Pärjään 35 eurolla viikossa.
35 eurolla saa ruokaa jotta pärjää 7 päivää. Mikseivät muut ihmiset pärjää vaan valittavat tukien pienuutta ja rahat loppuu jo viikossa. Itse ostan perusruokaa, jauhelihaa perunia, kalapuikkoja, vihanneksia, hedelmiä ja leivon omat sämpylät.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat joten ihme pätemistä taas ap:ltä
Haluatko antaa esimerkkejä, joissa on huomioitu myös se, että ruoka on ravitsevaa ja riittävän monipuolista.
Sinkkumies
Kysy Sari Sarkomaalta niin saat reseptit varmasti.
Tämäkin taas vahvistaa sitä toimeentulotuki on liian suuri. Esimerkiksi ruokakuluihin pitäisi korvamerkitä rahasumma mikä olisi henkilön kulutuksen mukainen. Pieniruokainen nainen selviää paljon halvemmalla ruokakaupassa.
Sämpylöitä ei kukaan tarvitse eli keitä vaikka puuroa sen sijaan jos viljaa tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miten paljon sulla on muita menoja kuin tuo ruoka!
Katsos useimmilla ihmisillä joilla on oma kotitalous, on myös laskuja maksettavana.
Sähkölasku ja netti. Muita laskuja ei ole ja sähkön maksaa kela kuitenkin. Bensaan menee 10 euroa viikossa. Tuista jää rahaa 350 euroa ruokaan ja muuhun. Käytän siitä ruokaan 140 euroa. 80 euroa laitan säästöön.
Kukas maksaa kelalokin vuokran?
Eihän siinä mitään. Tehdään koe. Kerrot kuka olet niin annan sinulle 35€ rahaa eikä senttiäkään yli. Tämän jälkeen olet 24/7 valvonnassa koko viikon etkä saa mistään ylimääräistä jota voisit käyttää. Katsotaan puhutko totta. Pakastimen herkkuja et saa käyttää etkä varastoimiasi elintarvikkeita. Et myöskään kenenkään tarjoamia ruokia tms.???
Mut monella menee jo 35 euroa tupakkiin viikossa. Sen takia ne valittajat ei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos useimmilla ihmisillä joilla on oma kotitalous, on myös laskuja maksettavana.
Sähkölasku ja netti. Muita laskuja ei ole ja sähkön maksaa kela kuitenkin. Bensaan menee 10 euroa viikossa. Tuista jää rahaa 350 euroa ruokaan ja muuhun. Käytän siitä ruokaan 140 euroa. 80 euroa laitan säästöön.
Niin, kela maksaa sun laskut. Mun ei.
Vierailija kirjoitti:
.Työtön joka ei liiiku eikä tarvitse energiaa mihinkään niin pärjää sillä hiilari ruualla montakin viikkoa.
Miksi työtön ei liikkuisi?
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin taas vahvistaa sitä toimeentulotuki on liian suuri. Esimerkiksi ruokakuluihin pitäisi korvamerkitä rahasumma mikä olisi henkilön kulutuksen mukainen. Pieniruokainen nainen selviää paljon halvemmalla ruokakaupassa.
Kyllä tuo on harvinaista jos joku selviää noin pienellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat joten ihme pätemistä taas ap:ltä
Haluatko antaa esimerkkejä, joissa on huomioitu myös se, että ruoka on ravitsevaa ja riittävän monipuolista.
Sinkkumies
Kokomuksen Sarkomaan tuo viesti 'parilla kympillä saa vaikka monen viikonruuat' minkä hän eduskunnan puhujapöntössä lausui vuosi vai kaksi sitte.
Minulla menee ruokaan 60-70 euroa viikossa ja olen työtön.
Olen pärjännyt 20 eurolla viikossa. Ostan vain perunia ja maitoa. Kalastan paljon ja saan ahventa tai siikaa joten syön monena päivänä ahven fileitä ja muusia joten rahaa ei mene muihin ruokiin.
Kyllä itsekin voisin surkealla budjetilla syödä kuukauden ja "kehua" kuinka halvalla pärjään. En silti halua syödä vitamiini puutteellinen köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas maksaa kelalokin vuokran?
Eihän tuo maksa itse mitään jos tukia saamalla elää. 80 euroa liian suuret tuet jos vielä säästöön jää.
Tekee kotiviiniä eli kiljua. Sokeri on halpaa. Elämä ei ehkä kauas kanna, mutta pitäisikö? Jos ei ole lapsia, miksi pitäisi yrittää päteä? Matkustella? Siinä on tie, kävelee vain sitä pitkin. Yhtäkään nettikaveriasi ei kiinnosta elämäsi, jätä ne.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että perunia oikein :D
Ei maar sunkkas sulla mittää perunii sattuis olemaan?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Emme mekään valita. 70€/vko ruokarahaa kahdelle, ja sillä summalla jo ostaa säännöllisesti vihannekset, hedelmät, marjat, pähkinät ja ilta-alennuksella jopa lohtakin. Säästöön on tänä vuonna jäänyt 2500€, mutta todennäköisesti nyt loppuvuodesta tulee olemaan tiukempaa, eikä säästöjä kerry enempää tälle vuodelle. Ihan hyvä puskuri tosin tuokin kahden työttömän tuilla.
Riittää hyvin kahdelle 70 viikossa ruokaan kahdelle. Olen sen laskenut,ja väitän että ihan terveellistä ja monipuolista ruokaa syömme . Mutta joskus hairahdun kaupassa ja ostan jotain ns.ylimääräistä, joten noin 400 menee kuukaudessa yhteensä ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat joten ihme pätemistä taas ap:ltä.
20 euroa ja kuinka monta viikkoa elät sillä. Mitä syöt?