Lapsi vielä 37-vuotiaana?
En ole ensisynnyttäjä, kyseessä olisi neljäs lapseni. Vanhemmat lapseni ovat 13v, 11v ja 6v. Heidän isänsä kuoli pian nuorimman syntymän jälkeen, ja nyt olen muutaman vuoden seurustellut nykyisen mieheni kanssa, jolla ei ole omia lapsia ja niitä toivoisi edes yhden. Tässä iässä ei kovin kauaa voi odotella enää, ja koen tilanteemme hyväksi muuten, mutta huolettaa synnyttää 38-39 vuotiaana ja ylipäätään oma hedelmällisyyskin mietityttää. Kokemuksia? :)
Kommentit (69)
Miksi, oi miksi kun on jo kolme oletettavasti tervettä ja kouluikäisiäkin jo? Eikö olisi aika jo muille jutuille ennemmin kuin vaippa-pukluruljanssille?
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea tilanne. Haluatko edes?
Kyllä toivoisin, että kokisimme vielä yhdessä vanhemmuuden. Vaikka mies on ollut käytännössä isänä, niin ei se ole sama asia hänellekään. Omalta osaltani olen aina halunnut paljon lapsia, leskeksi jäätyäni luulin että luku olisi täynnä ja koin siitä haikeutta.
Toki oma jaksaminen joskus mietityttää, kun on ihan eri asia lähempänä 40v kuin 20-30v, mutta toki olen hyvässä kunnossa yms.
No en lähtisi tekemään uuden äijän mieliksi vauvelia... Mitä jos ei isyys maistukkaan? Olet taas sidottu vähintään 18 vuodeksi lisää toiseen ihmiseen.
Se mies kyllä löytää lapselleen tekijän, tai sitten syyttää sinua lopun ikääsi lapsettomuudesta. Lycka till.
Täysin normaali ikä saada lapsia. Pääset vielä ikäsi puolesta hedelmöityshoitoihin jos tarve vaatii. Luomunakin voi hyvin onnistua vielä. Odotan esikoista nyt ja olen 36-vuotias sen syntyessä. Luomuna tuli. Minun ystävistäni suurin osa on saanut lapsensa 35-40 -vuotiaana.
Kertoo naisista aika paljon että he kyselevät neuvoja tuollaisiin asioihin internetistä, tällaiselta palstalta.
Ihan normaali ikä saada lapsia. Ja sinulla kun on jo monta ennestään, niin ei tule olemaan mitään ongelmia. Minä sain esikoiseni 37 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Täysin normaali ikä saada lapsia. Pääset vielä ikäsi puolesta hedelmöityshoitoihin jos tarve vaatii. Luomunakin voi hyvin onnistua vielä. Odotan esikoista nyt ja olen 36-vuotias sen syntyessä. Luomuna tuli. Minun ystävistäni suurin osa on saanut lapsensa 35-40 -vuotiaana.
Näitä sitten nuoremmat lukevat innoissaan että jes kyllä sitä sitten myöhemminkin ehtii. Paras lisääntymisikä kiitää ohi ja sitten ollaankin hedelmöityshoidoissa joissa ei aina tärppää. Älkää nyt hyvänen aika hokeko että täysin normaali ikä saada lapsia kun puhutaan liki nelikymppisestä. Joillakin alkaa silloin jo pahimmassa tapauksessa vaihdevuodet.
Vierailija kirjoitti:
No en lähtisi tekemään uuden äijän mieliksi vauvelia... Mitä jos ei isyys maistukkaan? Olet taas sidottu vähintään 18 vuodeksi lisää toiseen ihmiseen.
Voi kuule, voin sanoa että leskeksi ja yksin kolmen kanssa jäätyäni tuollainen ei tuntuisi enää varmaan missään.
