Pärjään 35 eurolla viikossa.
35 eurolla saa ruokaa jotta pärjää 7 päivää. Mikseivät muut ihmiset pärjää vaan valittavat tukien pienuutta ja rahat loppuu jo viikossa. Itse ostan perusruokaa, jauhelihaa perunia, kalapuikkoja, vihanneksia, hedelmiä ja leivon omat sämpylät.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
No, miten paljon sulla on muita menoja kuin tuo ruoka!
Katsos useimmilla ihmisillä joilla on oma kotitalous, on myös laskuja maksettavana.
Ja muu elämä päälle. Käydään teatterissa,konserteissa,illallisilla ravintoloissa,matkoilla ja on harrastuksia ja juhlia. Ostetaan vaatteita ja palveluja. Normaali elämä maksaa enemmän kuin muutaman kympin viikossa. Pärjätä voi mutta elämää se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miten paljon sulla on muita menoja kuin tuo ruoka!
Katsos useimmilla ihmisillä joilla on oma kotitalous, on myös laskuja maksettavana.
Sähkölasku ja netti. Muita laskuja ei ole ja sähkön maksaa kela kuitenkin. Bensaan menee 10 euroa viikossa. Tuista jää rahaa 350 euroa ruokaan ja muuhun. Käytän siitä ruokaan 140 euroa. 80 euroa laitan säästöön.
Miten Kela sun sähkölaskun maksaa ? Mulla on omakotitalossa suora sähkölämmitys, jota ilman tämä hökkeli homehtuisi. Saan takuueläkettä eli olen tosi köyhä, mutta ei kela sähköjä maksa. Neuvo, miten se onnistuisi.
Ok nainen. Toisilla meistä on lihasmassaa ja tietää jotain muutakin ravitsemuksesta kuin sika-nauta jauheliha.
Tottahan se riittää jos kaikki laskut on maksettu, ruokia jääkaappi ja pakastin väärällään, ei tarvitse koko viikkona käydä kaupassa.
Minusta vähintään vuosi pitäisi elää läpi, maksaa vakuutukset, ostaa kengät ja vaatteet, maksaa kaikki laskut, matkat, kulttuuri, harrastukset, ruoka jne. Yhden viikon kulut voi sumplia miten haluaa.
Hän pärjää, koska hänen on pakko. jos hänellä olisi isommat tulot, todennäköisesti hän ei yrittäisi pärjätä noin pienillä tuloilla, vaan ne helposti nousisi 100 eurolla, vaikka maltillisesti eläisikin.