Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei työttömät tajua että jos ei saa omaa koulutusta vastaavaa työtä niin sitten haetaan muita töitä?

Vierailija
14.10.2024 |

Työ kuin työ niin haet sitä mitä osaat. Kyllä jokainen osaa haravoida lehtiä tai jakaa postia. Minäkin olen tehnyt kaikkea mahdollista vaikka kävin vaan puupuolen amiksessa.

Kommentit (381)

Vierailija
281/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaisitko insinöörin sairaanhoitajaksi tai teurastajan siistijäksi?

Ei tässä aloituksessa tarkoitettu tällaista tilannetta. Mulla on tyyliin media-assistentiksi valmistuneita kavereita, jotka eivät suostu hakemaan siivoustyöhön, johon ei ilmoituksenkaan mukaan vaadita kokemusta/koulutusta. Ollaan mieluummin työttöminä vuosikausia ja toivotaan, että jostain putkahtaisi yhtäkkiä niitä media-assarin töitä. Uudelleenkoulutustakaan ei harkita.

Miksi heidän pitäisi hakea nimenomaan siivoojaksi?

Se oli vain esimerkki. Pointti oli se, että sellaisiakin töitä on, joihin ei tarvitse koulutusta/kokemusta. On vain laiskuutta jäädä odottelemaan, että löytyisi tasan oman koulutuksen mukaista työtä huonosti työllistävältä alalta.

Onko tuosta merkittävästi haittaa? Kaikille ei kuitenkaan ole mahdollista järjestyä palkkatyötä, koska työpaikkoja on vähemmän kuin työttömiä, joten joku jää joka tapauksessa ilman. Onko silä nyt sitten väliä, vaikka se ilman jäävä olisi vuodesta toiseen sama media-assari? Jotkut muut näitä siivoustyöitä yms. duuneja hakevat ihan tosissaan ja haluavat niihin töihin pästä, joten eikö yhtälö toimi aika hyvin, jos he menevät töihin ja laiskat media-assarit jäävät yli?

Vierailija
282/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinne työkyvyttömuus eläkkeelle pääse noin vain. Kaverilla ei ole työkykyä yhtään (reuma ja muita ongelmia) mut se on koko ajan työkyvyn arviointi rumbassa kun kelan lääkäri sitä mieltä et joo kyll tää voi töissä käydä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu ja sen verran laitan omaa lusikkaa soppaan että kyl mun muksut pääsi opiskelemaan. Toine heti lukion ja toinen välivuoden jälkeen jolloin luki pääsykokeisii ja oli osa-aikatöis. Nyt molemmat opiskelee lainan turvin ja käy myös joskus iltaisin ja viikonloppuisi töis. Nuorin on lukios kolmatta vuotta ja kirjoittaa ny syksyl sekä kevääl jolloin saa valkolakkisa.

Ite opiskelin aikuisiäl uuden ammatin ku tuli sellane terveyshaitta etten voinu jatkaa. Opintoihin pääsy vaati kyl iltalukios numeroiden parantamista kun oma lukio meni hiukka laulellen eli vain ceen paprut sain. Onneks valmistuin ja sain töit, mut onpahan ala jossa työvoimaa tarttetaan.

Vierailija
284/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaisitko insinöörin sairaanhoitajaksi tai teurastajan siistijäksi?

Ei tässä aloituksessa tarkoitettu tällaista tilannetta. Mulla on tyyliin media-assistentiksi valmistuneita kavereita, jotka eivät suostu hakemaan siivoustyöhön, johon ei ilmoituksenkaan mukaan vaadita kokemusta/koulutusta. Ollaan mieluummin työttöminä vuosikausia ja toivotaan, että jostain putkahtaisi yhtäkkiä niitä media-assarin töitä. Uudelleenkoulutustakaan ei harkita.

Miksi heidän pitäisi hakea nimenomaan siivoojaksi?

Se oli vain esimerkki. Pointti oli se, että sellaisiakin töitä on, joihin ei tarvitse koul

Mikä pointti minun olisi hakea esimerkiksi siivousalan paikkaa, jonne on monta sellaista hakijaa, joilla on siihen tutkinto tai joihin työnantaja saa enemmän tukia. 

Etpä sinä voi etukäteen tietää, ketä sinne hakee. Kylläpä te laiskat keksitte tekosyitä.

Vierailija
285/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miul oli tälläinen polku: peruskoulu, lukio, päiväkotiapulainen, lähihoitaja, sairaanhoitaja ja terveystieteiden opettaja. Kaikkia töitä olen tehnyt ja ahkerasti opiskellut. 

Vierailija
286/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luulee että töihin vain mennään ja kaikki pääsee kun haluaa. Meinaatko että jokaiselle löytyy töitä ilman koulutusta/kokemusta? Oon ollu itsekin työtön ja yllättäen kaikesta hakemisesta huolimatta oon saanut vain oman alani töitä kun jaksoin yrittää.

Vierailija
287/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän peruskoulu käydä läpi kunnialla, sen jälkeen hakeutua toisen asteen koulutukseen ja sitten jatko-opintoihin jollei heti työllisty. Pelkällä peruskoulun päästötokarilla kun ei voi muuta kuin pyyhkiä perzeensä. Ei saa "lääkärin" palkkaa ja työllisyysmahdollisuuksia ellei opiskele ahkerasti. Työtä se vaatii että menestyy. 

Vierailija
288/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi rauhassa opiskella kuinka korkealle vaan kun kaikki muut asiat onkin saatu sormia napsauttamalla seksit parisuhteet ja miehen rahoilla asunnot. Ei tarvii stressata kumppanin löytämistä tai taloudellista pärjäämistä toisin kuin miehen joka joutuu nähdä kovan vaivan ja kohdata pettymyksiä. Tämä kaikki vie tehoja miehen opiskelusta.

