Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI mä en tuu raskaaksi? Nyyh. Kaikki koko ajan kyselee

Vierailija
15.02.2007 |

koska teette lapsen jne. Luulevat, että ei haluta lasta, koska matkustellaan jne. En halua sääliä ja siksi en viitsi kertoa, että yritys on kyllä kova päällä. Voihan vitalis...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kyselee että noh, onkos teillä ollut vauvakuumetta... Yritystä kohta 2 vuotta takana eikä mitään näy. Ikää kohta 33 v.

Vierailija
2/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis varmasti mennä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tärppäsi vasta yli vuoden yrittämisen jälkeen. Ilmeisesti vika oli ajoituksessa, ei sentään sekstailtu joka päivä... Elämässä kun valitettavasti on muutakin, menoja, työmatkoja yms. ja se ainoa otollinen päivä kuukaudesta voi helposti mennä ohi -- monta kertaakin. Muutaman kuukauden pissailin ovulaatiotikkuihin ja tulinkin sillä tavalla lopulta raskaaksi.

Jos ei kotikonstein onnistu, käy asiaan perehtyneellä gynekologilla. Hän neuvoo, miten asiassa voi edetä.

Vierailija
4/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärille. mutta minne? Johinkin terveyskeskuksen yleislääkärillekö? Puoli vuotta sitten kävin gynellä ja hän sanoi, että kaikki kunnossa, yrittäkä vaan kärsivällisesti :(

Vierailija
5/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin keskenmenon jälkeen tutkituttamassa gynekologilla kuukautiskiertoon ja munasolun kypsymiseen ja irtoamiseen liittyvät hormonit. Verikokeet ei loppujen lopuksi paljon maksaneet ja nämä perustutkimukset ei paljon aikaa vie. Miehen siemennesteen tukiminen on myös tärkeää ja sen voi jopa toimittaa yksityisille klinikoille ilman lääkärissäkäyntiä.

Jos asut Helsingissä, niin käy vaikka Alppilan Diacorissa, siellä on perehdytty lapsettomuusasioihin ja asiantuntevia gynekologeja. Jos asut muulla Suomessa, niin soita vain johonkin yksityiseen lääkärikeskukseen ja varaa gynekologille aika.

Nyt kipin kapin tutkimuksiin. Niin kuin joku kirjoitti, niin saattaa olla jostain ihan pienestä jutusta kiinni, kuten että keltarauhashormonia ei erity riittävästä ja munasolu ei näin ollen kiinnity. Hoidettavissa todella vaivattomasti. Isompiinkin vaivoihin löytyy nykyään hyvin hoitoja.

Varaa jo huomenna aika.

Vierailija
6/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vissa

Vierailija
7/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyneltä mies sai lähetteet verikokeisiin ja spermatestiin. Siitä sitten edettiin.

Vierailija
8/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kenellekään kuuluu onko toiset yrittämässä lasta tai haluavatko lasta ensinkään?! Että tuollainen suututtaa. Ja tuollainen jatkuva kyseleminen arvatenkin lisää teidän stressiä asiasta ja se stressi taas hankaloittaa " projektin onnistumista" :-/ Kuitenkin, jos olette jo vuoden yrittäneet ja käyttäneet apuna esim. ovulaatiotestejä (jotta olette oikeaan aikaan hommailleetkin..) eikä lapsi ole saanut alkuaan, on aika mennä tutkimuksiin. Lapsettomuushoitoihin erikoistuneeseen paikkaan jos vain mahdollista, gynekologin juttusille. Toivottavasti saatte vielä pienokaisenne. Onnea!

Vierailija
9/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä on ei-säännöllinen kk-kierto, siis kuinka paljon heittoa?

Mulla pari km:a, ei lapsia. Viimeksi, kun olin hoidettavissa km:n jäljiltä niin gyne kysyi kk-kierron pituutta. Sanoin, että 24-31 ja se vaan totesi, että " ei siis säännöllinen" .

En edes ajatellut tätä ennen. Nyt tuli tästä ketjusta mieleen. Yritystä siis 3 vuotta ja ensimmäistä raskautta odotettiin yli vuosi kuten myös tätä seuraavaa.

Vierailija
10/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kuukautiset tulevat kuitenkin kerran kuussa. Jos kierto kovasti heittää, niin voi olla, että ovulaatiota ei ollenkaan tapahdu, tulee vain kuukautiset, eli kohdun limakalvo valuu pois, kun on kasvanut riittävän paksuksi. Ikävä fakta on, että jos kierto kovasti heittää, niin hormonitoiminnassa on jotain heittoa myös. Menkää hyvät ihmiset verikokeisiin. Ei paljon aikaa eikä rahaa vie ja mielenrauhan tai avun tarvittaessa. Vaatiikaa testit itsellenne, jos olette jo vuoden yrittäneet. Siis vaatikaa vaikka maksutta kunnallisen kautta. Yksityisellähän toki tekevät ilomielin, milloin vain, vaikka huomenna.

Minulla on itsellä ollut kaksi keskenmenoa ja nyt odotan taas. Toivottavasti tämä pysyy matkassa. Verikokeissa ei mulla löytynyt mitään. keskenmenot vain huonoa tuuria.

Halusin kuitenkin tutkimukset, että en turaa murehdi, jos vaikka jotain olisi löytynytkin. olinpahan saanut avun tai voinut miettiä tilannetta uudelleen. Ammatti-ihmiset hoitavat näitä asioita joka päivä. Älkää pitäkö kynnystä korkeana mennä lääkäriin. Onnea kaikille vauvayritykseen!

