Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako toisten pihalta otta kuvia, jos siellä näkee vaikka kauniin syksyisen näköisen puun?

Vierailija
14.10.2024 |

Josta haluaa muiston?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirauhan piirissä olevaa ihmistä ei saa kuvata. Piha-piiriä ja ikkunasta sisäänkin saa kuvata, kunhan kuvaan ei tule ihmisiä.

Vierailija
62/67 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirauhan piirissä olevaa ihmistä ei saa kuvata. Piha-piiriä ja ikkunasta sisäänkin saa kuvata, kunhan kuvaan ei tule ihmisiä.

Toivottavasti joku käy kuvailemassa sun pihaa ja ikkunasta sisään. Oisko kivaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla ja pihalla on myös eroja. Tyypillisen aika pienen pihan kuvaaminen omakotitalon vierellä varmasti herättää yleistä pahennusta, vaikka kuinka kuvaisi vain värikästä puuta. Jonkun toisen tontti onkin sitten satoja metrejä eikä se kaunis puu ole siinä välittömästi rakennuksen vierellä. Vähän voi omaakin järkeä käyttää. Jokaisenoikeudet antavat luvan esim. meloa tai veneillä lähelläkin rantaa, mutta jos on ihmisiä paikalla niin järkevä käyttää päätään ja jättää isomman välin ohi melotessaan.

Vierailija
64/67 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin te samat jotka sanotte että ei saa taloa näkyä kuvassa eikä taloa kohti saa kuvata, nii etelän matkoilla kyllä kuvaatte taloja, ettekä käy kysymässä saako kuvata. Just vaikka kauniita kreikkalaisia taloja. 🤣 Teidän matkamuisto kuvissa näkyy kaikki mahdollinen.

Jos joku turistiryhmä pysähtyisi kuvaamaan meidän taloa, niin antaa palaa vaan. Yhtään ei haittaisi. Aivan eri asia, että se kuvaaja on naapurikorttelin Leena päivälenkillä, joka laittaa kuvan someen johonkin kaupunkiryhmään, että katsokaa kuin näin nätin puun tänään (tunnistettava talo ja muu yksityinen omaisuus kuvassa mukana). Ja siellä sitten Pirkot ja Kaijat tsuumailee, että mitäs kaikkee siellä pihassa näkyy. 

Ai siis randomit saa kuvata mut naapuri ei? Veikkaan et juutuuppikin on täynnä videoita joissa näkyy monien talot ja ihmiset siellä ja täällä. Voihan ne tulla kaikki seisoo sinne kadulle ja kattoo sun pihaa mitä siellä näkyy, mut siis tuskin sun naapurin Leena noin tekis vai tekisikö? Miks seuraat naapurin somejuttuja? Mun naapurin talo on myynnissä,mun kuisti näkyy siellä kuvassa. Onneks sentään ei oo ottanu kuvaa kun hiukset pystyssä seison kuistilla röökillä.

Vierailija
65/67 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri kuvasi kyltin, jonka olin laittanut pihatien alkuun ja lähetti tämän entisille omistajille. Ei kysynyt minulta lupaa lainkaan, että saako kuvata? Minusta todella outoa ja vähän lainvastaista kuvata toisen pihaa ja alueeseen liittyviä kuvia, koska nämä kuvat voivat mennä myös varkaille ja rikollisille eteenpäin. Oma piha on yksityinen alue ja myös se pihatie, niin ei saa kuvata ilman omistajan lupaa. 

Outoa se voi sinusta olla mutta kun se nyt vaan ei ole lainvastaista. En tajua miten tämä varsin yksinkertainen juttu vaan ei mene niin monille perille. 

Vierailija
66/67 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se teidän hemmetin piha näkyy täysin julkisesti Google Street View -palvelussa. Oletteko koskaan tulleet sellaista ajatelleeksi?

Vierailija
67/67 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos kuvaat jotain teollisuushallin pihaa? Teollisuusvakoilua vai ei? Aiempien kommenttien mukaan puolijulkisten tilojen kuvaamiseen on aina oltava kuvauslupa.

Tässä kohtaa voi toki kysyä, että mikä tarve sulla olisi kuvata teollisuushallin pihaa? 

Itse kuvailen mielelläni kaupunkiympäristöjä. Joskus kuvaan tulee tori, jossa on (hui kauhistus) ihmisiä, joskus kuvaan tulee idyllinen omakotitaloalue ja joskus vaikkapa teollisuusalue halleineen. Olen minä kuvannut jopa poliisiaseman kerran!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan