Sairaanhoitajan kädet tärisivät
Kävin hoitajan vastaanotolla ja sen kädet tärisi kuin horkkatautisella. Ei antanut kovin vakuuttavaa kuvaa kun tehtiin hoitotoimenpidettä. Itseäni rupesi pelottamaan moinen. Miksi hoitajan kädet tutisee? Niinkö jännittää?
Kommentit (57)
Ei ollut varmaan ehtinyt syömään. Liikaa kusipäisiä potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Krapulaisella kädet tärisee.
Mulla ei ole koskaan kädet krapulassa tärisseet. Stressin aiheuttamien lihasjumien takia kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän tekee vuorotyötä,voi olla et uni ei oo tullu vuorojen välissä. Itse olen valvonut 25tuntia kun uni ei tullu, yks hoitaja sano töissä, et hänellä tuli just 24 tuntia valvomista. Kerran taas yks hoiperteli ja sano että ei oo nukkunut 36 tuntiin. Ei tuolla alalla saikkua saa jos unet jäi välistä.
Tosi paha, potilaan kannalta kun on univajeisia hoitajia tekemässä toimenpiteitä. Eihän tuo ala sitten passaa, jos ei saa nukuttua. Ap
No sitten ei ole hoitajia. Meinaan varmaan 95% hoitajista ja muista sairaalan 3 vuorotyö tekijöistä kärsii jonkinasteista univajetta. Sillä alalla ei ole mitenkään ideaalisia työvuorolistoja. Saatat päästä iltavuorosta klo 02 ja seuraava vuoro alkaa klo 13, tarvittava lepoaika työaikalain mukaan on siinä välissä.
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä aina ehdi syömään ajallaan vaikka potilaat olisi asiallisia ja mukaviakin, kuten pääsääntöisesti ovatkin. Kaikkea yllättävää sattuu päivän aikana ja tauolle pääsy voi venyä
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti hoitajalla oli kuitenkin kaikki hyvin. Mulla kyllä kädet tärisee kun palelen, muttei nyt ihan kuin horkassa sentään eikä vaikuta työskenteelyyn
Enpä usko, että aloittajan kertomassakaan tapauksessa vaikutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen toimenpide kyseessä?
Korvien huuhtelu ja pistos käsivarteen.
Pistos? Tarkoitatko rokotusta?
Jatkakaa vaan näitä hoitajien mollaamisia,mikä tuntuu nykyään olevan oikea kansanhuvi,kohta ei ole näitäkään hoitajia teitä hoitamassa. Enkä ihmettele miksi.
Rahaa on niin että ranteita pakottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä aina ehdi syömään ajallaan vaikka potilaat olisi asiallisia ja mukaviakin, kuten pääsääntöisesti ovatkin. Kaikkea yllättävää sattuu päivän aikana ja tauolle pääsy voi venyä
Niin. Eikä ne kusipäiset potilaat ainakaan auta asiaa. Voitaisiin laittaa jonon hännille tai jättää hoitamatta siihen saakka kun oppivat käyttäytymään.
Vierailija kirjoitti:
Krapulassa varmaan oli. Olisit tehnyt potilasturvallisuusilmoituksen.
Mulla tuntuu olevan tapana iltavuorossa et viimeisenä 30min työaikana mulla ei pysy enää kynä kädessä ja tavarat tippuu käsistä. Pää jotenkin asennoitunut jo lopettamaan työpäivän. Saisit siis rustailla niitä ilmoituksia tiuhaan tahtiin. Toki pää skarppaa jos tarkkuutta vaaditaan. Syvä henkäys ja skarppi,jes työpäivä onkin jo liki ohi. Se on moro!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän tekee vuorotyötä,voi olla et uni ei oo tullu vuorojen välissä. Itse olen valvonut 25tuntia kun uni ei tullu, yks hoitaja sano töissä, et hänellä tuli just 24 tuntia valvomista. Kerran taas yks hoiperteli ja sano että ei oo nukkunut 36 tuntiin. Ei tuolla alalla saikkua saa jos unet jäi välistä.
Tosi paha, potilaan kannalta kun on univajeisia hoitajia tekemässä toimenpiteitä. Eihän tuo ala sitten passaa, jos ei saa nukuttua. Ap
Meillä varmaan tulee johtavalle lääkärille univajetta kun jokapäivä käy ostamassa Lapin kullan 24 laatikon. Tuskin kellariinsa kerää. Välillä hikoilee ja tiuskii potilaille.
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa vaan näitä hoitajien mollaamisia,mikä tuntuu nykyään olevan oikea kansanhuvi,kohta ei ole näitäkään hoitajia teitä hoitamassa. Enkä ihmettele miksi.
Olen ollut pitkällä sairauslomalla ja jopa harkitsin palaamista takaisin terveydenhoitoalalle. Tätä kun luin, niin päätin, että ei ikinä enää, ainakaan Suomessa.
Ruotsissa sen sijaan voisin jälleen työskennelläkin. Jostain syystä ihmiset osaavat siellä käyttäytyä.
Ei ollut aiemmin tehnyt sitä hoitotoimenpidettä, minkä teki sulle. Ei ollut varmaan saanut siihen edes perehdytystä. Nykyään se on tuollaista terveydenhuollossa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, vähintäänkin hoitajilla saattaa laskea into joustaa ja venyä, kun mikään ei kuitenkaan riitä ja älytöntä valitusta typeristä asioista pukkaa joka suunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdistakaa itse paskaiset korvanne.
Mulla kädet tärisee helposti ihan jännityksestä, mutta muutenkin, esim. vaikka olen yksin ja yritän lankaa neulan silmään saada. Keskittyminen ja tarkka homma kai tutisuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hitokseen hankalaa tehdä itselleen, mutta Remowaxilla alkuun ja peilin kautta tehtynä onnistuu veden ruuttaaminen korvaan. Valuu vaan hieman ärsyttävästi ympäriinsä se korvasta tuleva vesi. Muistakaa lämmittää huuhteluvettä ennen omatoimista toimenpidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hitokseen hankalaa tehdä itselleen, mutta Remowaxilla alkuun ja peilin kautta tehtynä onnistuu veden ruuttaaminen korvaan. Valuu vaan hieman ärsyttävästi ympäriinsä se korvasta tuleva vesi. Muistakaa lämmittää huuhteluvettä ennen omatoimista toimenpidettä.
Ihan sama.
Krapulaisella kädet tärisee.