Miksei työttömät tajua että jos ei saa omaa koulutusta vastaavaa työtä niin sitten haetaan muita töitä?
Työ kuin työ niin haet sitä mitä osaat. Kyllä jokainen osaa haravoida lehtiä tai jakaa postia. Minäkin olen tehnyt kaikkea mahdollista vaikka kävin vaan puupuolen amiksessa.
Kommentit (493)
Miksi kuvittelet että työttömät eivät hae kaikkea mahdollista mitä pystyisivät edes teoreettisesti tekemään? Sulla on aika raju asenne vamma työttömiä kohtaan.
Hakekaa ihan joka paikkaan, myös ja erityisesti EK:hon. Siellä on monenlaista johtajaa ja esim. Häkämies saatta saada infarktin millä hetkellä hyvänsä. Hakekaa hänen duuniaan jo valmiiksi.
Todennäköisesti ministereitä vaihdetaan, hakekaa ministerien pestiä. Hakemus osoitteella Valtioneuvosto, Petteri Orpo.
Ai niin. Laittakaa hakemukset ilman postimerkkiä. Kirjoitatte kuoreen "vastaanottaja maksaa".
Kun on hakemaan käsketty, hakekaa. Kyllä ne muuttaa lakia kun ne hukkuu paperiin ja niiden sähköposti kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksella ei ole enää mitään merkitystä. Töitä saa vain hyvä-veli-sisko kerhon kautta. Kaikki muu on valetta.
Noinhan se menee. Hejsan Maiju! Tullaan kaikki työttömät teille töihin.
Mikset sinä tajua, aloittaja, että kyllähän työttömät muitakin töitä kuin koulutukseen täsmällisesti sopivia hakevat. Mutta tiedätkö sinä sitäkään, että jos vaikka toimistosihteerinä ollut hakee siivoustyötä, hänelle nauretaan (toimistotyöntekijöistä ylitarjontaa, maisterit hakee toimistosihteereiksi) ja vielä enemmän nauraa vuokrahenkilötöyritys jos pesula-apulaiseksi hakee...
Niih. Sinun luulosi ei ole totuus.
Mulle kyllä aikoinaan pikkukylän verojohtaja sanoi "olet ylikoulutettu" ja haussa oli silloin nuorena ihan toimistoapulaisen työ, tuolloin atk ei vielä ollut käytössä. Se johtaja kai tarkoitti että mun kohdalla yo-tutkinto (L) ja kauppaopisto oli yleensäkin ylikoulutusta. Vi tt ui li siis!
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet että työttömät eivät hae kaikkea mahdollista mitä pystyisivät edes teoreettisesti tekemään? Sulla on aika raju asenne vamma työttömiä kohtaan.
Sitähän ne työnantajat medioissa valittaa, kun tulee satoja ellei tuhansia hakemuksia. Ja sit pistetään työpaikat piiloon.
Aloittaja ammattisuojaa riittää 3 kk, sen jälkeen haettava mitä vaan joka olis sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon valmis laittamaan ap:lle virtsatiekatetrin. Oikeastaan haluan tehdä sen. Voisin myös intuboida hänet. Lisäksi voisin ottaa röntgenkuvia hänestä.
Merkonomi
Minä voin keittää sienisoppaa. Sieniä en tunne, mutta voin googlettaa ja kerätä. Leikkaan myös hiukset. Voin tehdä myös sähkö- ja putkityöt. Mitään koulutusta noihin ei ole, mutta mä menisin niihin töihin jos niitä ap:lla on tarjota.
En ole koskaan tehnyt omaa koulutusta vastaavaa työtä vaan ihan jotain muuta. Koulutukseni on lääkäri mutta en mennhyt alalle vaan meninkin paperitehtaaseen ensin töihin 13 vuodeksi. Sitten yhteen rakennusfirmaan jossa olin 8 vuotta. Nykyään olen kunnalla töissä rakennusmestarina.
Niin esim. kun täälläkin on ollut keskustelua, kuinka helppoa ja sairaan hyvin palkattua on papin työ, niin nyt joutaisi kaikki työttömät teologiseen opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin esim. kun täälläkin on ollut keskustelua, kuinka helppoa ja sairaan hyvin palkattua on papin työ, niin nyt joutaisi kaikki työttömät teologiseen opiskelemaan.
Mitä turhia opiskelemaan, kun työttömät voivat vaan mennä töihin. Eihän sillä työttömän koulutuksella ole väliä, eikä merkitystä. Jos ei omalta alalta löydä töitä, niin on velvollisuus mennä muille aloille. Ei siinä opiskeluja ja osaamista kysytä. Menkää töihin! Menkää töihin!
Miksi ihmeessä lähtisin lakaisemaan lehtiä tai jakamaan postia kun siitä ei ole mitään hyötyä urakasvulleni. Mieluummin kehitän työttömänä oman alan osaamistani tai perustan vaikka yrityksen, jossa voin hyödyntää osaamistani ja ammattitaitoani.
Vierailija kirjoitti:
Palkkaisitko insinöörin sairaanhoitajaksi tai teurastajan siistijäksi?
Miksi insinööri ei hae teurastajaksi ja sairaanhoitaja siistijäksi?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon valmis laittamaan ap:lle virtsatiekatetrin. Oikeastaan haluan tehdä sen. Voisin myös intuboida hänet. Lisäksi voisin ottaa röntgenkuvia hänestä.
Merkonomi
Tyypillinen työttömän vastaus.Poliisin ja palomiehen hommat unohtui mainita.
Haen työtä, jota osaan, joka kiinnostaa ja jossa on asianmukainen palkkaus. Samoin tärkeää on yhtiön työkulttuuri, maine ja mahdollisuus edetä uralla.
Vierailija kirjoitti:
Olen tajunnut ja töitä saanut.
Olen tajunnut, mutten saanut mitään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kun on hakemaan käsketty, hakekaa. Kyllä ne muuttaa lakia kun ne hukkuu paperiin ja niiden sähköposti kaatuu.
Oletko muistanut kiittää siitä rakasta Sannaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin mennään ensin harjoittelemaan ja sitten saa palkkatöitä kun näytät mitä osaat.
Miten pääset sinne harjoitteluun, kun työpaikoilla on vähennetty henkilöstö niin minimiin, ettei kukaan ehdi ohjata harjoittelijaa?
Millä elät harjoittelun ajan? Et saa palkkaa, mutta et ole myöskään työelämän käytettävissä, eli et saa tukia.
Harjoitteluun pääsee ihan helposti. Kirjoittaa vaan papan kaverille, että Hejsan jne.
Merkonomi