Kuukauden käyttövarat
Paljonko teille jää kuukaudessa käyttörahaa ja miten sen koette riittävän?
Tarkoitan siis sitä ylijäämää, joka jää pakollisten menojen, kauppalaskujen ym. Jälkeen. Rahaa jonka voi käyttää miten haluaa.
Minulla jää 2600 nettopalkasta noin 600 euroa, jonka koen riittävän useimpina kuukausina ihan mukavasti. Käyn ulkona syömässä, elokuvissa ja ostan joskus vaatteita yms.
Kommentit (9)
450€, pärjään hyvin, kun ei ole lapsia. Toki enempikin kelpaisi.
Puolet jää. 2200€/kk netosta 1100€ jää säästöön tai hupiin. M39
Mulla menee tilipäivänä säästöön, rahastoon ja sijoitusasunnon lainanlyhennykseen tonni.
Toinen tonni menee teoriassa juokseviin kuluihin, niihin laskuihin ja ruokaan. Mies laittaa niihin toisen tonnin.
Sitten jää vielä 1200 harvempiin menoihin, teinin ja omiin vaatteisiin ja muihin hankintoihin, harrastuksiin ja huveihin, usein tuosta jää iso osa jemmatilille, ja sieltä otan tarvittaessa kun keksii jotain rahareikiä. Jos jemmassa on yli 5000, siirrän vähintään määräaikaistilille tai rahastoon tai lainanlyhennykseen.
Keski-ikäinen ja 25v töitä yli keskiarvopalkan. Äiti aikanaan kannusti teknilliselle alalle.
Reilu 3000e. Luonnollisesti riittää erinomaisesti, iso osa menee sijoituksiin.
Mulla on aina tilillä vähintään 2500 euroa, kun olen laskut maksanut ja kaupassa käynyt. Olen säästänyt summan pikkuhiljaa. Jos olen tuhlaillut tai on tullut joku tarveostos, niin olen taas ostoksen jälkeen kiristänyt menoissani, kunnes pääsen siihen 2500 euroon takaisin. Nyt haluaisin nostaa sitä säästösummaa, että jäisi vielä enempi pesämunaa, mutta on aika vaikeaa, kun tulot on samat.
Mulla jää 369 e. Siitä maksan bensat (50e), apteekki( 50 e). Lapsen käyttörahaa(n.50e)
Plus jotakin omaa tai lapselle vaatetta tai menoa.
Jos tartten jotakin enemmän ni otan säästöistä.
Noin tonni jää, ihan jees. Säästöön menee suuri osa.
Mulla jää noin 2300, riittää kyllä hienosti.