Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten pukeutumisesta ei sovi puhua ja miesten pukeutumista saa aina haukkua

Vierailija
14.10.2024 |

Kaikki marimekon kuosit pitäisi kieltää lailla. Kaikki mekot ja paidat mustilla tai punaisilla pisteillä pitäisi kieltää. Kaikki pysty- tai vaakaraidoilla olevat vaatteet pitäisi kieltää. Jos minä pistän puvun ja karavatin päälle, sitten nainen pukeutuu valkoiseen kellohameeseen jossa on mustia palloja. Voiko miestä hävettää enempää ja kuulla miten arkisin pukeutuu huonosti. Uskallappa sanoa asiasta jotain ja on helvetti valloillaan. No itse olen nykyään poikamies ja virolaiset naiset osaa pukeutua ja jeesus olen joskus hävennyt ex puolisoiden pukeutumista.

Kukaan mies joka haluaa sinua naisena, ei kerro että haluaa marimekon tekemiä verhoja taloon.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei saa pukeutua mukavasti?

Saa pukeutua mukavasti. Sitähän puku ja kravatti edustaa? Miksi naiset vain pukeutuu viralliseen tilaisuuteen kuin marimekon verho ja pitävät itseään tyylikkäinä?

Marimekon kuoseista voi olla mitä mieltä tahansa, mutta se on perinteisesti arvokkaaksi kotimaiseksi koettu. Vähän kuin Arabiakin tai Kalevala korut. 

Mitä kotimaista siinä on?

Vierailija
22/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten naisten pitäisi pukeutua? Kaikki eivät halua käyttää kaikkia asuja, kynähame tai minishortsit eivät ole kaikille mukavat. Ja ulkomailla myös pidetään kellohameita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei saa pukeutua mukavasti?

Saa pukeutua mukavasti. Sitähän puku ja kravatti edustaa? Miksi naiset vain pukeutuu viralliseen tilaisuuteen kuin marimekon verho ja pitävät itseään tyylikkäinä?

Marimekon kuoseista voi olla mitä mieltä tahansa, mutta se on perinteisesti arvokkaaksi kotimaiseksi koettu. Vähän kuin Arabiakin tai Kalevala korut. 

Mitä kotimaista siinä on?

Marimekon suurimmat valmistusmaat on kiina ja viro. Kyse kuitenkin oli rumista kuoseista?

Vierailija
24/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa. No onnea sulle. Mä olen kylläkin housupukujen käyttäjä töissä ollessani ja vapaalla viihdyn reisitaskuhousuissa, pallomekoilla ja marimekkotunikoilla voi pyyhkiä navetan seinät. 

Mutta ole vapaasti mielipiteesi kanssa, kukin tyylillään. En mä ala vaatimaan miehiä pukeutumaan nahkahousuhin ja harnesseihin ihan vaan siksi, että joudun käyttämään siistiä housupukua asiakastapaamisissa. Vaihda alaa, niin saat pukeutua vapaammin jos siitä on kiinni. 

Oli kyse perhetapahtumista ja sukulaisten tapaamisesta. Eikö hamepuvussa olisi helpompi pyllistää.

Mihin pyllistäminen liittyy?

Edelliseen kommenttiin joka käsitteli töissä pukeutumista.

"Aijaa. No on

Ja et ilmeisesti tajua mitään tai osaa edes lukea.

Vierailija
25/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin? Kirjoittaja käyttää housupukua asiakastapaamisissa. Esim. juristit, finanssialan ihmiset ja monet muut käyttävät housupukua töissään."

Bingo ;)

Tosin olipa se työn -tai muun tilaisuuden- edellyttämä vaatetus mitä hyvänsä, se ei silti mielestäni oikeuta minua (tai ketään muutakaan) "vaatimaan" muilta tietynlaista pukeutumista, kuten aapee yrittää aloituksessaan esittää.  Toki pukeutumista ohjaa sosiaalinen normisto ja tietyt etiketit, mutta muutoin sen valinnan vaatetuksen suhteen tekee tai pitäisi tehdä vain ja ainoastaan se vaatteen kantaja. Jos tämä sattuu tykkäämään Marimekosta, niin go girl, ap:n kaltaiset mutkuminähaluan -tapaukset voivat kiukutella ihan keskenään. 

Vierailija
26/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku näköjään todella inhoaa Marimekkoa. 

Kuka järkevä ei sitä inhoa?

Jos ei tykkää väreistä ja isoista kuvioista, niin sitten varmaan ei siitä tykkää. Jokainen tyylillään. 

Vierailija
27/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellohame voi olla vaikka kuinka juhlava, jos on laadukkaasta kankaasta tehty ja kauniisti leikattu. Siihen kun yhdistää istuvan yläosan, korkkarit ja korut niin hyvin menee pukumiehen seuraan eikä mielestäni välttämättä tuo 50-lukua mieleen. Sehän riippuu ihan naisen taidosta yhdistää vaatteita. Kaunis kampaus ja meikki vielä juhliin ja pieni siro pieni laukku. Marimekon ystävä en ole itsekään, mutta osalle nekin sopii ihan hyvin vaikka töihin.

Vierailija
28/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten naisten pitäisi pukeutua? Kaikki eivät halua käyttää kaikkia asuja, kynähame tai minishortsit eivät ole kaikille mukavat. Ja ulkomailla myös pidetään kellohameita.