Vierailija
289/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh.. Haen kaupasta kaljaa ja sinäkin osallistut maksuihin. Hähähähää

Vierailija
290/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän peruskoulu käydä läpi kunnialla, sen jälkeen hakeutua toisen asteen koulutukseen ja sitten jatko-opintoihin jollei heti työllisty. Pelkällä peruskoulun päästötokarilla kun ei voi muuta kuin pyyhkiä perzeensä. Ei saa "lääkärin" palkkaa ja työllisyysmahdollisuuksia ellei opiskele ahkerasti. Työtä se vaatii että menestyy. 

Lukion jälkeen olen opiskellut 3 ammattia ja silti olen ollut jo 5v työtön.

Vierailija
291/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet työpaikat näyttää tällä hetkellä olevan metsäkoneenkuljettaja, yhdistelmäajoneuvon kuljettaja, hitsaaja, farmaseutti, kokki ja sairaanhoitaja. Miten näihin kehtaa hakea ilman koulutusta?

Vierailija
292/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa palkkaa lehtien haravoijalle tammikuussa ja postikin heittää koko ajan porukkaa pihalle.

Huomenna aion soittaa kaupungin henkilöstövastaavalle. Alkaa uusi työnhakukausi, se yksi paikka kuussa. Tänään ei kannata, olen jo hakenut muualle alkukuusta. Ovat potkineet noin 50 henkeä pois töistä tänä vuonna. Että olisko lehtien haravointia:) Tai ihan mitä muuta vaan, roskien tai käpyjen keräilyä...

Ikinä en ole työllistynyt alalleni josta on tutkinto. Eli aina olen ollut töissä milloin missäkin, yleensä puualojen teollisuuslaitoksissa. Ei ei mitään uutta ja ihmeellistä.

Vierailija
293/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi rauhassa opiskella kuinka korkealle vaan kun kaikki muut asiat onkin saatu sormia napsauttamalla seksit parisuhteet ja miehen rahoilla asunnot. Ei tarvii stressata kumppanin löytämistä tai taloudellista pärjäämistä toisin kuin miehen joka joutuu nähdä kovan vaivan ja kohdata pettymyksiä. Tämä kaikki vie tehoja miehen opiskelusta.

Keneltä se nainen saa seksit parisuhteet ja miehen rahat? Ai mieheltä vai - pitäisikö sun syyttää siitä miehiä? En ainakaan minä naisena voi vaikuttaa siihen mitenkään, mitä naiset miehiltä saavat.

Vierailija
294/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei sinne työkyvyttömuus eläkkeelle pääse noin vain. Kaverilla ei ole työkykyä yhtään (reuma ja muita ongelmia) mut se on koko ajan työkyvyn arviointi rumbassa kun kelan lääkäri sitä mieltä et joo kyll tää voi töissä käydä 

Eikä kannata edes hakea jos ei ole tosiaan vakava vaiva. Minulle niin sanoivat työkkäristä kun soittivat että pysy vaan työttömänä työnhakijana, jos vaivat pahenee niin sitten joku oliko b- lausunto niin poistuu työnhakuvelvollisuus kokonaan. Pystyn kyllä kevyehköjä töitä tekemään tai raskaampiakin päivän, pari, sitten tulee stoppi.

Vierailija
295/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tajunnut sen, mutta olen kuulemma ylikoululutettu esim kaupan kassalle tai asiakaspalvelutehtäviin. T. ETM & Tradenomi

Vierailija
296/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kattelllut et lekurit tienaa hyvin. Aattelin hakea lekurin hommiiin niistä kun on pulaa. Päivääkään tosin ei oo koulutusta alalle mutta ei se innokkaimpia oo ennenkään estänyt.

Vierailija
297/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei taida ymmärtää, että urakehityksen kannalta ei ole järkevää ottaa vastaan mitä tahansa töitä, ja se voi olla suoraan sanoen uraitsemurha. On huomattavasti fiksumpaa keskittyä oman alan osaamisen kehittämiseen opettelemalla uusia taitoja tai syventämällä jo olemassa olevia. Tämä parantaa kilpailukykyä työmarkkinoilla ja lisää myös tyytyväisyyttä tulevassa työssä. Toinen asia, jota kannattaa miettiä etenkin, jos työttömyys jatkuu pitkään, on freelancer-työt ja oman yhtiön perustaminen.

Vierailija
298/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua miksi en maatalouslomittajana pääse ylilääkäriksi...!!!

Eikö lomittajista ole pulaa? 

Vierailija
299/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei taida ymmärtää, että urakehityksen kannalta ei ole järkevää ottaa vastaan mitä tahansa töitä, ja se voi olla suoraan sanoen uraitsemurha. On huomattavasti fiksumpaa keskittyä oman alan osaamisen kehittämiseen opettelemalla uusia taitoja tai syventämällä jo olemassa olevia. Tämä parantaa kilpailukykyä työmarkkinoilla ja lisää myös tyytyväisyyttä tulevassa työssä. Toinen asia, jota kannattaa miettiä etenkin, jos työttömyys jatkuu pitkään, on freelancer-työt ja oman yhtiön perustaminen.

Ei se työttömänäkään olo sen enempää urakehitystä paranna. 

Vierailija
300/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap luulee että töihin vain mennään ja kaikki pääsee kun haluaa. Meinaatko että jokaiselle löytyy töitä ilman koulutusta/kokemusta? Oon ollu itsekin työtön ja yllättäen kaikesta hakemisesta huolimatta oon saanut vain oman alani töitä kun jaksoin yrittää.

Ap ei ole puhunut töihin menemisestä. Hakematta töitä ei ainakaan saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme