Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

14v pojalla ei ole yhtään kaveria uudessa kaupungissa

Vierailija
15.10.2024 |

On aina vain kotona yksin mutta vanhoihin kavereihin pitää sentään vielä yhteyttä pelaamalla. 

Musta tuntuu että tää on mun syytä. Reppana käy vain koulussa ja sen jälkeen tulee heti kotiin ja on loppupäivän omassa huoneessa. Nyt kun on loma niin on ollut perjantaista asti vain omassa huoneessa. 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle.

Vierailija
2/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei lähtenyt sinne vanhalle paikkakunnalle moikkaamaan niitä kavereitaan? Nyt asap joku harrastus, jossa tapaa muitakin, mukaan vaikka seurakunnan toimintaan, eikö ensi kesänä oo rippileirikin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole harrastuksia? 

Vierailija
4/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin kun poika oli 13v, se kesti pari vuotta saada hyviä kavereita. Älä pura huolta poikaan, odottele kun tulee ehkä ripari yms, josta voi saada myös hyviä kavereita.

Vierailija
5/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se on sun syytä. Vai halusiko poika itse muuttaa uuteen kaupunkiin? No säästät rahaa ja annat pojan muuttaa lukioon vanhalle paikkakunnalle.

Vierailija
6/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä vanhempia jotka muuttavat toiseen kaupunkiin perheensä kanssa. Sairaalloisen itsekästä. Repiä nyt lapsi juuriltaan ja kavereistaan irti.

Vierailija
7/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti asia on huoltajan syytä. Yläkouluikäisen kanssa ei muuteta, koska kavereiden saaminen on tuossa iässä vaikeaa. Varsinkin silloin, jos kaveritaidot ovat heikot.

Vierailija
8/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei lähtenyt sinne vanhalle paikkakunnalle moikkaamaan niitä kavereitaan? Nyt asap joku harrastus, jossa tapaa muitakin, mukaan vaikka seurakunnan toimintaan, eikö ensi kesänä oo rippileirikin?

Siellä on vasta ensi viikolla loma. Kaverit ois koulussa niin ei koettu järkeväksi. Ehkä joululomalla sitten. 

Joo ens kesänä on ripari. Pelasi vanhassa kaupungissa futista mutta en saanut häntä jatkamaan sitä täällä... Tää muutto oli muutenkin niin vaikea. Musta tuntuu että meidän välitkin on paljon huonommat nyt. 

Vierailija
9/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutitte? 

Vierailija
10/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä vanhempia jotka muuttavat toiseen kaupunkiin perheensä kanssa. Sairaalloisen itsekästä. Repiä nyt lapsi juuriltaan ja kavereistaan irti.

No kun aina ei ole muuta vaihtoehtoa. Tässä on niin paljon asioita, jotka vaikutti tähän päätökseen. En tietenkään olisi muuttanut hetken mielijohteesta -mieluummin en ollenkaan. Meidän oli pakko muuttaa.

Vierailija
11/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on vasta ensi viikolla loma. Kaverit ois koulussa niin ei koettu järkeväksi. Ehkä joululomalla sitten. 

Joo ens kesänä on ripari. Pelasi vanhassa kaupungissa futista mutta en saanut häntä jatkamaan sitä täällä... Tää muutto oli muutenkin niin vaikea. Musta tuntuu että meidän välitkin on paljon huonommat nyt. 

En yhtään ihmettele, särjit nuoren arjen ja kaverisuhteet. Kannattiko?

Vierailija
12/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän ujo ja hiljainen? Nuorisotiloihin kannattaa mennä. Siellä on paljon samanikäisiä. Toinen on joku harrastus. Oletko itse kotona? Jos olet nyt lomalla ja itse kotona, niin tee jotain hauskaa hänen kanssaan.  Menkää elokuviin, keilaamaan, shoppailemaan tms.

Vierailija
13/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kummaa? Muuttaminen on normaalia elämää. Ihme vinkumista nykyään joka asiasta.

Vierailija
14/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muutitte? 

Mun isä kuoli yllättäen ja äiti jäi yksin asumaan isohkoon omakotitaloon. Pelkästään sen talon ja pihan hoito tuntui liian raskaalta äidille yksin saati yksin oleminen tuon jälkeen. Samaan aikaan kun kuopusta kiusattiin pahasti vanhassa koulussa ja sitä tilannetta ei saatu kunnolla selvitettyä ja tyttö pelkäsi mennä kouluun. 

Vierailija
15/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kummaa? Muuttaminen on normaalia elämää. Ihme vinkumista nykyään joka asiasta.

Niinhän teet itsekin täällä. Vingut koko päivän muiden asioista. 

Vierailija
16/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää ehdottaa seurakuntaa pelastusrenkaaksi. Mistä tiedät ettei ap:n lapsi ole ateisti?

Vierailija
17/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän ujo ja hiljainen? Nuorisotiloihin kannattaa mennä. Siellä on paljon samanikäisiä. Toinen on joku harrastus. Oletko itse kotona? Jos olet nyt lomalla ja itse kotona, niin tee jotain hauskaa hänen kanssaan.  Menkää elokuviin, keilaamaan, shoppailemaan tms.

On aika hiljainen varmasti aluksi. Toisaalta vanhojen kavereiden kanssa ollessa ei ole hiljaisuudesta tietoakaan. Mä oikeasti kaipaan niitä hetkiä kun oli koti täynnä pojan kavereita ja meillä naurettiin. Nyt toinen on yksin omassa huoneessa ja mun on tosi vaikeeta saada häneen sellaista syvällisempää yhteyttä. Musta tuntuu että kommunikoidaan vaan tosi arkisia juttuja nykyään. En saa häntä mun kanssa tekemään mitään tai sitten hän osallistuu tosi pitkin hampain ja mököttää. Mä oon kysynyt että mitä hän haluaa nyt lomalla tehdä, mutta ei kuulemma mitään. 

Vierailija
18/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika hiljainen varmasti aluksi. Toisaalta vanhojen kavereiden kanssa ollessa ei ole hiljaisuudesta tietoakaan. Mä oikeasti kaipaan niitä hetkiä kun oli koti täynnä pojan kavereita ja meillä naurettiin. Nyt toinen on yksin omassa huoneessa ja mun on tosi vaikeeta saada häneen sellaista syvällisempää yhteyttä. Musta tuntuu että kommunikoidaan vaan tosi arkisia juttuja nykyään. En saa häntä mun kanssa tekemään mitään tai sitten hän osallistuu tosi pitkin hampain ja mököttää. Mä oon kysynyt että mitä hän haluaa nyt lomalla tehdä, mutta ei kuulemma mitään. 

Todella vaikea tilanne. Pääsisikö hän muuttamaan takaisin sinne entiselle paikkakunnalle esim isänsä luokse?

Vierailija
19/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna hänelle aikaa. Sitten kun hänellä tuntuu olevan vähän parempi mieli niin juttele hänelle ihan niitä arkisia asioita. Ole kiinnostunut hänestä. Yhteydestä on tärkeää pitää huolta. 

Vierailija
20/44 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää ehdottaa seurakuntaa pelastusrenkaaksi. Mistä tiedät ettei ap:n lapsi ole ateisti?

Saa myös ateistin lapset osallistua srk:n kerhoihin ja muuhun toimintaan, höpsö.