Aika nuori olet vieläkin joten ei mitään hätää. Oma esikoinen täyttää juuri 18v. Hassua :)
No jos sulla on jo kolme, todennäköisesti tulet raskaaksi vielä ihan helposti. Ei 37 uudelleensynnyttäjä nyt mikään ikäloppu sentään ole 😅
Ainahan se lapsi ihana on. Yhtä varmaa on vähintään 18 vuoden tiukka sitoutuminen hommaan, mutta jos siihen on valmis niin mikäs sitten. Miehen vuoksi pelkästään en tekis, koska tää on kuitenkin sun ainut ja vika mahis saada elämästä vielä hetki sitä nuoruusaikaa itelles (kun olet fyysisesti hyvässä kunnossa siinä neljä-viiskymppisenä) ilman pikkulapsivuosien taakkaa. Mutta toki tossa iässä neljännen kanssa osaa ottaa monet asiat jo rennosti, eli varmasti pystyt myös nauttimaan siitä.
N35
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali ikä saada lapsia. Ja sinulla kun on jo monta ennestään, niin ei tule olemaan mitään ongelmia. Minä sain esikoiseni 37 vuotiaana.
Toisilla jo lähes aikuisia.
Meillä lapset 20v, 16v, 5v, 3v ja joulukuussa syntyy viides. Olen nyt 39v. Tämä viides oli kyllä yllätys tuli ehkäisystä huolimatta.
No et synnytä miehen mieliksi. Haluatko itse piltin vai et.
Hanki koira. Siinäkin on sulle joka ikiselle päivälle seuraavien 10-15 vuoden ajaksi puuhaa. Saat valvoa öitä, jos on maha kuralla (koiralla) ja muuta semmoista tuttavallista tuulahdusta vauva-ajasta. Mutta pääset sentään lähtemään iteksesi vaikka kauppareissulle ilman että täytyy odottaa 6-7 vuotta, eikä tarvitse järjestää vahtia kauppareissun ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä sitten nuoremmat lukevat innoissaan että jes kyllä sitä sitten myöhemminkin ehtii. Paras lisääntymisikä kiitää ohi ja sitten ollaankin hedelmöityshoidoissa joissa ei aina tärppää. Älkää nyt hyvänen aika hokeko että täysin normaali ikä saada lapsia kun puhutaan liki nelikymppisestä. Joillakin alkaa silloin jo pahimmassa tapauksessa vaihdevuodet.
Kyllä toi on normaali ikä uudelleensynnyttäjälle. Sit jos alkaa tossa iässä vasta ekaa tekemään ja testaamaan toimiiko kroppa edes, niin voi tulla kiirus, jos homma ei pelitäkkään niinkuin pitäisi.
Montako kertaa sama virhe pitää toistaa? Mies (kuin mies) halunnee jälleen vain sitoa naisen itseensä vauva-ansalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset 20v, 16v, 5v, 3v ja joulukuussa syntyy viides. Olen nyt 39v. Tämä viides oli kyllä yllätys tuli ehkäisystä huolimatta.
Ehkä se on neitseellinen. Tehkää dna-testi, onko 100% sinun perimääsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toivoisin, että kokisimme vielä yhdessä vanhemmuuden. Vaikka mies on ollut käytännössä isänä, niin ei se ole sama asia hänellekään. Omalta osaltani olen aina halunnut paljon lapsia, leskeksi jäätyäni luulin että luku olisi täynnä ja koin siitä haikeutta.
Toki oma jaksaminen joskus mietityttää, kun on ihan eri asia lähempänä 40v kuin 20-30v, mutta toki olen hyvässä kunnossa yms.
Minä sain neljännen 37 vuotiaana ja ei minusta jaksamisessa ollut ongelmaa.
Toki riippuu, miten itse itsestään ajattelee, onko vanha vai mitä. Itse pidin itseäni vielä silloin nuorena. Urheilin ja harrastin paljon muutakin ja ei tullut mieleenkään, että olisin vanha.
Lapset on jo maailmalla ja jään ensi vuonna eläkkeelle, enkä vieläkään koe olevani vanha. Toki on paljon ikäisiäni, jotka ovat jo 40 vuotiaita hokeneet, kuinka ovat vanhoja ja eivät jaksa. Nämä samat ihmiset on minun iässä jo tosi raihnaisia.
Eli itse tiedät, oletko liian vanha ja jaksatko. Minusta 37 vuotias on kuule melko nuori vielä. Mutta se on ihan sinusta itsestä ja asenteestasi kiinni