Nainen pukeutuu kuten haluaa, mutta tyylistä on ehkä vaikeaa puhua. Eikä kellohameissa ole mitään vikaa jos on tyyliä ja makua. Se että kukkakauppa oksentaa päälle, no se ei varmaan ole tyylikästä?

Vierailija
29/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noin on sanonut?

Vierailija
30/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa paljastava pukeutuminen on usein paheksuttua, joten Marimekon vaatteet ovat turvallinen ja kunnioittava valinta moniin juhliin. 

Vierailija
31/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa. No onnea sulle. Mä olen kylläkin housupukujen käyttäjä töissä ollessani ja vapaalla viihdyn reisitaskuhousuissa, pallomekoilla ja marimekkotunikoilla voi pyyhkiä navetan seinät. 

Mutta ole vapaasti mielipiteesi kanssa, kukin tyylillään. En mä ala vaatimaan miehiä pukeutumaan nahkahousuhin ja harnesseihin ihan vaan siksi, että joudun käyttämään siistiä housupukua asiakastapaamisissa. Vaihda alaa, niin saat pukeutua vapaammin jos siitä on kiinni. 

Oli kyse perhetapahtumista ja sukulaisten tapaamisesta. Eikö hamepuvussa olisi helpompi pyllistää.

Mihin pyllistäminen liittyy?

Edelliseen kommenttiin joka käsi

Tämä selvä.

Vierailija
32/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin? Kirjoittaja käyttää housupukua asiakastapaamisissa. Esim. juristit, finanssialan ihmiset ja monet muut käyttävät housupukua töissään."

Bingo ;)

Tosin olipa se työn -tai muun tilaisuuden- edellyttämä vaatetus mitä hyvänsä, se ei silti mielestäni oikeuta minua (tai ketään muutakaan) "vaatimaan" muilta tietynlaista pukeutumista, kuten aapee yrittää aloituksessaan esittää.  Toki pukeutumista ohjaa sosiaalinen normisto ja tietyt etiketit, mutta muutoin sen valinnan vaatetuksen suhteen tekee tai pitäisi tehdä vain ja ainoastaan se vaatteen kantaja. Jos tämä sattuu tykkäämään Marimekosta, niin go girl, ap:n kaltaiset mutkuminähaluan -tapaukset voivat kiukutella ihan keskenään. 

Kiitos että sain olla sinun "mutkuminähaluan". Enkä puhunut etiketistä, vaan tyylistä ja mausta. Marimekko ei mielestäni edusta hyvää makua. Puhtaanvalkoinen sisustus ja marimekon kuosit edustavat minulle mauttomuutta. Ihmistä jolla ei ole mitään omaa makua ja ei tiedä mitään historiasta tai mitään todellisuudesta.

Vierailija
33/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku näköjään todella inhoaa Marimekkoa. 

Kuka järkevä ei sitä inhoa?

Jos ei tykkää väreistä ja isoista kuvioista, niin sitten varmaan ei siitä tykkää. Jokainen tyylillään. 

Italiassa tykätään väreistä ja kuvioista? Suomessa tykätään puhtaanvalkoisesta ja marimekon oksettavista kuoseista?

Vierailija
34/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bingo ;)

Kiitos että sain olla sinun "mutkuminähaluan". Enkä puhunut etiketistä, vaan tyylistä ja mausta. Marimekko ei mielestäni edusta hyvää makua. Puhtaanvalkoinen sisu

Minäkin keksin monta asiaa, mitkä kanssaihmisten pukeutumisessa tai sisustuksessa ei miellytä omaa silmää. En silti koe asialliseksi alkaa valittamaan muiden tyylittömyydestä ja valinnoista niiden poiketessa omistani. Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia tai samanlaisella estetiikalla varustettuja.

Vierailija
35/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on valkoisessa kellohameessa?!

ap kirjotti: valkoiseen kellohameeseen jossa on mustia palloja.

vikana on ne mustat pallot.

ilmeisesti ap inhoaa kuviollisia vaatteita, eli jos on palloja, raitoja tms.

Vierailija
36/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että ap edes tietää, mikä kellohame on.

Vierailija
37/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vali vali uli uli

Ap:n kannattaisi vaihtaa miehiin. 

Miehiä arvostellaan mutta he ei välitä. Naiset säpsähtelee vähästäkin että onko osannut olla oikein. 

Vierailija
38/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vali vali uli uli

Miehiä arvostellaan mutta he ei välitä. Naiset säpsähtelee vähästäkin että onko osannut olla oikein. 

Kokemuksen perusteella sanoisin toisin päin. Miehet lähtee henkseleistään huomattavasti herkemmin kritiikkiä kuullessaan, naiset ovat keskimäärin tottuneempia siihen, että heidän tekemisiään (tai heitä itseään) kritisoidaan. Yksilökohtaisia eroja toki on kummankin sukupuolen edustajissa. 

Vierailija
39/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bingo ;)

Kiitos että sain olla sinun "mutkuminähaluan". Enkä puhunut etiketistä, vaan tyylistä ja mausta. Marimekko ei mielestäni edusta hyvää makua. Puhtaanvalkoinen sisu

En tiedä miten historia tähän liittyy. Ole kuitenkin varovainen, ties vaikka nämä ihannoivasi virolaisnaiset joskus jopa käyttävät mukavia vaatteita tai kuoseja mistä itse pitävät. 

Vierailija
40/45 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vali vali uli uli

Tapaa nyt edes kerran hyvä mies ja sinun ei tarvitse säpsähdellä. Tavalliset miehet säikähtää useammin ja haluaa ihan tavallisia naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän