Taffelin megapussit katoavat kaupoista
"Tutut megapussit katoavat pian kaupoista, sillä Taffel uudistaa sipsiensä pussikoot. Uudistuneissa pusseissa on jatkossa tarjolla kolme eri kokovaihtoehtoa: Big time, Good time ja Snack time. Big time -pussin koko tulee olemaan 250-270 grammaa hieman tuotteesta riippuen. Tällä hetkellä Taffelin suurin pussi on kooltaan 325 grammaa.
Pienempien pussien myynti on kasvanut jo usean vuoden ajan, ja olemme huomanneet kuluttajatutkimuksissa, että kuluttajat haluavat pienempiä pussikokoja, kertoo Orkla Suomen viestintäpäällikkö Lotta Roitto uudistuksen syistä."
Ihan hyvältä kuulostaa, haluaisin ostaa itsekin pienemmän pussin mutta kaikkihan me tiedämme että hinta pysyy samana vaikka pussin koko pienenee tuntuvasti.
Kommentit (105)
Pienempi pussi riittää. 50 g ja 200 g ovat sopivia.
Jotain Taffel nyt jättää kertomatta....
Täytyy sitten siirtyä Estrellan megapusseihin.
Monta kertaa jääneet sipsit jo nyt kauppaan kun hinnat on nousseet niin paljon. Ostan aina halpismerkkiä, jos ostan.
Pringles sipsutkin pienentyneet ja hinta sama. :(
Tottakai katoavat. Halutaan kate isommaksi. Pienempi koko, mutta sama hinta kuin nykyisillä Jumbopusseilla. Ja tietysti kuluttajathan tätä yhtälöä haluavat.
Monesti jää isosta pussista puolet syömättä. Harvoin niitä tulee ostettuakaan vaikka muuten olen herkkuperse. Mielelläni ostaisin ihan minipusseja.
Söin eilen kokonaisen pussin juustonaksuja yhteen menoon. Nälkään.
Pussilla oli kokoa 115g. Tosin olisin saanut halvemmalla tarjouksessa olleen megapussiin.
Omia lemppareita on laysin 27,5g pussit,mutta noita myydään nykyään jollain yli eurolla kpl!!!! Ostin aina sen paketin,missä oli 6 pientä pussia. Siitä tykkäsin. Tuota pakettia ei ole missään oikein enää myynnissä.
Pussit saisi pienentyä joo. Mutta sitä hintaa ei tartte samalla nostaa. Ja kyllä, tarkoitan sinua fazer.
Siis se kommentoija, jonka mies syö leffan aikana megapussillisen sipsiä melkein yksin... huh huh! Siinä on kyllä suolaa ja rasvaa kerrakseen.
Olen todella iloinen, jos tulee pienempiä pusseja. Joskus on sellainen olo, että haluaisi vähän sipsiä, mutta sitten ei viitsi ottaa, kun iso pussi jäisi lojumaan kaappiin. Olen aina ajatellut, että megapussit on juhliin, kun on enemmän syöjiä. Ei ne ole edes pariskunnalle viikonloppuun, ei mene kaikki eikä ole enää hetken päästä niin hyviä, jos pussi on auki.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin 5g pusseja.
Pitäisikö Suomessa valmistaa isoja pusseja ja se olisi joillekin Puuttinin hyökkäysvara. Osa EI voi syödä sipsejä, koska tulee oireita ainesosista; natriumglutamaatti, liika suola ja transrasva eli öljy. Peruna muuten menee poimutettuna ja lämmitettynä, mausteet.
Vierailija kirjoitti:
Monesti jää isosta pussista puolet syömättä. Harvoin niitä tulee ostettuakaan vaikka muuten olen herkkuperse. Mielelläni ostaisin ihan minipusseja.
Ei noi ihan herkästi pilaannu vaikka söisit useammassa osassa useampana päivänä.
Ei minulla kyllä ole tähän mennessä ollut ongelmia liiallisen sipsimäärän kanssa joten epäilen suuresti näitä "kuluttajat haluaa"-selityksiä. Joojoo kyllä haluaa kuluttajat ostaa vähemmän kalliimmalla sehän on selvä.
Harmittaa kyllä, nooh pitää jatkossa ostaa pari pussia kerralla
Taffelin 325 gramman pussissa kilohinta meidän kaupassa alle 9 euroa ja 75 gramman pussissa yli 17 euroa! Melkein tuplahintaista siis.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla kyllä ole tähän mennessä ollut ongelmia liiallisen sipsimäärän kanssa joten epäilen suuresti näitä "kuluttajat haluaa"-selityksiä. Joojoo kyllä haluaa kuluttajat ostaa vähemmän kalliimmalla sehän on selvä.
En osta lainkaan tietyn merkin sipsejä, vaan ostan pienen pakkauksen laatua bulkkipakkauksen ja bulkkilaadun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta sais sit myös pienetä.
Siitä ei ollut puhetta. Sama tuttu hinta, nyt kätevästi pienempi pussikoko! Saat kaikki sipsit kätevästi yhdellä kertaa kouraan ja pussin tyhjäksi. Ei mene hukkaan kaapin perällä.
Ja kun hommaat pippaloihin, moninkertainen määrä pikkupusseja lisää jätteen määrää vastuullisesti!
Vierailija kirjoitti:
Pienempi pussi riittää. 50 g ja 200 g ovat sopivia.
5 g pussi riittää. Siitä meillä syö juhlissa minun suku, hänen suku ja kaikki ystävät ylikin jää
voivat taas nostaa kilohintoja, kun pussien koot pienenevät. Entisestä 300g pussista tulee kallista luksusta.