Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taffelin megapussit katoavat kaupoista

Vierailija
16.10.2024 |

"Tutut megapussit katoavat pian kaupoista, sillä Taffel uudistaa sipsiensä pussikoot. Uudistuneissa pusseissa on jatkossa tarjolla kolme eri kokovaihtoehtoa: Big time, Good time ja Snack time. Big time -pussin koko tulee olemaan 250-270 grammaa hieman tuotteesta riippuen. Tällä hetkellä Taffelin suurin pussi on kooltaan 325 grammaa.

Pienempien pussien myynti on kasvanut jo usean vuoden ajan, ja olemme huomanneet kuluttajatutkimuksissa, että kuluttajat haluavat pienempiä pussikokoja, kertoo Orkla Suomen viestintäpäällikkö Lotta Roitto uudistuksen syistä."

Ihan hyvältä kuulostaa, haluaisin ostaa itsekin pienemmän pussin mutta kaikkihan me tiedämme että hinta pysyy samana vaikka pussin koko pienenee tuntuvasti.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätteen määrän lisäystä minäkin tässä mietin. Ei mitään järkeä. 

Vierailija
42/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään syönyt kahdessa osassa tuollaisen mega pussin 325g, ettei tule yhdelle päivälle liikaa. Hyvin on toiminut. Kilohinnaltaan kalliimmat sipsit ei napostele joten jos estrella pysyy samana voi joutua vaihtamaan sipsi merkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Miten meidän nato joukot pärjää pikku pusseilla?

Siellä Siperian aroilla pojat kaivavat selkärepusta sipsipussit lohdutukseksi esille ja napostelevat. Jostain kuuluu vaimeasti ja hieman väsyneesti: "USA. USA." 😅

Vierailija
44/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsipussien koko pienenee mutta hinta kasvaa 👍

Vierailija
45/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla kyllä ole tähän mennessä ollut ongelmia liiallisen sipsimäärän kanssa joten epäilen suuresti näitä "kuluttajat haluaa"-selityksiä. Joojoo kyllä haluaa kuluttajat ostaa vähemmän kalliimmalla sehän on selvä.

En osta lainkaan tietyn merkin sipsejä, vaan ostan pienen pakkauksen laatua bulkkipakkauksen ja bulkkilaadun sijaan.

Siis kalliimmalla? Oletkin sitten parempi ihminen.

Onko perunat kerätty harvinaisilta ylängöiltä ja paistettu harvinaisessa rasvassa ja maustettu jopa Himalajan suolalla?

Vai lukeeko kyljessä vain gourmet? 

Vierailija
46/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta sais sit myös pienetä.

Siitä ei ollut puhetta. Sama tuttu hinta, nyt kätevästi pienempi pussikoko! Saat kaikki sipsit kätevästi yhdellä kertaa kouraan ja pussin tyhjäksi. Ei mene hukkaan kaapin perällä.

Ja kun hommaat pippaloihin, moninkertainen määrä pikkupusseja lisää jätteen määrää vastuullisesti!

Lasten kutsuja tuskin on niin usein. Aikuisten pippaloissa sipsitarjoilu kuulostaa hieman nololta, ja pahimmilla sipsien mussuttajilla tuskin on edes ystäviä.

Vierailija
47/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nykyään syönyt kahdessa osassa tuollaisen mega pussin 325g, ettei tule yhdelle päivälle liikaa. Hyvin on toiminut. Kilohinnaltaan kalliimmat sipsit ei napostele joten jos estrella pysyy samana voi joutua vaihtamaan sipsi merkkiä.

Sama mulla, paitsi että syön yleensä kolmessa osassa, riittää muutamaksi päiväksi iso pussi ettei tarvitse jatkuvasti ostella pusseja jos tekee sipsejä mieli.

Vierailija
48/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta sais sit myös pienetä.

Siitä ei ollut puhetta. Sama tuttu hinta, nyt kätevästi pienempi pussikoko! Saat kaikki sipsit kätevästi yhdellä kertaa kouraan ja pussin tyhjäksi. Ei mene hukkaan kaapin perällä.

Ja kun hommaat pippaloihin, moninkertainen määrä pikkupusseja lisää jätteen määrää vastuullisesti!

Lasten kutsuja tuskin on niin usein. Aikuisten pippaloissa sipsitarjoilu kuulostaa hieman nololta, ja pahimmilla sipsien mussuttajilla tuskin on edes ystäviä.

Onko teillä vain punaviiniä ja erilaisia juustoja tarjolla Madam?

Miksi viihdytte rahvaan ketjussa?

Vierailija
49/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla, paitsi että syön yleensä kolmessa osassa, riittää muutamaksi päiväksi iso pussi ettei tarvitse jatkuvasti ostella pusseja jos tekee sipsejä mieli.

No ei mulla yleensä tee mieli sipsejä muutamana päivänä peräkkäin, jos nyt syön kolmasosapussilisen sipsejä niin seuraavaksi voisin haluta niitä ehkä parin tai kolmen viikon päästä. Ja siihen mennessä ne loput on jo ihan nahistuneita. 

Vierailija
50/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätteen määrän lisäystä minäkin tässä mietin. Ei mitään järkeä. 

Vähemmän ruokahävikkiä, paljonkin järkeä.

Vierailija
51/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se pitkään ollut vähän outoa, että kaikki pussit ovat "megapusseja" tai sitten niitä minikokoisia. Hyvä, että saadaan myös keskikokoiset takaisin.

Taffelilla on useita noin 150 gramman painoisia sipsipusseja.

Vierailija
52/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sitten siirtyä Estrellan megapusseihin.

Rustasta saa OLWin 420 - 450 gramman pusseja.

Vierailija
53/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinalainen työkaveri aikoinaan repes huolella kun kaupassa olu taffelin megapussyja

Eivät osanneet aakkosia?

Vierailija
54/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti jää isosta pussista puolet syömättä. Harvoin niitä tulee ostettuakaan vaikka muuten olen herkkuperse. Mielelläni ostaisin ihan minipusseja.

Ei noi ihan herkästi pilaannu vaikka söisit useammassa osassa useampana päivänä. 

Ne jää lojumaan yleensä kuukausiksi...

Vierailija
55/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta kertaa jääneet sipsit jo nyt kauppaan kun hinnat on nousseet niin paljon. Ostan aina halpismerkkiä, jos ostan.

No onpa kalliita

Vierailija
56/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis se kommentoija, jonka mies syö leffan aikana megapussillisen sipsiä melkein yksin... huh huh! Siinä on kyllä suolaa ja rasvaa kerrakseen.

Olen todella iloinen, jos tulee pienempiä pusseja. Joskus on sellainen olo, että haluaisi vähän sipsiä, mutta sitten ei viitsi ottaa, kun iso pussi jäisi lojumaan kaappiin. Olen aina ajatellut, että megapussit on juhliin, kun on enemmän syöjiä. Ei ne ole edes pariskunnalle viikonloppuun, ei mene kaikki eikä ole enää hetken päästä niin hyviä, jos pussi on auki.

Eihän tämä Taffelin uudistus ole mitään muuta kuin rahastusta. Hinta pysyy samana tai nousee vaikka pussin koko pienenee. Ja mitä hyötyä on 325 gramman pussin pienentämisestä 250 -270 grammaan. Jos kokee että 325 g on ollut liikaa niin varmasti myös 250 tai 270 grammaa on myös liikaa. Ja Taffelilla on tosiaan jo nyt koko noin 150 grammaa ja Kartanon pussit on 180 g.

Vierailija
57/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mulla yleensä tee mieli sipsejä muutamana päivänä peräkkäin, jos nyt syön kolmasosapussilisen sipsejä niin seuraavaksi voisin haluta niitä ehkä parin tai kolmen viikon päästä. Ja siihen mennessä ne loput on jo ihan nahistuneita. 

Onko sulla kostea kämppä kun sipsit nahistuu noin nopeasti? Mulla ainakin säilyy tosi pitkään hyvinä sipsit. Laitan sipsipussin kiinni tiukasti kuminauhalla.

Vierailija
58/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois hyvä jos sipsipusseissa olis minigrip sulkija.

Vierailija
59/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois hyvä jos sipsipusseissa olis minigrip sulkija.

Ei voilla kun on muovia, kaikki muovi pitää poistaa kiitos EU:n.

Vierailija
60/105 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, et pienenee ihan järkyttävän kokoisia ja tulew vain ahdettua väkisin alas, vaikka tekis mieli jo yökätä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi