Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu olla turistina paikassa missä sinua vihataan?

Vierailija
14.10.2024 |

Puolet paikallisista asukkaista vihaa sinua, koska nostat paikallisen hintatason niin korkeaksi, että heillä ei ole enää varaa asua vuokra-asunnossaan ja saavat häädön.

Aiotko tästä kaikesta huolimatta jatkaa lomailua ko. turistipaikoissa? Voisi ajatella että olet "kapitalisti" joka riistää köyhemmiltä, vaikka et itse olisi näin itseäsi näin asemoinutkaan ja vaaleissa kotimaassa äänestät kuitenkin vasemmistopuolueita tai jotain sinnepäin olevia ja vastustat rahan valtaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pahalta tuntui ja pelottavaltakin, kävin Itä-keskuksessa ja Puhoksessa.

Vierailija
2/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta sitten jäi nuo turistipaikat kokematta. En koskaan kerinnyt lähtemään, ja kun tilanne on tuo, niin en missään nimessä aio mennä paikallisten elämää vaikeuttamaan. Heidän pitäisi ensin hoitaa asiat kuntoon, ja ratkaista nämä vaikeudet, että koko kansa hyötyisi turismista, eikä osa joutuisi kadulle asunnoistaan.

Olen Perussuomalainen. Äänestänyt heitä nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailen kyllä joka kerta eri paikassa 

turismista tulee myös leipää ihmisille ja kaupungin palvelut huononee ilman asiakkaita 

mieluummin turisti kuin huumeengit

asun kyllä aina hotellissa 

Vierailija
4/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymättä on vielä Barcelona ja Venetsia ja molempiin aion mennä. Molemmissa ainutlaatuisia historiallinen kohteita, jotka haluan nähdä. 

Vierailija
5/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaahan se on silloin kun täällä vauvapalstalla. Vihaa kaikkia kohtaan, jotka ovat saaneet elämässään jotain aikaan, eivätkä ole pelkkiä sohvalla makoilevia syrjäytyneitä. 

Vierailija
6/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen matkustanut ähälähämaahan. Se riittikin. Ei ikinä enää. Mutta tulipa kokeiltua.

Vierailija
7/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä samaahan se on silloin kun täällä vauvapalstalla. Vihaa kaikkia kohtaan, jotka ovat saaneet elämässään jotain aikaan, eivätkä ole pelkkiä sohvalla makoilevia syrjäytyneitä. 

Ei ole mikään aikaansaannos olla turisti.

Vierailija
8/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä, että turistit saadaan tuntemaan syyllisyyttä. Mikäli ei kykene lopettamaan lentämistä, niin ainakin Air B&B -meininki on saatava loppumaan.

Vierailija
9/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä, että turistit saadaan tuntemaan syyllisyyttä. Mikäli ei kykene lopettamaan lentämistä, niin ainakin Air B&B -meininki on saatava loppumaan.

En minä ainakaan tunne syyllisyyttä, enkä tiedä ketään joka tuntisi. Miksi edes pitäisi?

Vierailija
10/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ohiksena sellainen huomio, että koronan jälkihoidossa annoimme Välimeren maille, Espanja, Italia ja Kreikka, yli 6 miljardia koska turismi oli heillä notkahtanut koronan vuoksi. Nyt nuo vihaavat turisteja ja haluavat heidät pois maastaan. Olikohan tuo panostus järkevästi käytetty?

Vierailija
11/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsiaan menen vastakin. Maksan mielelläni sen turistiveron. Kanarialle en mene enää. En pidä heidän tavastaan hoitaa turismiin liittyvää ristiriitaa ja haluan, että Espanja joutuisi itse (ilman eu-tukia) ratkaisemaan tilanteen. 

Vierailija
12/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisenä saan aina sitä "etelänvetelä" huutelua, kun käyn itäsuomessa. Eipä ihme että alue autioituu, kun edes suomalaisia ei siellä suvaita.

Vierailija
13/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomaillut Mallorcalla, Ibizalla ja Barcelonassa kymmeniä kertoja ja silloin en ole havainut mitään vihamielisyyttä paikallisilta. Ovat olleet ystävällisiä ja palveluhalukkaita, ei merkkiäkään mistään vihasta koskaan. Nyt kun tilanne on mennyt tällaiseksi, että en olekaan sinne enää tervetullut, niin jätän nuo kohteet pois kokonaan. Minulla on kuitenkin paljon hyviä muistoja ihanista lomista ja ihanista ihmisistä, joita olen siellä tavannut, joten tyydyn siihen, että aika aikansa kutakin. Täytyy alkaa tarkemmin miettimään mihin sitä lähtee, ettei mene liian suosittuun paikkaan. Viimeksi olen ollut Sisiliassa, joka on Italian köyhimpiä alueita, ja uskon, että sinne ovat turistit vielä tervetulleita. Hotellit ovat enimmäkseen pieniä perheyrityksiä, joiden elanto on täysin turismista kiinni.

Vierailija
14/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsiistiä. Menen harvakseltaan jenkkeihin, jos johonkin menen. Sielläkin toki omat ongelmansa, ja paljon niitä onkin. En mene huonoille alueille. Epäystävällisyyden takia en mene myöskään Ranskaan.

Vierailija
15/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisenä saan aina sitä "etelänvetelä" huutelua, kun käyn itäsuomessa. Eipä ihme että alue autioituu, kun edes suomalaisia ei siellä suvaita.

Oikeasti? Siis huudellaan? Vaikea uskoa. Vaikuttavat normaaleilta ainakin kesäaikaan.

Vierailija
16/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan tunne syyllisyyttä, enkä tiedä ketään joka tuntisi. Miksi edes pitäisi?

Noin sanovat ihmiset, joiden elämän valinnat ovat olleet sellaisia, ettei ole varaa matkustaa. En tunne itse myöskään ketään. Matkustelu avartaa maailmaa, ja tuo iloa ja elämyksiä. En halua vanhana katua, etten koskaan käynyt missään, ja elämä jäi siltä osin elämättä. Minua ei kukaan pienennä, eikä elämääni ankeuta tämän suhteen. Yritys siihen on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
17/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yksityinen vihaa ehkä ei enemmistö

Vierailija
18/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Siis huudellaan? Vaikea uskoa. Vaikuttavat normaaleilta ainakin kesäaikaan.

Odota kun saavat pari kaljaa alle, niin tuo käytös alkaa heti.Katkeruus Helsinkiä kohtaan on syvä. Samanlaisia kuin se yksi "HeLLsinki" huutelija tällä palstalla.

Vierailija
19/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei matkustelu kiinnosta niin paljon kuin ennen, mutta silloin tällöin käyn kyllä jossain. Majoitus aina hotellissa, ja ateriani syön paikallisissa pienissä ravintoloissa, en siis amerikkalaisissa ketjupaikoissa. Samoin hotelleissa yritän suosia paikallisuutta, mutta aina se ei ole onnistunut.

Nämä nyt tapetilla olleet kohteet jätän mieluusti väliin. Barcelonassa kävin kauan kauan sitten, enkä oikein välittänyt. Liikaa väkeä jo silloin. Pidin aivan yliarvostettua paikkana, ja olen ihmetellyt paikan suosiota.

Vierailija
20/23 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota kun saavat pari kaljaa alle, niin tuo käytös alkaa heti.Katkeruus Helsinkiä kohtaan on syvä. Samanlaisia kuin se yksi "HeLLsinki" huutelija tällä palstalla.

Jos menet räkälään missä päin Suomea tahansa, niin turha odottaa kaunista käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi