Tekee pahaa kun amerikkalaisissa ohjelmissa vauvat nukkuu yksin kaukana äidistä eri huoneessa
Huhhuh. Miehen omistushalu menee aina vauvan edelle. Eli naisen on aina nukuttava miehen vietessä, ja pieni vauva laiteyaan erli huoneeseen että iso vauva (mies) ei koe mustasukkaisuutta.
Voi jumalauta mitä touhua.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko aloituksessa on jälleen kerran kyse vain ja ainoastaan miesvihasta.
Joo, toki aina ja kaikessa on vain MIEHISTÄ kyse MIEHEN päässä. Muitahan ei ole olemassakaan. Minäminäminäminä.
Siksi ne vauvatkin joutuu eri huoneeseen ja eroon äidistään. Surullista.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vai että vauva parkuu jos herää yksin, hehheh. Meillä oli vissiin lapset vauvana ihan omituisia kun eivät itkeneet herätessään. Hyväntuulisena ittekseen jokeltelivat. Mutta ne varmaan tiesi jo silloin ettei niitä ole hylätty vaikka äiree ei olekaan liimannut niitä kylkeensä kiinni.
Tai sitten äiti oli niin karsea että olivat onnellisia päästessään hänestä eroon! Onhan sekin mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkuvat suomessakin. Pinnasänkyjen laidat järsitty kuin stressaantuneella häkkieläimellä konsanaan, hyvissä keskiluokkaisissa perheissä. Ihminen on sai raaaaaas
No en epäile. Ihan sairasta on. Millainen äiti suostuu tohon, hyi helvetti.
Mikään muu nisäkäsemo ei vie pentuaan eri paikkaan nukkumaan ja etsiydy sen jälkeen itse uroksen viereen nukkumaan. Täysin luonnotonta järjenvastaista toimintaa. En olisi ikinä suostunut moiseen.
Kattele enemmän luonto dokumentteja,siellä ne vauvelit jätetään keskenään koko päiväksi kun äippä ja iskä lähtee etsimään ruokaa.
Ei lähde kädellisillä. Vauveli kulkee äidin kyydissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkuvat suomessakin. Pinnasänkyjen laidat järsitty kuin stressaantuneella häkkieläimellä konsanaan, hyvissä keskiluokkaisissa perheissä. Ihminen on sai raaaaaas
Mikään muu nisäkäsemo ei vie pentuaan eri paikkaan nukkumaan ja etsiydy sen jälkeen itse uroksen viereen nukkumaan. Täysin luonnotonta järjenvastaista toimintaa. En olisi ikinä suostunut moiseen.
Miesviha on pohjatonta.
Ja syystä, jos mies teettää naisella pentuja ja on itse tissillä :D
Tuo on muuten totta. Vauva nukkuu pinnasängyssään hyvä jos ei eri kerroksessa, ja sitten jostain vauvakamerasta kauhulla katsotaan kun joku paranormaali hahmo käy pyörittämässä mobilea vuoteen yllä.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa sama. Siellä vauva ei ole elämän keskipiste ja etenkin äidit voivat paljon paremmin kuin Suomessa. He saavat syödä ruokansa rauhassa ja jopa nukkua rauhassa, suomalainen äiti voi tehdä tuon ehkä lastensa teini-iässä.
Jepjep ja ranskalaiset vanhemmat myös läimivät ja lyövät lapsiaan - taaperoita - surutta. Ihan julkisesti 🤢
Lapseni on nukkunut aina hyvin. 7 kuukauden iästä ei enää ollenkaan yöheräilyjä. Ja edelleen 3-vuotiaana nukkuu samassa huoneessa kuin vanhemmat. En ymmärrä miten lapsi poissulkee hyvät yöunet ja rauhan? Minun rauhani on sitä kun perhe on lähellä. Varmaan tässä vähitellen siirtyy omaan huoneeseen nukkumaan kun sopiva aika tulee. Itse nukuin kouluikään asti vanhempieni makuuhuoneessa eikä ole elämässä ollut suurempia ongelmia vaikka en itsenäistynyt pikkulapsena. Omillani olen mainiosti pärjännyt ja menestynyt kun aikuiseksi kasvoin. Uskon että kun lapselle antaa mahdollisimman paljon läheisyyttä ja turvaa ensimmäisinä vuosina, se maksaa itsensä takaisin hyvillä eväillä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu??? Hanki oma elämä!
Osu ja uppos huonoon äitiin.
t. pöllöpalsta-äityli
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on nukkunut aina hyvin. 7 kuukauden iästä ei enää ollenkaan yöheräilyjä. Ja edelleen 3-vuotiaana nukkuu samassa huoneessa kuin vanhemmat. En ymmärrä miten lapsi poissulkee hyvät yöunet ja rauhan? Minun rauhani on sitä kun perhe on lähellä. Varmaan tässä vähitellen siirtyy omaan huoneeseen nukkumaan kun sopiva aika tulee. Itse nukuin kouluikään asti vanhempieni makuuhuoneessa eikä ole elämässä ollut suurempia ongelmia vaikka en itsenäistynyt pikkulapsena. Omillani olen mainiosti pärjännyt ja menestynyt kun aikuiseksi kasvoin. Uskon että kun lapselle antaa mahdollisimman paljon läheisyyttä ja turvaa ensimmäisinä vuosina, se maksaa itsensä takaisin hyvillä eväillä elämään.
Ja tämän kerron vain omasta kuplastani, jossa minun on todella vaikea asettua mihinkään muuhun tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesviha on pohjatonta.
Olet oikeassa. Miesteen viha naisia ja lapsia kohtaan on tosiaankin pohjatonta
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikki lapset ovat nukkuneet vauvana ja taaperona vieressä. Minusta se on helpointa ja sillä tavoin lapselle kasvaa hyvä perusturvallisuuden tunne. Hyvä perusturvallisuuden tunne näkyy lapsessa myöhemmin mm. siten, ettei lapsi pelkää yksinoloa tai pimeää koululaisenakaan.
Minä en muusta tiedä, kuin että itse olin niin laiska, etten jaksanut yöllä nousta vuoteesta, joten vauvat nukkui vieressä. Aamulla tiesin syöttö kerrat siitä, Kummalta kyljeltä heräsin.
Miehen kanssa ollaan myös edelleen yhdessä ja lapset aikuisia ja hyvät välit on heidänkin kanssa
Samaa olen ihmetellyt. Jotkut nousukkaat tekevät näin jo Suomessakin, kun ovat olevinaan hienompaa väkeä. 😟
Ihan kun tuossa olis jotain hienoa.
Meillä vauva siirrettiin n. kuuden kuukauden iässä omaan huoneeseen lääkärin ehdotuksesta. Vauva heräili n. 20 kertaa yössä. Omassa huoneessa heräsi ensin vain kerran ja pian ei enää kertaakaan. Häiritsimme tietämättämme toistemme unta ja kumpikin nukkui huonosti.
Nuoremmat lapsemme siirsin samoin n. 6 kk iässä omaan huoneeseen, ja hyvin pärjättiin.
Epäilin ensiksi lääkärin ohjetta, kun jotenkin meidän äidit on aivopesty muuhun, mutta hyvin tosiaan toimi ja suosittelen muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku väitti että Ranskassa voi äiditkin paremmin, kun toimivat täysin luonnon vastaisesti. Ok. Minusta ranskalaiset vaikuttaa hyvin epämiellyttäviltä ja luonnonvastaisilta muutoinkin, ei yhtään onnellisilta ja hyvinvoivilta. Naisen asema on täysin ala-arvoinen Ranskassa, tasa-arvo valovuosien päässä. Mutta oh la la, kyllä on taas jonkun urpokyllikin mielestä Ranskassa kaikki silti paremmin. Juntti olet sinä joka Ranskaa ihailet. 😂
Ei tämä suomalainenkaan meninki tervettä ole. Inhoan ajatusta että lapsen saatuaan nainen on pelkkä äiti ja olemassa vain ja ainoastaan jokaista lapsen oikkua varten.
Kyllä se vauva-aika nyt vaan ihan luonnollisesti sitoo vauvaa ja äitiä yhteen, ei sitä missään Suomessa ole keksitty, vaan luonnossa.
Vauva ja äiti elää symbioosissa, ovat vielä yhtä. Mikään ei korvaa äidin lämpöä ja läheisyyttä.
Ja eipä se äitiys ikinä lopu, vaikka välimatka lapseen kasvaa. Kyllä ne äidinvaistot ja ennenmuuta rakkaus kulkee aina mukana. Ei se tarkota että pitäis olla lapsen palvelija ja oikkujen toteuttaja. Tavallinen äiti osaa pitää pomon ohjakset itsellään.
Jos äitiys kuulostaa vastenmieliseltä siteeltä, ei kannata ryhtyä siihen. Mutta vauva-aika on vain pisara siitä ajasta kun olet äiti. Äiti olet loppuelämän. On se luonnotonta jos sitä aikaa et pysty lapses vieressä öitä nukkumaan.
Harvoin kukaan äitiyttä on katunut, yleensä se on parasta mitä voi elämässä kokea. Joskus sen ymmärtää vasta kun lapsi on jo aikuinen. Eikä äitiys onneksi lopu silloinkaan.
Tällä palstallahan ei saisi äitiyttä hehkuttaa mitenkään, koska lapsettomat ja muut puolestaloukkaantujat käy heti kimppuun, mutta hehkutimpa nyt kuitenkin, koittakaa kestää "ranskattaret".
Vierailija kirjoitti:
Tuo on muuten totta. Vauva nukkuu pinnasängyssään hyvä jos ei eri kerroksessa, ja sitten jostain vauvakamerasta kauhulla katsotaan kun joku paranormaali hahmo käy pyörittämässä mobilea vuoteen yllä.
Niinpä. Tai kidnappaaja tulee ikkunasta viemään vauvan. On kamerat ja ties mitkä hörvelit, mutta eipä ne vauvaa pelasta kun äiti on täysin eri puolella lukaalia. Äly hoi älä jätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän kerron vain omasta kuplastani, jossa minun on todella vaikea asettua mihinkään muuhun tilanteeseen.
Mikäs semmoinen tilanne (tekosyy) voi edes olla, että tuore äiti nukkuu kaukana äskettäin syntyneestä lapsestaan, mutta ison miesvauvan vieressä?
Sehän on täysin kaistapäistä. Sen miehen pitäisi nukkua yksin jos on niin mustasukkainen vauvan ja äidin symbioosista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä selität? Kai nyt isä ja äiti saavat omassa sängyssään nukkua? Tilanteita on erilaisia ja joillekin se oma huone toimii paremmin. Meilläkin oli niin. En minä olisi edes uskaltanut nukkua vauvan vieressä koska nukun niin levottomasti että olisin todennäköisesti lyönyt sitä tai liiskannut alleni.
Lapset syntyneet Hollannissa ja sielläkin vauva nukutetaan heti omaan huoneeseensa. Molemmat edelleen hengissä eikä se pinnasängyn reunakaan kärsinyt vahinkoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa sama. Siellä vauva ei ole elämän keskipiste ja etenkin äidit voivat paljon paremmin kuin Suomessa. He saavat syödä ruokansa rauhassa ja jopa nukkua rauhassa, suomalainen äiti voi tehdä tuon ehkä lastensa teini-iässä.
Mä en ole syntynyt Suomessa, ja ehkä siksi sain kasvattaa lapseni täälläkin suositusten vastaisesti ilman, että kukaan uskalsi puuttua. Meidän jo aikuisella lapsella oli oma huone alusta saakka. Nukuin rauhassa, söin rauhassa, kävin vessassa rauhassa. Ihan elämässään onnellisen oloinen, työssäkäyvä veronmaksaja tuli, ei ole tarvinnut terapiaa. Ollaan lämpimissä väleissäkin.
Ruokitko lapsesi yöllä kellon mukaan, vai miten heräsit vauvan itkuun? Miten oma huone liittyy vessassa käymiseen tai syömiseen? Ellei lasta sinne lukita siksi aikaa, sillä ei pitäisi olla merkitystä
Ei tämä suomalainenkaan meninki tervettä ole. Inhoan ajatusta että lapsen saatuaan nainen on pelkkä äiti ja olemassa vain ja ainoastaan jokaista lapsen oikkua varten.