenomaan riittää suunnittelulla ja alennusten jahtaamisella paremmin kuin sillä että aletaan marraskuussa miettimään että mitenkäs täällä nyt on yhtäkkiä näin kylmä, varmaan uuden palttooon tarvis! Ja on omaa kokemusta pientuloisen yksinhuoltajan arjesta ihan riittämiin.
Talvi yllättää joka vuosi tietyn osan autoilijoista, tässä on nyt ihan samaa imliötä takinostossakin havaittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppari. On niin hyviä kirppareita että siellä voi olla hyvinkin kauniita ja lähes käyttämättömiä vaatteita
Varmasti löytyy jos olet korkeintaan kokoa M. Isommille ihmisille ei todellakaan löydy yhtään mitään. Ja tulkaa nyt tähänkin sanomaan että laihduta niin löydät talvitakin kirppikseltä. Joo, sehän onnistuu ihan viikossa, eiks niin. Ja kun meet töihin niin saat vielä paremman takin. Kun töihinhän voi vaan mennä, valitset vaan yrityksen mihin haluat mennä ja sinne vaan. Ilmoitat että mä tulin tänne töihin, työpaikan saat heti. Helppoa ku heinänteko!
Ennakointia, laihduttamisen voi aloittaa jo keväällä.
Helppoa kuin heinänteko.🤸🤸
Mä ostin kirpparilta lähes käyttämättömän pitkän toppatakin talven kylmimpiä aikoja varten. Muuten pärjään kerrospukeutumalla jo olemassaoleviin vaatteisiini tarpeen mukaan.
Itse olen ostanut vaatteita ja jalkineita ruotsalaisesta työvaateputiikista, ullaredläntmanista. Vilkaisin ja näin Helly Hansenin talvitakin vähän päälle satasen.
Ei mulla ole ollut ylimääräistä rahaa laittaa mihinkään vuosiin. Kaikki muu kuin ruoka on aina pois ruokarahasta. Mulla on pieni puskuri, mutta se on vain äärimmäisiä hätätapauksia varten, eli esimerkiksi silmälaseihin tai pyykkikoneeseen. Vaatteita varten se ei ole. Kun rahaa ei ole ikinä liikaa, niin sitä ei ole, ei keväällä, ei syksyllä, kesällä tai talvella.
Temusta saa laatutakkeja halvalla
Torissa löytyy monenlaisia kohtuu hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit ostanut keväällä tai kesällä alesta. Mutta ainiin, osalle talvi, joulu, lapsen syntymäpäivä jne tulee joka vuosi täytenä yllätyksenä ja juuri silloin on ihan sattumalta aina matti kukkarossa.
Toihan se on se koko pointti, kun niitä rahareikiä on persaukisellakin ihan koko ajan. Jos kaikkeen säästää, niin ei jää rahaa elämiseen enää.
Tuossa tilanteessa on turha haaveilla satasen takista.
Missä asut? IsoOmenan Aleksi 13:ssa on loppuunmyynti ja paljon takkeja ja kenkiä. Mä ostin hyvän takin 50 e:lla.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kirpparilta lähes uuden mustan toppatakin.
7 euroa.
Mutta sullehan ei tuollaiset kelpaa niin sitten pitää maksaa se satanen.
Juuri näin ja jos on varaa sijoittaa 100e niin kirpparilta voi saada huippukuntoiset 400-600e arvoisen satasella.
Lisäksi tuolla pääsee sovittamaan takin heti ja toteamaan onko hyvä, nettikaupassa tai kirpparissa tämä ei toteudu.
Vierailija kirjoitti:
No Temusta. Paskaa saat, mutta onhan se halpa, ei edes sitä 50 €.
Tuli ihan kokeeksi tilattua Temusta talvitakki 30 eurolla. Raportoin, mitä sieltä tulee.
Ehkä se mahtuu meidän silkkiterrierin päälle, mutta XXXL koon tilasin.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä, että ap arvostaa tyyliä ja laatua. Näitä asioita kun palstanaiset eivät yleensä arvosta ollenkaan.
Mutta se ihmetyttää, että miksei ap:lla ole sitä rahaa kun puhutaan kuitenkin vain muutaman satasen ostoksesta?
Jos tuo on tilanne, niin ehkä ap:n pitää hankkia sieltä kirpputorilta ilmainen takki, säästää ensi talveksi ja ostaa sitten parempi.
121212
Rupesit sitten heti toisessa lauseessa haukkumaan sinulle tuntemattomia naisia. Miksi?
Minun talvitakista hajos vetoketju. Maksoin siitä 99 euroa mutta uusi vetoketju maksaisi 70 euroa. Vuoden vanha takki oli kun vetoketju hajosi. Tulevana talvena minulla ei ole talvitakkia ollenkaan ei vaan ole rahaa ostaa. Pistän kesätakin sitten päälle ja pari hupparia alle.
minulla 28v vanha talvitakki vaimo osti synttäri lahjaksi joka talvi käytössä kerran vetoketju vaihdettu. on jo vinttakea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuli yllätyksenä, että vanha takkini hajosi nyt. Molemmat taskujen vetoketjut hajosi lähes samaan aikaan ja pitkäkin vetoketju alkoi takkuilemaan. En osaa itse vaihtaa noita ja vaihto ammattilaisella maksaa enemmän kuin uusi takki. Ap
Täällä vetskari vaihtuu ompelimossa 40e ja taas kelpaa käyttää. Itse ostan nettikirppareilta paljon eikä oo yhtään työlästä. Oon tehny tosi hyviä löytöjäkin.
Mä kyllä löysin hyvän ja lämpimän takin tokmannista alle 20e maksoin. Nyt on ollu pari talvea käytössä ja kohta alkaa kolmas talvi.
Lidlistä. Heillä on aina tasaisin välein talvitakkeja myynnissä ja todella halvalla.
Nytkö ei ole enää varaa ostaa kallista hankintaa, joka luultavasti tulee kestämään yhtä hyvin kuin edellinen, silloinkin kalliilla ostettu takki?