Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulle riittäis sellainen yhteydenpito ystävieni kanssa, että

Vierailija
16.10.2024 |

Viestiteltäis vaikka kerran viikossa, jotain kuulumisia tai hauskoja videoita tms. 

Tykkäiltäs ja kommentoitais toistemme somepäivityksiä. 

Nähdä ei tarvis kuin ehkä kerran tai pari vuodessa, jonkun kivan tekemisen parissa. 

Puhelimitse en haluaisi puhua ollenkaan.

Harmikseni joillekin nykyisille ystävilleni on jotenkin tärkeää nähdä nimenomaan livenä, istua kahvikupin ääressä ja lörpötellä. 

Kerta viikkoon näkemistä on mulle jo liikaa ja rasite. Varsinkin jos on useampi ystävä. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Kyllä tuo loppuu siihen kun ystävät saa lapsia. Ellei ne ole sitten jo muuttaneet pois kotoa. 

Vierailija
2/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Kyllä tuo loppuu siihen kun ystävät saa lapsia. Ellei ne ole sitten jo muuttaneet pois kotoa. 

No ei loppunut :D

Päälle 4-kymppisiä ollaan. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoita? Tykkäisitte toistenne somepäivityksistä? Ap:llä on outo käsitys ystävyydestä.

Vierailija
4/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videoita? Tykkäisitte toistenne somepäivityksistä? Ap:llä on outo käsitys ystävyydestä.

No vissiinkin on, koska tunnun olevan ainoa joka tällaista ystävyyttä haluaisi. 

En minä jaksa tavata enkä lörpötellä puhelimessa. Viestit, hauskat videot, tykkäilyt ja kommentoinnit puolin ja toisin riittäis aivan mainiosti! Antaisi tunteen että ollaan toistemme mielissä, muttei tarvitsisi yrittää raivata aikaa löpisemiseen muutenkin täyteen kalenteriin. 

Ap

Vierailija
5/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole ystävyyttä vaan tuttavuutta, mutta mistä kukakin tykkää 

Vierailija
6/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuvailee minunkin ideaalini. En jaksa olla jatkuvasti juttelemassa, muutaman kerran vuodessa riittää. Tietysti jos ystävä minua johonkin tarvii niin olen paikalla, mutta en koe viikottaistakaan yhteydenpitoa tarpeellisena.

Vierailija
7/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole ystävyyttä vaan tuttavuutta, mutta mistä kukakin tykkää 

Ystävyyttä on se, että kaksi ihmistä välittävät toisistaan ja ovat tarvittaessa toistensa kanssa jakamassa iloja ja suruja. Ei siihen mitään jatkuvaa lärpättelyä tarvita. 

Vierailija
8/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa jatkuvasti kiinni oleva ihminen on todella raskas. Oikea ystävyys pysyy vaikka koko aikaa ei yhteydessä oltaisikaan. 

Vierailija
9/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaikki ystävät on tuollaisia, onneksi, koska muuten en jaksaisi "pitää" ystäviä ollenkaan. On niitä 4 kpl kertynyt ja jäänyt elämääni, ei edes joka kuukausi viestitellä kaikkien kanssa, mutta kun nähdään niin on ihanaa. Eli on se mahdollista löytää tuollaisiakin ystäviä! 

Vierailija
10/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalin ihmisen tarvi viikottain nähdä ystäväänsä... Sellainen on jotain läheisriippuvuutta... 

Vierailija
11/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut joitain ystäviäni vuosiin, enkä edes jutellut heidän kanssaan, mutta silti tiedän että he ovat läheisiä ystäviäni ja heti kun tavataan kaikki jatkuu kuin mitään aikaeroa ei olisikaan.

En jaksa yhtään mitään päivittäistä lässyä.

Vierailija
12/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vain sovit ystäviesi kanssa tällaisesta yhteydenpidosta. Mikä ongelma?

Vierailija
13/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa oikeasti se, että yhteydenpito on yksipuolista. Tuttavani sanoi suoraan, ettei soittele tai lähetä viestejä. No, miksi siis minäkään? Siihen loppui.

Vaikkapa viikottaisia kuulumisia olisi mukava vaihtaa. Kun toinen ei viitsi tai välitä... Olen pettynyt. Voi osaisin mennä johonkin tapaamiseen, jossa ehkä uskaltaisin tutustua uuteen/uusiin ihmisiin. Olisi mukava jutella ja vaihdella viestejä. Montako meitä on?

Vierailija
14/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa oikeasti se, että yhteydenpito on yksipuolista. Tuttavani sanoi suoraan, ettei soittele tai lähetä viestejä. No, miksi siis minäkään? Siihen loppui.

Vaikkapa viikottaisia kuulumisia olisi mukava vaihtaa. Kun toinen ei viitsi tai välitä... Olen pettynyt. Voi osaisin mennä johonkin tapaamiseen, jossa ehkä uskaltaisin tutustua uuteen/uusiin ihmisiin. Olisi mukava jutella ja vaihdella viestejä. Montako meitä on?

Minä tykkäisin myös viestitellä, ja olen saanut myös tuollaisia tokaisuja. Oletan sen kiinnostuksen puutteeksi - jota se tietysti onkin- ja lopetan myös yhteydenpidon. Tykkäisin vaihtaa viesteitse myös ihan syvempiä ajatuksia, mutta ilmeisesti olen joko itse jotenkin vaikeasti viallinen, tai en vain osaa hakea oikeasta paikasta seuraa/ystävystyä.

Vierailija
15/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko suostua kaikkeen mitä ystävät ehdottaa. Olen huomannut myöskin etelä-ja pohjois-suomen välillä kulttuurieron. Kerran yksi tink a si mua viikoksi asumaan hänen luo. Etelästä pohjoiseen. Että mun pitäisi asua viikko hänen luonaan, se on hänestä kylä i lyä, 1000km välissä. Olin vain yhden yön ja hän kyllä vähän suuttui. Kotityöt oli mulla kotona. Ja hän yritti naittaa mua poromiehille vaikka en ollut moista pyytänyt...Joo, onpa hauskaa

Vierailija
16/16 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko suostua kaikkeen mitä ystävät ehdottaa. Olen huomannut myöskin etelä-ja pohjois-suomen välillä kulttuurieron. Kerran yksi tink a si mua viikoksi asumaan hänen luo. Etelästä pohjoiseen. Että mun pitäisi asua viikko hänen luonaan, se on hänestä kylä i lyä, 1000km välissä. Olin vain yhden yön ja hän kyllä vähän suuttui. Kotityöt oli mulla kotona. Ja hän yritti naittaa mua poromiehille vaikka en ollut moista pyytänyt...Joo, onpa hauskaa

No eihän tuollainen mikään ystävä ole. Ei edes tunne sinua.