Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto tota kelaa oikeesti.

Vierailija
17.10.2024 |

Ne pyytää nyt samat liitteet uudelle mitä olen lähettänyt jo. Tiliotteet, vakuuskirja, vakuutuslasku. Olen lähettänyt 24 liitettä jo tämän kuun toimeentulotukihakemusta varten ja nyt tuli aamulla viesti että tarvitsevat elokuun tiliotteen, vakuuskirjan ja laskun vaikka olen ne jo lähettänyt viis kertaa ja ottanut kuvia ja vaikka mitä. Hakemuksen tein 22.9 ja lähetin silloin jo kaikki. Kohta mennyt kuukausi ja vielä menee viikko kun ne käsittelee hakemusta.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas purraan ruokkivaa kättä!

Kelan tädillä noussu kusi päähän?

Se koko teidän lafka pyörii yhteisillä varoilla, kela on se joka puree ruokkivaa kättä.

Loiset ei taida liiemmin maksaa veroja.

Minä olen maksanu jo 40 vuotta veroja, että minustakin huolehditaan jos en itse pysty.

Sen pois ottaminen on varkaus ja maanpetos.

Vierailija
102/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loiset valittelee kun ne joutuu tekemään jotain saadakseen rahaa.

Klassikko

Mhm... tiäks minä hoidan kelalla nyt kahden ihmisen hommia, ilmoitusluontoisesti, ei saa kieltäytyä ja ekstra palkkaa ei heru.

Ei tämmönen kyllä enää mene minkään muun kun osaamattoman johtamisen piikkiin ja siitä on ihan turha syyttää asiakkaita, kehtaatkin.

Ei, et hoida

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassikko

Mhm... tiäks minä hoidan kelalla nyt kahden ihmisen hommia, ilmoitusluontoisesti, ei saa kieltäytyä ja ekstra palkkaa ei heru.

Ei tämmönen kyllä enää mene minkään muun kun osaamattoman johtamisen piikkiin ja siitä on ihan turha syyttää asiakkaita, kehtaatkin.

Kelan sekopäisestä ja narsismi vetoisesta johtoportaasta sietäis tulla jo ihan kunnon expose journalistien toimesta, mut ei, sitä on odoteltu 2000 luvun alusta asti.

Ne hemmetin vallasta humaltuneet konttorirotat on kun jumalasta seuraavia vaikka osaaminen on ihan silkkaa silmänlumetta ja alistamista koulukiusaaja hengessä.

Juuh, muutama narsistinen kukko tunkiolla naisvaltaisella alalla johtaa sitä kuin henkilökohtaista itsetyydytyskulttia.

Vierailija
104/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimeentulotukihakemuksissa lukee noista asumismenojen tositteista ja vakuutusasiakirjoista että ne täytyy lähettää, mutta sitten kans lukee että jo kertaalleen lähetettyjä ei tarvi lähettää uudestaan. Että vaan tiliotteet täytyy laitella kuukausittain

Vierailija
105/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassikko

Ei, et hoida

Mhm... onko ihan joku meidän narsistisista pikku pomoista itse paikalla valehtelemassa?

Vierailija
106/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koko teidän lafka pyörii yhteisillä varoilla, kela on se joka puree ruokkivaa kättä.

Minä olen maksanu jo 40 vuotta veroja, että minustakin huolehditaan jos en itse pysty.

lol

Vierailija
107/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassikko

Kelan sekopäisestä ja narsismi vetoisesta johtoportaasta sietäis tulla jo ihan kunnon expose journalistien toimesta, mut ei, sitä on odoteltu 2000 luvun alusta asti.

Ne hemmetin vallasta humaltuneet konttorirotat on kun jumalasta seuraavia vaikka osaaminen on ihan silkkaa silmänlumetta ja alistamista koulukiusaaja hengessä.

Juuh, muutama narsistinen kukko tunkiolla naisvaltai

Saatiinhan tästäkin miesvihaketju.

Vierailija
108/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuskirjasta lukee vakiona, mutta tuki juoksee silti, vaikka sen jättää laittamatta, kunhan on kerran laittanu

Vierailija
109/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lol

Kokeile itse maksaa veroja, käydä töissä koko ikäs ja silti joutuen elään kädestä suuhun kun olit niin tyhmä että valkkasit väärät vanhemmat, minä menetän kaiken jos jään työttömäks.

Nämä heikennykset perusturvaan ja nyt niiden toimivuuteen on minulle eksistentiaalinen kriisi, minä tappaisin sinut jos tietäisin että se ratkeis sillä.

Ei minua ainakaan naurata. : ]

Vierailija
110/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinulle täysin ilmaista työtä! Sinun kannattaa veloittaa Kelalta työstäsi ja heidän on pakko se sinulle maksaa!! 

Vierailija
111/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saatiinhan tästäkin miesvihaketju."

Ei ole tarkoitus vihata miehiä vaan niitä yksittäisiä narsistisia paskakasoja, jostain syystä heitä päätyy paljon naisvaltaisille aloille ja he tuhoavat ne koko instituutiot olemalla omia itsejään, ei ole miesten vika, mut on se silti vika.

Vierailija
112/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu itsellä. Joka kuukausi on lähetettävä kelalle todistus asumiskustannuksista (vuokra, vesimaksu ja kotivakuutus) KELA:lle, vaikka olen ne edellisessä hakemuksessa lähettänyt. Ihmetyttää kyllä itseänikin, että miksi näin. Eikö KELA säilytä lähetettyjä liitteitä, vaan tuhoaa ne, kun päätös, johon liitteitä tarvittiin, on tehty?

No eikö se päätös ole harkinnanvarainen ja kuukausikohtainen?  

Vierailija
113/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ottanut kuvan kännykällä liitteistä ja lähettänyt ne hakemuksen mukana. Aina on kelvannut.

Vierailija
114/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vakuuskirja? 

Vierailija
115/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela on pyytänyt lähettämään heille myös päätöksen omasta korvauspäätöksestään. Soitin perään aavistyksen sarkastisen puhelun ja ystävällisesti tiedustelin mahtaisiko päätös heidän omasta päätöksestään löytyä heiltä itseltään ja että voin toki lähettää jos siitä on suinkin apua. Vastaus toisessa päässä oli hieman viipyilevä. Mikään ei ole liian absurdia Kelassa.

Tässä nyt neuvo kaikille muillekin: Soittakaa sinne Kelaan!

Jos teiltä pyydetään uudestaan liitettä, jonka olette jo lähettäneet, niin soittakaa ja kertokaa, että olette jo lähettäneet sen liitteen. Ihan turhaan laitatte samoja liitteitä uudestaan ja odotatte ja odotatte, kun asia selviää nopeasti soittamalla. 

Kun nämä reppanat eivät uskalla monest

Se kuuluisa lukutaito. 

Vierailija
116/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähänkin miettii, niin tuosta pienestä vaivannäöstä saa aika mahtipontisen palkkion itselleen.

Vertaa vaikka ihmiseen joka puurtaa kokonaisen viikon käyttäen 8 tuntia työn tekemiseen  ja 2 tuntia työmatkoihin 5 päivänä viikossa ja saa vain vaivaiset 500-600 euroa tililleen rahaa kaikesta vaivannäöstään.

Se, että käyttää 2 tuntia kuukaudessa tietokoneen näpyttelyyn on lopulta pieni vaiva ja tuntipalkasta tulee muhkeat 1000€/tunti.

Oksettaa tuon ap luntun rutinat 🤮 

Vierailija
117/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pyytävät laskua uudelleen, niin pyyntö voi tarkoittaa, että jokin laskun sivu puuttuu esim. säkölaskun erittely voi olla toisella sivulla. (Vaativat erittelyä pienekin laskun kohdalla etteivät vaan myönnä tukea viivästysmaksuihin.)

Päätöksessä voi olla pyyntö toimittaa tiliotteet tietystä päivämäärästä lähtien, mutta hakemusta käsiteltäessa lähettävät lisäpyynnön aikaisemmista tiliotteista. Itse lähetän tiliotteet aina useammalta kuukaudelta, jotta päätöksen tekemistä ei tiliotepyynnöillä pitkitetä.

Joka ainoa kerta käyn kuittamassa punaisella tekstillä korostetun pyynnön toimittaa tositteet asumiskustannuksista, että tiedot on toimitettu aiemmin, koska ilman kuittausta saisin luultavasti selvityspyynnön.

Eniten minua harmittaa, että Kelaan on palkattu henkilöitä, joilla ei ole mitään käsitystä edes elämisen perusasioista. Virheellisesti katsovat, että Kelan työntekijällä on OIKEUS (asia on kirjattu joka päätökseen), vaikka kyseinen oikeus koskee tilannetta, että sen OIKEUDEN käyttämiseen on lain oikeuttaman mukaista tarvetta.

Vierailija
118/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vakuuskirja? 

Taitanee tarkoittaa vakuutuslaskun lisäsivuja, joissa kerrotaan, mitä on vakuutettu ja maksuosuus kyseisen vakuutuksen osalta. Vähentävät kotivakuutuksen loppusummasta ne summat, jotka ei kuulu tuettavaksi. Esimerkiksi eräs vakuutusyhtiö on ympännyt matkatavaravakuutuksen kotivakuutukseen, mutta se poistaminen tarpeettomana johtaisi hinnaltaan korkeampaa kotivakuutukseen. Köyhä ei juurikaan matkustele ja köyhän "matkustettaessa", niitä matkatavaroita ei ole arvoltaan korvattavaksi asti.

Vierailija
119/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla on lämmityslaskussa katto minkä yli ei makseta.

Vierailija
120/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan muuten lasku on Kelassa kohdassa "Käsittely"? Se on tiistaista asti ollut käsittelyssä. Päätös perustoimeentulotuesta tuli jo aiemmin, nyt selvitetään vesilaskun kohtuullistamista. 

Sanottiin, että menee se 7 arkipäivää. Vkloppuja ei lasketa siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi