Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotisiivoojista: tekeekö ne sen mitä pyydetään

Vierailija
15.10.2024 |

Siis siivooja kotiin: pyörähteleekö se imurin kanssa lattialla ja ehkä pyyhkäisee jostain hiukan pölyä, vai tekeekö sen mitä pyydetään? = mitä itse ei pysty tekemään.

Vai alkaako marmatus?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään se mitä on sovittu. Joskus asiakkailla voi olla sellaisia toiveita, joita ei pystytä toteuttamaan, mutta siitä kyllä kerrotaan heti.

Vierailija
2/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekee sen mistä olette firman kanssa sopineet. Sen mukaan määräytyy hinta ja yksittäisen käynnin kesto. Ylimääräistä et voi kitistä tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartoitus tehdään ennen sopimuksen allekirjoittamista.

Sinun mielestäsi siivoaminen on imurin kanssa lattialla pyörähtelemistä ja jostain hiukan pölyjen pyyhkäisemistä. Siivoa itse, niin saat mitä haluat.

Vierailija
4/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siivousfirmasta osteta mitään epämääräistä "siivousta" ja sit tekijä päättää mitä tekee. Sopimuksessa voit pyytää vaikka pelkkää uuninpesua kolme tuntia viikossa ja sitten sitä tehdään.

Vierailija
5/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa pitäisi tehdä mitä sovitaan. Itsellä huonoja kokemuksia. Mitään sovitusta ei kirjoitettu ylös eli ei tehty sopimusta. Siivooja tuntui tekevän mitä itse lystäsi ja välillä jäi kaikki siivoamatta ja välillä tehtiin 4 tuntia töitä kun oli sovittu 1 tunnin siivous. Tehkää aina kirjallinen sopimus, johon on kirjattu mitä tehdään ja tuntimäärät sekä hinta.

Vierailija
6/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos siivousjälkeen ei ole tyytyväinen.

Vierailija
7/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten reklamoidaan ihan niin kuin mistä tahansa muustakin palvelusta.

Ajattele tätä kuin kampaajalla käyntiä. Sinä kerrot, mitä tarvitset, ja jos tulee jotain ihan eri, kerrot että nyt et ole tyytyväinen.

Vierailija
8/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vaihdat siivousfirmaa.

Vierailija
9/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän voi tehdä vaikka itse. Tosin käyn minäkin joskus kampaajalla enkä ole siihenkään täysin tyytyväinen. Nytkin kävin kaverilla, eipä hiusväriä ohimon kohtaan menny ollenkaan. Teen itse paremmin omat hiukset,mut tulipahan testattua ammattilaista.

Vierailija
10/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ajassa(tunnit) minkä ostat kotiisi ja siihen tuntimäärään sovitut työt tehdään.

Jos alat ruinaamaan jotain ylimääräistä, niin se ei tule onnistumaan. Siivoojalla on aikataulu, jossa on pysyttävä.

Vierailija
11/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä reklamoidaan välittömästi eli heti, kun palaat kotiin tai jos jo olet siellä siivouskohteessa, niin samantien kun sen huomaat. Mutta tässäkin kannattaa nyt muistaa se, että jos ei ole erikseen sovittu, että siivooja kerää lastenhuoneesta lelut paikalleen, niin hänen ei tätä tarvitse tehdä. Hän imuroi vain sieltä, mistä voi (tai moppaa, mitä nyt onkin sovittu) ja jättää lelut lattialle. Tätä on monen hankala ymmärtää, koska sopimusta tehtäessä vielä varmistetaan, että pitääkö lelut kerätä (tarkoittaa lisää siivousaikaa) ja vastaus on, että ei, me kerätään ne jo illalla paikalleen. Silti ne aamulla lattialla ovat eikä niihin kosketa ja tästä reklamoidaan todella usein. Että siivoojan pitää vaikka nostella tavarat sängylle, mutta kun siitä ei olla valmiita maksamaan! Sama mattojen kanssa: jos ei ole sovittu, että ne viedään ulos ja tuuletetaan, niin niitä ei viedä ulos, vaikka siivouksen tilaaja niin olettaa, koska itse on niin tottunut viikkosiivoamaan.

Vierailija
12/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään se mitä sovitaan ja aikataulutetaan.

Meillä siivooja 2-3h kerrallaan ja siinä ajassa ei tietenkään ehdi kaikkia siivota perusteellisesti. Joskus sovitaan pintasiivous, joskus vain imurointi ja keskitytään jalkalistoihin tai kylpyhuoneen laattoihin jne. 

Eivätkä marmata, kun tietävät etukäteen, mitä on sovittu. 

Vierailija
13/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kartoitus tehdään ennen sopimuksen allekirjoittamista.

Sinun mielestäsi siivoaminen on imurin kanssa lattialla pyörähtelemistä ja jostain hiukan pölyjen pyyhkäisemistä. Siivoa itse, niin saat mitä haluat.

Sen imurin kanssa pyörähtelyn ja pintojen pyyhkimisen teen kyllä ihan itse. Mutta on asioita, joita selkäongelman vuoksi en voi tehdä. Ja tietysti maksan työstä sen mitä on sovittu.

Kerran oli jalka paketissa, en pystynyt siivoamaan. Tilasin siivoojan, mutta paikalle tulikin kahden rouvan kaksikko, jotka valitti ja marisi koko ajan, vaikka oli tuntitaksa. Mm. lastenhuonetta eivät suostuneet siivoamaan, koska lattialla oli pari legopalikkaa. Kai kuvittelivat, että tilaus on mummun luo kahvittelemaa, syömään pullaa ja jorisemaan.

Vierailija
14/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alalla on yleistä myydä palvelua jota ei pystytä toteuttamaan kyseisellä hinnalla.Siellä on vitsikäs käsite "mitoitusaika".

Vierailija
15/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siivousfirmasta osteta mitään epämääräistä "siivousta" ja sit tekijä päättää mitä tekee. Sopimuksessa voit pyytää vaikka pelkkää uuninpesua kolme tuntia viikossa ja sitten sitä tehdään.

Tämä. Meidän isovanhemmilla käy siivooja ja hänen työ  alkaa iltapäiväkahvilla ja jutellaan päivän puheenaiheet. Vähintäin 1/2h seurustelua. 

Vierailija
16/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tosta "pari legopalikkaa lattialla", että on varmaan ollut enemmänkin keräiltävää ja sellaistahan ei ole mitoitettu mihinkään.

Vierailija
17/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kysymys viittaa kokemattomuuteen ja jostain syystä epäileväiseen ennakkoasenteeseen, mielestäni.

Kotisiivous on työtä, jota tilataan ja teetetään sopimuspohjaisesti. Ei niin, että "joku tulee siivoilemaan pariksi tunniksi" - sehän olisi aivan mielikuviin perustuvaa toimintaa. Siivooja ei voi tietää, mitä tietyssä kodissa pitää tehdä, ellei sitä ole hänelle kerrottu. Jos mitään tarkennuksia ei ole, siivoustyönantajan ohjeen mukaan esimerkiksi 3 tuntia ylläpitosiivousta sisältää tietyt työt, ei muuta, ja tämä pitäisi olla asiakkaalle paperilla kerrottuna. Jos haluaakin jotain muita töitä tuon ajan, siitä pitää erikseen sopia tai varata erillinen aika erikoistöille. Itse olen siivoojan käydessä kotona, eikä tehtävistä töistä ole yleensä tullut erimielisyyttä. Olen myös oppinut pitämään odotukset selkeinä ja kohtuullisina.

Vierailija
18/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tosta "pari legopalikkaa lattialla", että on varmaan ollut enemmänkin keräiltävää ja sellaistahan ei ole mitoitettu mihinkään.

Kultaseni: tuntiveloitus, kaksi rouvaa ilmaantui paikalle, yksi imuri, runsaasti mikrokuituliinoja. Lelulaatikko, johon legot se joutavampi olisi voinut nakkoa. Kaffia ja pullaa eivät saaneet.

Vierailija
19/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Sopimuksesta huolimatta meillä oli siivouksen jälkeen pölyä lattialla ja tupakantumppeja kuistin edessä (me emme polta). Sanoin asiasta ja myönsivät että joo, polteltu on. Vaihdettiin toiseen firmaan ja nyt homma toimii. 

Vierailija
20/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esim. ota suihin. Pyysin kerran, mutta kieltäytyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi