Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa
https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html
Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään.
Kommentit (864)
Eikö vähävaraiset saisi lainkaan shoppailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just laitoin taas tilauksen sisään, tämä taisi olla viides tälle vuodelle. Sen lisäksi, että on kiva shoppailla mukavasti omalta kotisohvalta ja säästyä matkoineen noin 2-3 tunnin kauppareissulta kivijalkaliikkeissä ostaakseni niistä täsmälleen samat tuotteet, mieltä lämmittää mukavasti myös säästö: noin 80 euroa näistäkin tuotteista.
Se vaan yksinkertaisesti ON tyhmää maksaa liikaa. 😊
Vihaajat saavat toki vihata, eihän se minulta ole mitenkään pois. 😘
On tyhmää ostaa roskaa. Ne eivät ole todellakaan samoja tuotteita, mutta eihän kaltaisesi typerys usko.
Ja sinun kaltaisesi typerys ei ymmärrä mitään mistä kirjoitat.
Kerään roskaa nurkkiini, koska sitä ryönää saa niin halvalla temusta
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan piparimuottini ja muun krääsän kierrätyskeskuksesta. Itse nautin siitä, että joudun vähän näkemään vaivaa ja etsimään tavarani sieltä kierrätyskeskuksesta vähitellen. Minusta siinä menee kaikki hauskuus, kun ainoa vaiva on Temun selailu, verkkomaksu sekä paketin hakeminen.
Itse en ole edes keski-ikäinen ja olen selkeästi omaksunut entisten mummojen kirppistelykulttuurin. Oma isoäitini kävi kirppiksillä, mutta nykyiset shoppaavat Temussa? Mitä täällä tapahtuu?
Ja kyllä, minusta krääsän tilailu jostakin valtamerten takaa on aivan vastuutonta, kun tavaraa on maailmassa aivan tarpeeksi.
No, minä olen keski-ikäinen ja seurana kaksi sairautta, jotka aiheuttavat kipuja ja ajoittain voimakasta väsymystä. Ei tee mieli todellakaan pyöriä kirppiksillä ja ostoskeskuksissa niin kuin nuorempana ja terveempänä.
Hoidan pakolliset menot ja liikun luonnossa sen verran kuin jaksan. Muut kuin ruoakostokset 90 %:sti netistä, ja olen hyvin kiitollinen, että se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vähävaraiset saisi lainkaan shoppailla?
Siinäkö se vähävaraisen onni on? Että saa ostaa muiden ihmisten rahoilla tuhkakuppeja, muovikristallia ja paahtimen suojia
Temu on pop! Näkyy kiinnostavan kovasti, korkeatasoista kommentointia! Popparit ja cokis esiin!
Ihmiset ostaneet vuosikausia AliExpressistä, Wishistä, eBaystä, Sheinistä, Light in the Boxista jne. eikä suurempaa haloota.
Mutta nyt Temun suhteen ollaan kuin jossain joukkopsykoosissa. Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt päätökseni. Kärrään kaikki Kiinan paskani huomenna kaatopaikalle, tai mitä ne nykyään sitten ovatkaan. Konttiauto jo tilattu.
Muista viedä myös kännykkäsi ja tietokoneesi
Tälläsen ajattelin ostaa. Paljonko maksaa Stockkalla?
https://www.lightinthebox.com/fi/p/graafiset-tulosteet-kantri-paivittai…
Miksi ostaisin kalliilla täältä kaupoista, kun sama myydään temussa moninkerroin halvemmalla. 2000€ Temusta ostokset maksavat liikkeissä 15000€ . Molemmissa kuitenkin valmistusmaa Kiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just laitoin taas tilauksen sisään, tämä taisi olla viides tälle vuodelle. Sen lisäksi, että on kiva shoppailla mukavasti omalta kotisohvalta ja säästyä matkoineen noin 2-3 tunnin kauppareissulta kivijalkaliikkeissä ostaakseni niistä täsmälleen samat tuotteet, mieltä lämmittää mukavasti myös säästö: noin 80 euroa näistäkin tuotteista.
Se vaan yksinkertaisesti ON tyhmää maksaa liikaa. 😊
Vihaajat saavat toki vihata, eihän se minulta ole mitenkään pois. 😘
On tyhmää ostaa roskaa. Ne eivät ole todellakaan samoja tuotteita, mutta eihän kaltaisesi typerys usko.
Ja sinun kaltaisesi typerys ei ymmärrä mitään mistä kirjoitat.
Kerään roskaa nurkk
Sitten sä keräät jo siltä tuntuu. Eipä se meille muille kuulu pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt päätökseni. Kärrään kaikki Kiinan paskani huomenna kaatopaikalle, tai mitä ne nykyään sitten ovatkaan. Konttiauto jo tilattu.
Hah, palstan tirpat ei tiedä, että valtaosa niiden käyttämästä elektroniikasta valmistetaan sopimusvalmistajilla Kiinassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, palstan tirpat ei tiedä, että valtaosa niiden käyttämästä elektroniikasta valmistetaan sopimusvalmistajilla Kiinassa :D
Mun kaikki tietokoneen osat on taiwanista. Mutta teille taiwan toki on osa kiinaa, tilaattehan te Xi Jinpingiltä kaiken paskan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se laatu ole sama kuin Tokmannilla. Temusta saa myös vaarallisista aineista yövuorossa tehtyjä piraattituotteita.
Kaikki tietää, että elektroniikka tuolta saattaa olla vaarallista mutta ei niitä vaatteita ym. ole yhtään vaarattomammin tehty.
Joku syöpää aiheuttava aine ei ole noille ongelma ja syövän sattuessa kukaan ei voi jäljittää mistä tuli.
Ei todellakaan ole laatu samaa. Tokmannilta saa tavaroita, jotka eivät toimi edes uutena siihen tarkoitukseen mihin niitä myydään. Kun yrität palauttaa, sanotaan että näissä on vaihto-oikeus, eli saat vaihtaa samanlaiseen. Miksi haluaisin tuotteen, joka on jo kerran havaittu toimimattomaksi käyttötarkoitukseensa? Mitä teen liiketunnistimella varustetulla vaatehuone valolla, joka a) ei tunnista liikettä b) ei valaise kuin juuri ja juuri itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaikki tietokoneen osat on taiwanista. Mutta teille taiwan toki on osa kiinaa, tilaattehan te Xi Jinpingiltä kaiken paskan.
Ensinnäkään tuskin on kaikki, vai oletko avannut ja katsonut? Ja toiseksi, tuossa puhuttiin valmistuksesta eli kasauksesta, jota tehdään todella paljon Kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se laatu ole sama kuin Tokmannilla. Temusta saa myös vaarallisista aineista yövuorossa tehtyjä piraattituotteita.
Kaikki tietää, että elektroniikka tuolta saattaa olla vaarallista mutta ei niitä vaatteita ym. ole yhtään vaarattomammin tehty.
Joku syöpää aiheuttava aine ei ole noille ongelma ja syövän sattuessa kukaan ei voi jäljittää mistä tuli.
Ei todellakaan ole laatu samaa. Tokmannilta saa tavaroita, jotka eivät toimi edes uutena siihen tarkoitukseen mihin niitä myydään. Kun yrität palauttaa, sanotaan että näissä on vaihto-oikeus, eli saat vaihtaa samanlaiseen. Miksi haluaisin tuotteen, joka on jo kerran havaittu toimimattomaksi käyttötarkoitukseensa? Mitä teen liiketunnistimella varustetulla vaatehuone valolla, joka a) ei tunnista liikettä b) ei valaise kuin juuri ja juuri itsensä?
Tilaa netistä nouto myymälään, niin saat palauttaa 14 päivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Kun ihmisillä ei ole varaa laittaa rahaansa elämyksiin ja tekemiseen, niin silloin ostetaan sitä "krääsää" Ongelma ei ole siinä, että Temusta saa krääsää. Jo 90-luvulla ihmiset kävi Virossa ostamassa halvalla piraattivaatteita ja tavaraa. Se on ollut osana Suomen kulttuurissa jo iät ja ajat ostaa piraattia. Tai samalla tavalla käytiin Turkissa ostamassa halvat piraattitarvikkeet ja halvat pyyhkeet jne... Tai että nettisovelluksien kautta ladattiin ilmaista musiikkia/elokuvia. Tuolla tavoin monet köyhät ja keskituloiset saivat paremman elämänlaadun itselleen. Ja sama jatkuu nytkin. ratkaisu ei ole rajoittaa köyhien ja keskituloisten kykyä ostaa ulkomailta. Ratkaisu on kohottaa heidän tuloja niin, että he kykenevät ostamaan Suomesta sitä laatua. Nykyaikana
Surullista, jos tavarat = parempi elämänlaatu. Eikö sen elämänlaadun pitäisi tull
vaike kuvitella, että kenenkään elämänlaatu paranee sillä, että tuote ei kestä edes ekaa pesua mutta halpaa kun oli, niin voimtilata aina uuden ehkä eläm-nlaatu paranee kun saa tyydytetty ostomaniansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Kun ihmisillä ei ole varaa laittaa rahaansa elämyksiin ja tekemiseen, niin silloin ostetaan sitä "krääsää" Ongelma ei ole siinä, että Temusta saa krääsää. Jo 90-luvulla ihmiset kävi Virossa ostamassa halvalla piraattivaatteita ja tavaraa. Se on ollut osana Suomen kulttuurissa jo iät ja ajat ostaa piraattia. Tai samalla tavalla käytiin Turkissa ostamassa halvat piraattitarvikkeet ja halvat pyyhkeet jne... Tai että nettisovelluksien kautta ladattiin ilmaista musiikkia/elokuvia. Tuolla tavoin monet köyhät ja keskituloiset saivat paremman elämänlaadun itselleen. Ja sama jatkuu nytkin. ratkaisu ei ole rajoittaa köyhien ja keskituloisten kykyä ostaa ulkomailta. Ratkaisu on kohottaa heidän tuloja niin, että he kykenevät ostamaan Suomesta sitä laatua. Nykyaikana
Surullista, jos tavarat = parempi
Ostin Temusta pari työkalua enkä ajatellut pestä niitä. Kannattaa tutustua mitä Temu oikeasti myy. Siellä on paaaaaaaaaaaalkjon muutakin kuin vaatteita.
Joku tuolla aiemmin kommentoi, että verkkokauppojen palautukseen menevät vaatteet hävitetään/tuhotaan, koska niitä ei voi enää myydä eteenpäin. Varmaan sekin aika vielä tulee, että asiakas tilaa vaatteen ja vasta sen jälkeen vaate siirtyy valmistukseen eikä turhaa varastoa synny, vaatetta ei myöskään voi palauttaa. Vrt. entisaikojen räätälipalvelut.
On myös kummallista, että jos etsii jotain ajatonta perusvaatetta, joita luulisi olevan myynnissä aina, ei näitä välttämättä löydykään, klassista tyyliä olevat housut, t-paidat jne. Kaikista vaatteista tehdään jotenkin erikoisia, ja lopulta ne eivät miellytä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ostaneet vuosikausia AliExpressistä, Wishistä, eBaystä, Sheinistä, Light in the Boxista jne. eikä suurempaa haloota.
Mutta nyt Temun suhteen ollaan kuin jossain joukkopsykoosissa. Mielenkiintoista.
Sheinista ei ole kyllä vuosikausia osteltu Ja kyllä, siitäkin myös haloo.. Mm. Kirppikset eivät ota niitä tuotteita vastaan. Samoin Sheinin kuin Temunkin vaatteista, koruista on löydetty vaikka mitä