Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Tämä on monen suomalaisen miehen surullinen rooli parisuhteessa.

Vierailija
15.10.2024 |

Nämä asiat miesten mielestä pilaavat parisuhteen.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/3304327e-24eb-4c2f-9960-aee1b185dd97

Kommentit (328)

Vierailija
81/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin reilu kymmenen vuotta parisuhteesssa naisen kanssa saman katon alla. Kyllä nyt jo muutaman vuoden yksin asuessa elämä on paljon mukavampaa. Näin vanhempana sitä tulee järkeä päähän, eikä tee vaan kuten kaikki muut olettaa.

Niin että nyt ei tarvitse korjata enää omia sotkuja pitkin asuntoa. Vaatteet voi heittää lattialle ja ruoantähteet jättää roikkumaan pitkin keittiötä.  Voi juosta vieraissa, katella muita, ladata tinderin. 

Osaan kyllä pitää asuntoni siistinä. Seksiä minulla ei ole ollut viiteen vuoteen. Ei jaksa, koska parisuhde ei kiinnosta ja pelkän seksinkin eteen joutuu näkemään liikaa vaivaa. En tarvitse naista mihinkään.

Hyvä. Tuosta tuskin on kenellekään mitään haittaa, vaan ka

Ei todellakaan ole😅😅😅

Haittaa on vaikka kuinka paljon ihmisiä kuolee yksinäisyyteen, radikaalisoituu ja tekee tero iskuja, syntyvyys alhaisinta koskaan. Työpaikkoja katoaa kun ei enää tule lapsia jnejnejne.

Vierailija
82/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on?

Ehdotan ratkaisuksi, että mies ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa hoitaa lapset ja kodin vähintään 50% osuudella ja tehdä myös metatöitä, eli kantaa vastuuta siitä, että kaikki tulee tehdyksi.

Sillä lailla ei syrjäydy ulkopuoliseksi omassa perheessään.

PS. Suomessa naiset käyvät töissä ja kun menot maksetaan puoliksi, kukaan ei elätä toista, eikä ole myöskään oikeutettu luistamaan arjen vastuista.

Mihin siinä sitten sitä naista tarvitaan?

Torvi! Siihen toiseen viiteenkymmeneen prosenttiin. Kauhistus miehelle, jos työpäivän jälkeen pitäisi vielä kotona jotain tehdä.

Tällä hetkellä miehet tekee sen 100% kerro miksi naiset ei halua tehdä sitä 50% vaan haluaa että mies tekee kaiken ja naiset vain ottaa rusinat pullasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jotenkaan yhtään yllättänyt tämä keskustelu taas. Jos miehellä on joku ongelma, niin se on yksin hänen syytään ja yksin hänen vastuullaan korjata se. Jos sama artikkeli olisi naisista, niin vika olisi miehissä (taas), yhteiskunnassa, historiassa ja oikeastaan kaikissa muissa kuin naisessa itsessään. Vastuu asian korjaamisestakin kuuluisi lähinnä miehille.

Ne ongelmat tulee miehen pitää omana tietonaan muuten ne heitetään hänelle päin pläsiä, kuten olet huomannut. Niille ei pidä palstan naisten mielestä tehdä mitään, eikä ainakaan mitään apua kannata anella.

Joten, ei mitään ongelmia, hyvin menee!

Valitettiin että miesten täytyy puhua tunteista. Myös ettei mies sukupuolena ole olemassa ja kaikki roolit tulee hävittää ym ym.

Sitten kun miehet alkaa valittaa kuin naiset haukutaan miehiä ettei miehen kuulu valittaa.

Tässä nähdään ettei naisen kannata antaa avata suuta missään asiassa. Sekoiluksi menee.

Vierailija
84/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on onnellisempi sinkkuna.

Sellaiset miehet juuri radikaalisoituu ja tekee henkirikoksia.

Vierailija
85/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on?

Ehdotan ratkaisuksi, että mies ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa hoitaa lapset ja kodin vähintään 50% osuudella ja tehdä myös metatöitä, eli kantaa vastuuta siitä, että kaikki tulee tehdyksi.

PS. Suomessa naiset käyvät töissä ja kun menot maksetaan puoliksi, kukaan ei elätä toista, eikä ole myöskään oikeutettu luistamaan arjen vastuista.

Sais ne naisetkin välillä miettiä onko ne jumppakerhot aina niin tärkeitä. Itsekkäiksi ovat naiset tulleet enää todellakaan tarkoita, etteikö saisi harrastaa, mutta yhdessäkin voisi jotain tehdä. 

Jumppakerhot ym. on ok mutta miksi käydä töissä?

Vierailija
86/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia mikä miesten mielestää pilaa parisuhteen on tavallinen arki. Ei kestetä sitä millään. 

Se tavallinen arki on elämää ja elämähän on ihanaa.Miksi ihmeessä jonkun mielestä pelkät juhlahetket pitäisi olla se kokoaikainen elämäntila, eihän tuota jaksaisi kukaan normaali kestää.Koko elämä muodostuu siitä tavallisesta arjesta, eli ei osata elää elämää.... ei ihme että on  kokoajan 'paha olla'

Vierailija
87/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua parisuhdetta enää ollenkaan. Olen nainen. 

Vierailija
88/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, lopettakaa miesten tappaminen henkisesti ja fyysisesti. 😁. Terv. Mies. 

Vierailija
89/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia mikä miesten mielestää pilaa parisuhteen on tavallinen arki. Ei kestetä sitä millään. 

Se tavallinen arki on elämää ja elämähän on ihanaa.Miksi ihmeessä jonkun mielestä pelkät juhlahetket pitäisi olla se kokoaikainen elämäntila, eihän tuota jaksaisi kukaan normaali kestää.Koko elämä muodostuu siitä tavallisesta arjesta, eli ei osata elää elämää.... ei ihme että on  kokoajan 'paha olla'

Itse naisena olen tottunut siihen, että nykyisessä parisuhteessa ei ole rahaa tehdä mitään ja olen aina kotona. 

Uutta parisuhdetta en halua, jos tulisi ero. Kotityöt jää yksin minulle enkä halua enää ottaa sitä riskiä.

Olen myös keksinyt harrastuksia mitä voin tehdä yksin kuten kutominen. 

Vierailija
90/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse naisena olen tottunut siihen, että nykyisessä parisuhteessa ei ole rahaa tehdä mitään ja olen aina kotona. 

Uutta parisuhdetta en halua, jos tulisi ero. Kotityöt jää yksin minulle enkä halua enää ottaa sitä riskiä.

Olen myös keksinyt harrastuksia mitä voin tehdä yksin kuten kutominen. 

Nykyään ei tarvitse poistua kotoa mihinkään. 

Ja some korvaa sosisaalisen elämän. 

Baarissa ihmiset on tuhannen kännissä, kuka siellä viihtyy. Mitä teen ihmisten kanssa baarissa tai pubissa jotka eivät ole tolkuissaan ja kaatavat tyyliin juomia muiden päälle ja tönivät ja muuta sellaista. 

Vierailija
91/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla sitä päivää, että mies ymmärtää että hän itse määrää roolinsa elämässään, eikä odota muiden ihmisten tarjoilevan ja petaavan sitä hänelle kuin lapselle. 

Just näin!

Miehillä on aina ollut ja tulee olemaan heikompi kyky ajatella nokkaansa pidemmälle, kuin naisilla. En vähättele miehiä muuten, hellä on taas omia vahvuuksia naisiin nähden, mutta oma 55 v kokemukseni on hyvinkin osoittanut todeksi tuon itteeni. 

Eli jos mies jää jo alkumetreillä parisuhteesa ja sittemmin perheessä peesaajan ja/tai sivustaseuraajan rooliin, niin siitä on vaikea enää siirtyä muuhun rooliin myöhemmin, koska naisen on pakko ottaa ohjat käsiinsä jotta a) parisuhde toimii ja kestää b) se perhe ja koti tule hoidettua edes kohtuudella.

Tuo perheen (esim 2 lasta, 2 aikuista) arjen organisointi kaikkineen sujuu vaan jotenkin kokonaisuudessaan paremmin naisilta, ei sille mitään voi. Naisilla on jotenkin parempi kyky pitää sen seitsemät langat yhtäaika käsissä ja muuttaa tarvittaessa nopeastikin suunnitelmaa jos joku suunnitelma muuttuu. Tähän asiaan liittyen olen monesti ihmetellyt niin omassa kuin lähipiirinkin perheissä sitä että mihet on kouluttumpia kuin naiset, matemaattisesti hyvin älykkäitä, loistava muistikapasiteetti mutta siten kotiasioissa unohdetaan ihan kokoajan jotain tosi olennaisia asioita kuten laittaa lapselle pyyhe mukaan uintireissulle, hanskt käteen kun lähtee kylmälä ulos tai käydä kauassa tai kun menee sinne kauppaan ei osta niitä tiettyjä juttuja joita ostetaan lähes joka kerta kaupassa käyessä. Myös monesti miesten uurpiirteisyys eli huitastaan vähän sinnpäin eikä tehdä asioita loppuun saakka, on pirre joka ajaa siihen että naiset alkaa hoitaa asioita kodissa itse. Sanonta "laita (lapsi) mies asialle, juokse itse peräsä" pitänee liian usein paikkansa.

Mm näitä kaikista saattaa johtua se että miehestä tulee parisuhteen ja perheen sivustaseuraaja. 

Vierailija
92/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla sitä päivää, että mies ymmärtää että hän itse määrää roolinsa elämässään, eikä odota muiden ihmisten tarjoilevan ja petaavan sitä hänelle kuin lapselle. 

Just näin!

Miehillä on aina ollut ja tulee olemaan heikompi kyky ajatella nokkaansa pidemmälle, kuin naisilla. En vähättele miehiä muuten, hellä on taas omia vahvuuksia naisiin nähden, mutta oma 55 v kokemukseni on hyvinkin osoittanut todeksi tuon itteeni. 

Eli jos mies jää jo alkumetreillä parisuhteesa ja sittemmin perheessä peesaajan ja/tai sivustaseuraajan rooliin, niin siitä on vaikea enää siirtyä muuhun rooliin myöhemmin, koska naisen on pakko ottaa ohjat käsiinsä jotta a) parisuhde toimii ja kestää b) se perhe ja koti tule hoidettua edes kohtuudella.

Tuo perheen (esim 2 lasta, 2 aikuista) arjen organisointi kaikkineen sujuu vaan jotenkin kokonaisuudessaan

Itse taas naisena kaipaisin sitä, että miehen kanssa voi keskustella ja että mies on se, joka ehdottaa että lähdetään johonkin, pyytää muuttamaan samaan asuntoon jne. 

Taitaa olla harvassa sellaiset miehet. 

Ei ole kiva, kun mies ei osoita mitenkään, että olisi kiinnostunut naisesta muussakin kuin seksi mielessä. 

Vierailija
93/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on?

Metatöitä 😂

Miestä nauratta metatyöt, kun ei ymmärrä että niitäkin on ja perheessä paljonkin. Tässä nähdään, että kun ihminen ei koskaan joudu jotakin tekemään, hän ei ymmärrä sellaista työtä  olevankaan. ;D

Mitä olen metatyöstä täällä luk

Renkaiden vaihdon metatyö on se, että seuraat säätiedotuksia, huomaat, että viikon päästä alkaa säännölliset yöpakkaset tai lunta on luvattu. Sitten tuumailet, että minäs iltana niitä ehtii vaihtaa. 

Toki tosi mies toteaa aamulla, että jaahas, 10 cm lunta ja tunnin päästä pitää olla töissä ja lapset vietynä päiväkotiin ennen sitä. Kyyyyylhän tässä vielä renkaatkin ehtii vaihtaa! Mut ai perse, piti ostaa uudet. Vanhathan on ihan loppu. Noooooh, yks aamu menee tuurilla kesänakeilla, ei siellä nyt niin paha ole. Njäääh. 

Vierailija
94/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko metatöihin myös ruohonleikkuu, remontointi, polttopuutyöt, kiinteistön hoito, renkaanvaihdot, auton huolto tai huollossa käytöt, nettiliittymien hoito ja lumityöt? Parasta tasa-arvoa olisi se että voisi vaihtaa nämä päikseen, eli voisin siivota, tiskata ja hoitaa muksuja jos nainen hoitaisi kaiken tämän..tai sitten niin että molemmat hoitaa 50 % näistä. Vai onko sittenkin niin että miehen pitäisi hoitaa kyllä puolet naisten määrittämistä metatöistä ja 100 % muista metatöistä....?

Vierailija
95/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin!

Tuo perheen (esim 2 lasta, 2 aikuista) arjen organisointi kaikkineen sujuu vaan jotenkin kokonaisuudessaan

Tuo oli ihan täydellisesti kirjoitettu! 

Vierailija
96/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on?

Se on ihan sama vaikka mies tekisi 100 prosenttia kaikesta. Nainen ei koskaan ole tyytyväinen.

Sen päivän kun näkisi, että naiset tekee 50% kotitöistä. Pystyn tekemään ja teen kaikkea mitä nainen tekee, mutta nainen ei näytä pystyvän tai haluavan tehdä juuri mitään mitä itse teen kotona.

Vierailija
97/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti naiset lukee tämän ketjun ja kommentit oikein ajatuksella niin ei tarvi enää ihmetellä minkä takia naisia vihataan....

Vierailija
98/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko metatöihin myös ruohonleikkuu, remontointi, polttopuutyöt, kiinteistön hoito, renkaanvaihdot, auton huolto tai huollossa käytöt, nettiliittymien hoito ja lumityöt? Parasta tasa-arvoa olisi se että voisi vaihtaa nämä päikseen, eli voisin siivota, tiskata ja hoitaa muksuja jos nainen hoitaisi kaiken tämän..tai sitten niin että molemmat hoitaa 50 % näistä. Vai onko sittenkin niin että miehen pitäisi hoitaa kyllä puolet naisten määrittämistä metatöistä ja 100 % muista metatöistä....?

No harmi, että teillä on noin sukupuoliroolittunutta arki. Varmaa voit keskustella tästä vaimosi kanssa ja sopia muuta? Mutta ei, noista mikään ei ole metatyötä vaan ihan tavallista kotityötä. Metatyö on ennakointia ja suunnittelua, joka johtaa siihen varsinaiseen suoritukseen. Olipa se sitten polttopuiden teko tai lapsen synttäreiden järjestäminen. 

Vierailija
99/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, kun meillä ei ole ruohonleikkuuta, polttopuutöitä tai kiinteistönhoitoa. Pientä pintaremonttia on tehty, mutta yhdessä ja yhdessä maksaen. Kumpikin hoitaa oman autonsa asiat. En ymmärrä, mitä vaikeaa on muka varata aika renkaanvaihtoon tai katsastukseen. Ne voi hoitaa ajoissa eikä viimeisenä mahdollisena päivänä. Mitä hoitoa nettiliittymät tarvitsevat? Meille tuli valokuitu ja modeemi piti vaihtaa, mutta mitään muuta ei tarvitse tehdä vuosiin. Lumityöt, ne vähät, teen minä, kun mies ei muka ehdi.

Vierailija
100/328 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tässä. Ymmärrän täysin tuon pointi metatöistä. Mutta ihan asiallinen kysymys: miksi juuri naiset niin usein haluaa perustaa sen "yhteisen kodin". Moni mies olisi tosi tyytyväinen jos asuttaisiin erillään. Kuten täälläkin moni on jo kirjoittanut. Niin jos te naiset tiedätte että miehen kanssa asuessa joudutte piioiksi, niin miksi te välttämättä sitä haluatte? Erillään asuminenkin on mahdollista.