Vierailija
11/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa koira tai jotain mikä ei missään nimessä käy nyt teidän suunnitelmiin! Sit nasahtaa, uskokaa pois. Itellä 5v lapsettomuutta, ja kun vuokrasin hevosen vuodeksi, olin heti raskaana. Paras ystävä jolla yritystä 3 v osti koiran ja samana aamuna kun lähtivät hakemaan koiraa ystäväni teki positiivisen raskaustestin. Että kokemuksen syvällä rintaäänellä puhun.

Vierailija
12/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistähän ihmeestä nro 20 tietää minun ajattelevan liikaa raskautumista? Koira sitä paitsi on jo.

Ja itsekkös et ajatellut sitä yhtään tämän viiden vuotesi aikana, koska menit jopa lapsettomuus..hoitoihin?

T. Se, joka kirjoitti pari viestiä sitten

Vierailija
13/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu vain sillä hetkellä, että oli muka juuri silloin asiaa miettimättä. Jo solisi tärpännyt aikaisemminkin, niin siinäkin tilanteessa olisi löytynyt joku syy, mu kuin koiranotto, tms, joka muka edisti asiaa.

Itse mietin keskenmenon jälkeen vain ja ainostaa raskautumista ja stressistä ja huolesta huolimatta raskauduin. Jos munasolu kehittyy ja iroaa ja siittiöt on toimivia, niin ei stressaamalla voi raskautumista estää. Ei voi. Eikä asiasta ole mitään tieteelistä todistettakaan. Minusta tuollaisilla puheilla vain turhaan luodaan paineita. ehkä kirjoittajalla oli jotain muuta pulmaa raskautumisessa. Ehkä miehen siittiöt oli hitaita ja vuosien yrittämisen jälkeen sattui joku pääsemään perille. Hevoen otto samaan aikaa on sattumaa.

Vierailija
14/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt minnekään hoitoihin! Luovuin ajatuksesta että minusta tulisi joskus äiti, luovutin siis oikeasti, henkisesti. Tein suunnitelmia joihin ei kertakaikkiaan sopinut yksikään vauva, tein vuoden sopimuksen hevosen vuokrauksesta. Ja niin se hevonen piti sitten alivuokrata, siinä oli iso homma. Tiedän että sitä vauvahommaa miettii koko ajan vaikka väittäisi muuta, voin oikeasti sanoa niin. Itse en muka miettinyt vauvan tekemistä, mutten silti uskaltanut tehdä elämässä suuria juttuja tai mennä eteenpäin, koska aina ajattelin että entäs jos vauva tulee? Tiedättekö mitä tarkoitan?

Vierailija
15/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkälle sairaslomalle diagnoosina työuupumus-masennus ja seuraavana päivänä plussasin. En olisi uskonut.

Vierailija
16/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ettehän te ymmärrä, tietenkään! En minäkään olisi 3 vuotta sitten ymmärtänyt mitään tuollaisia puheita, en sitten pätkääkään! Aivan sama mitä sanon, ainoa mitä haluatte kuulla on se että kerron teille tarkat päivämäärät ja kellonajat jolloin synnytätte, ja sitä ei voi kukaan koskaan teille sanoa. Toivotan onnea, kun se päivä tulee kun teette positiivisen raskaustestin, voitte edes vähän tajuta sitä mitä ehkä yritin teille sanoa! Onnea kaikille!

Vierailija
17/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta fakta on myös se, että meitä on paljon, jotka asiaa vain miettivät ja miettivät ja stressaivat ja murehtivat ja silti tulivat raskaaksi. Toivotaan kaikille rauhallista mieltä ja toki on parempi olla stressaamatta. Ajattelen vain, että tuollaisilla puheilla luo turhia paineita lasta yrittävälle. eihän asiaa voi sivuunkaan pistää. toki sitä asiaa miettii.

Vierailija
18/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä te haluatte että teille sanotaan? haluatteko sääliä, kannustusta vai mitä ihmettä?

terveisin äiti jonka kaikki 3 lasta tulleet tuosta vaan.

Vierailija
19/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lisätä sinulle 20, että olen se, joka on tullut jo kaksi kertaa raskaaksi, mutta kesken ovat menneet.

Ymmärrän pointtisi, mutta kun kerran on raskaana ollut, on todella vaikeaa olla ajattelematta asiaa. Samoin varmasti monella, jotka lasta ovat pitkään yrittäneet.

On todella vaikeaa vain antaa periksi ja luovuttaa. Sinä pystyit siihen, mutta se on todella harvinaista.

Haluaisin todella palata siihen päivään, kun en ajatellut lapsia, en ovulaatiota, en mitään ajoituksia. Nyt vaan odottelen kolmatta raskautta ja sitä, että jos se päättyy keskenmenoon, pääsen tutkimuksiin. On vaikea nyt luovuttaa, koska on olemassa pelko siitä, että " yritystauon" jälkeen saan taas keskenmenon. Silloin tuntuisi siltä, että on tuhlannut aikaa.

Meitä on kovasti monenlaisia ja onnea sinulle, kun olet lapsen vihdoinkin saanut.

Vierailija
20/26 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ostakaa koira tai jotain mikä ei missään nimessä käy nyt teidän suunnitelmiin! Sit nasahtaa, uskokaa pois. Itellä 5v lapsettomuutta, ja kun vuokrasin hevosen vuodeksi, olin heti raskaana. Paras ystävä jolla yritystä 3 v osti koiran ja samana aamuna kun lähtivät hakemaan koiraa ystäväni teki positiivisen raskaustestin. Että kokemuksen syvällä rintaäänellä puhun.

Otettiin se koira lapsen korvikkeeksi ja 3 kk:n päästä olin raskaana (takana 3,5 vuotta yritystä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme