Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja taloudelliset haasteet-miten olette selvinneet?

Vierailija
15.10.2024 |

Olen pienipalkkainen, teinit jotka harrastaa, vaikka maksaisimme asioita puoliksi, tulee olemaan todella tiukkaa. Teen ylimääräisiä töitäkin mutta silti rahat ei oikein riitä. Miten muut olette selvinneet erosta? Ja kyseessä avoero ja omaisuus on sen kumman on, asunnosta puolet mutta lainaa vielä paljon joten ei siitä ihmeitä jää.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole omia säästöjä juuri pahan päivän varalle? Selvää on että elintasoa pitää laskea, kun maksaa yksin kaiken.

Paljonko niitä säästöjä oikein voisi olla kun se asuntokin pitää yksin hankkia?

No vaikkapa muutama kymppitonni? Sillä pääsee jo hyvin alkuun, saa vuokrattua jonkun asunnon ja aikaa järjestellä omia asioita.

Vierailija
22/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole omia säästöjä juuri pahan päivän varalle? Selvää on että elintasoa pitää laskea, kun maksaa yksin kaiken.

Paljonko niitä säästöjä oikein voisi olla kun se asuntokin pitää yksin hankkia?

No vaikkapa muutama kymppitonni? Sillä pääsee jo hyvin alkuun, saa vuokrattua jonkun asunnon ja aikaa järjestellä omia asioita.

Ei ole muutamaa kymppitonnia, paitsi mitä sitten asunnosta saa. Ei kuitenkaan pysty ikinä ostamaan omaa jos alkaa käyttää rahaa vuokriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pienipalkkainen? Itse sain elatuksineen 2800e käteen. Maksoin ihan kaiken yksin eikä ex ottanut lapsia edes luokseen. Hyvin selvittiin. Ei ne tulot vaan menot. Auton hankin myöhemmin, kun esikoinen oli jo omillaan. Kolme lasta on. 

2800 nettona on hyvä. Itse saan ehkä 2100. Ei elatuksia kun viikko-viikko ja ovat jo isoja teinejä, aikuisuuden kynnyksellä. Mutta eivät vielä osallistu kuluihin, kun opiskelevat

kyllä teinitkin voi jotakin työtä tehdä että saavat itselleen taskurahaa eli hupiraha tulisi sen kautta. Opettaa siten vähän talousasioita jo aikuisuuttakin varten.

Vierailija
24/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pienipalkkainen? Itse sain elatuksineen 2800e käteen. Maksoin ihan kaiken yksin eikä ex ottanut lapsia edes luokseen. Hyvin selvittiin. Ei ne tulot vaan menot. Auton hankin myöhemmin, kun esikoinen oli jo omillaan. Kolme lasta on. 

2800 nettona on hyvä. Itse saan ehkä 2100. Ei elatuksia kun viikko-viikko ja ovat jo isoja teinejä, aikuisuuden kynnyksellä. Mutta eivät vielä osallistu kuluihin, kun opiskelevat

No, jos on viikko-viikko systeemi niin sinulta säästyy paljon rahaa. Itse maksoin 2800 eurolla ihan kaiken ja mm lasten harrastukset, autokoulut kaiken. Tuossa 2800 eurossa on palkka, elatusapu, lapsilisät yh - korotuksella. 

26/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19: "Toisaalta onhan tämä hyvä idea. Mutta keikkatyö ja opiskelu normaalin työn lisäksi vie kyllä teineiltä äidin."

No joo, totta, jos normaalin työn lisäksi tekee jo nyt vielä keikkatöitäkin, niin siihen ei enää opiskelut mahdu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme