Lapsi laihtuu vaikka syö kunnolla! 😮
Lapseni on 8v ja vähän alipainoinen vaikka syö todella paljon. Syö terveellisen aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Koska hän vain laihtuu, olen antanut hänelle nyt herkkuja enemmän vaikka ennen on syönyt todella terveellisesti. Ei nytkään ole tietenkään oikeita ruoka-annoksia jätetty pois, mutta on vain lisätty siihen rinnalle herkkuja kuten suklaata, jäätelöä ja leivonnaisia. Ei ole karkkia lisätty (paitsi tuo suklaa jos sen laskee karkiksi). Lapsi on nyt siis kahdeksan ja tokaluokkalainen ja painaa 19 kiloa, että kuulostaako tuo teistä alipainolta ja mitä voisin tehdä kun painoa ei millään tule lisää? Pituutta kyllä kasvaa mutta samalla laihtuu, joten pituuskasvu ei lisää painoa niin kuin yleensä lapsilla.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui!!! Kokeiltiin nyt pitkästä aikaa paino juuri kun olin kirjoittanut edellisen tekstin. Lapsi on laihtunut taas! Tarkennuksena, että ennen pituutta on ollut jotain 128cm ja painoa 19kg, mutta nyt painoa oli vain 16kg kun taas pituutta oli 132cm. Eli kasvaa pituutta mutta samalla laihtuu niin paljon että paino laskee.
Hae apua, mielisairaala voisi olla paras paikka. Kävele sisään vielä kun kykenet.
Puhun ihan TOTTA! Vaikka sitä on vaikea uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia määriä syö kerrallaan?
Syö normaalikokoisia määriä lautasmallin mukaan. Lautanen on aina täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui!!! Kokeiltiin nyt pitkästä aikaa paino juuri kun olin kirjoittanut edellisen tekstin. Lapsi on laihtunut taas! Tarkennuksena, että ennen pituutta on ollut jotain 128cm ja painoa 19kg, mutta nyt painoa oli vain 16kg kun taas pituutta oli 132cm. Eli kasvaa pituutta mutta samalla laihtuu niin paljon että paino laskee.
Hae apua, mielisairaala voisi olla paras paikka. Kävele sisään vielä kun kykenet.
Haet huomiota.
Tämä ap voi oikeasti olla joku lasta pahoinpitelevä henkilö, joka tietää että lapsi on niin laiha, että on kuoleman partaalla. Mietin tässä, teenkö nettivinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin ja heti!
Miksi ? Minä söin kovasti tuossa iässä, olin aina kevyt, mutta olinkin koko ajan menossa
Juu, ihan varmaan olit 132 cm ja 16 kg? Ei hyvää päivää teitä ihmisiä. Mikä vaivaa? Ei kukaan usko tällaisiin valheisiin. Jos lapsen painoindeksi on alle 10, eihän se lapsi elä. Tuskin se elää, vaikka painoa olisi 18 kg. Seuraavaksi hän varmaan tulee kertomaan tarinaa, että lapsi onkin kuollut, kun kävi tarkastamassa. Eikö teille ihmisille järki sano, että yksikään lapsi ei olisi elossa, jos olisi 132 cm ja 16 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet huomiota.
No älä sitten usko. Ei haittaa kun tiedän itse totuuden. En hae huomiota, älä vastaa tähän jotta en saa huomiota.🤭
Tekosyy sille ettet mene lääkäriin hänen kanssaan tai soita edes terveysneuvontaan kysyäksesi asiasta? Onko tää sun mielestä hyvää vanhemmuutta että täältä kyselet?
Onko puntari rikki? Paljonko itse painat samalla puntarilla?
Vierailija kirjoitti:
Tämä ap voi oikeasti olla joku lasta pahoinpitelevä henkilö, joka tietää että lapsi on niin laiha, että on kuoleman partaalla. Mietin tässä, teenkö nettivinkin.
En usko, vaan harhainen tai muuta isompaa ongelmaa. Oma lapseni oli koulun aloittaessaan 120 cm ja painoi 19 kg, oli siis vuoden nuorempi kuin ap:n väittämä lapsi. Painoindeksistä voit tarkistaa, mikä on normaali painoindeksi tuon ikäisellä lapsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet huomiota.
No älä sitten usko. Ei haittaa kun tiedän itse totuuden. En hae huomiota, älä vastaa tähän jotta en saa huomiota.🤭
Joku voi todellakin ottaa juttusi tosissaan ja ilmoittaa ketjusta poliisille, siltä varalta jos oletkin tosissasi. Lapsiin liittyvät uhat otetaan yleensä vakavasti.
Kilpirauhasen liikatoiminta. Verikokeisiin ja pian.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vinkeistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vinkeistä!
Olen jo käynyt lapsen kanssa lääkärissä ja käski verikokeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko puntari rikki? Paljonko itse painat samalla puntarilla?
Painan noin 61 kiloa.
Miksiköhän kasvaa kuitenkin pituutta??
Vierailija kirjoitti:
No teitkö nettivinkin?
Lisää ruokalusikallinen rypsiöljyä jokaiseen ruoka annoksen, tää ohje tuli meille alipainoisen lapsen kanssa. Ja kermajäätelöä suositeltiin antaa jälkiruokana.
Joku loinen suolistossa.