Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Lapsi laihtuu vaikka syö kunnolla! 😼

Vierailija
13.10.2024 |

Lapseni on 8v ja vÀhÀn alipainoinen vaikka syö todella paljon. Syö terveellisen aamupalan, lounaan, vÀlipalan, pÀivÀllisen ja iltapalan. Koska hÀn vain laihtuu, olen antanut hÀnelle nyt herkkuja enemmÀn vaikka ennen on syönyt todella terveellisesti. Ei nytkÀÀn ole tietenkÀÀn oikeita ruoka-annoksia jÀtetty pois, mutta on vain lisÀtty siihen rinnalle herkkuja kuten suklaata, jÀÀtelöÀ ja leivonnaisia. Ei ole karkkia lisÀtty (paitsi tuo suklaa jos sen laskee karkiksi). Lapsi on nyt siis kahdeksan ja tokaluokkalainen ja painaa 19 kiloa, ettÀ kuulostaako tuo teistÀ alipainolta ja mitÀ voisin tehdÀ kun painoa ei millÀÀn tule lisÀÀ? Pituutta kyllÀ kasvaa mutta samalla laihtuu, joten pituuskasvu ei lisÀÀ painoa niin kuin yleensÀ lapsilla.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
13.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joku loinen suolistossa.

Vierailija
22/87 |
13.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui!!! Kokeiltiin nyt pitkÀstÀ aikaa paino juuri kun olin kirjoittanut edellisen tekstin. Lapsi on laihtunut taas! Tarkennuksena, ettÀ ennen pituutta on ollut jotain 128cm ja painoa 19kg, mutta nyt painoa oli vain 16kg kun taas pituutta oli 132cm. Eli kasvaa pituutta mutta samalla laihtuu niin paljon ettÀ paino laskee.

Hae apua, mielisairaala voisi olla paras paikka. KĂ€vele sisÀÀn vielĂ€ kun kykenet. 

Puhun ihan TOTTA! Vaikka sitÀ on vaikea uskoa.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
13.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinkÀlaisia mÀÀriÀ syö kerrallaan?

Syö normaalikokoisia mÀÀriÀ lautasmallin mukaan. Lautanen on aina tÀynnÀ.

Vierailija
24/87 |
13.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui!!! Kokeiltiin nyt pitkÀstÀ aikaa paino juuri kun olin kirjoittanut edellisen tekstin. Lapsi on laihtunut taas! Tarkennuksena, ettÀ ennen pituutta on ollut jotain 128cm ja painoa 19kg, mutta nyt painoa oli vain 16kg kun taas pituutta oli 132cm. Eli kasvaa pituutta mutta samalla laihtuu niin paljon ettÀ paino laskee.

Hae apua, mielisairaala voisi olla paras paikka. KĂ€vele sisÀÀn vielĂ€ kun kykenet. 

Haet huomiota. 

Vierailija
25/87 |
13.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ja syö mielellÀÀn

Vierailija
26/87 |
13.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TĂ€mĂ€ ap voi oikeasti olla joku lasta pahoinpitelevĂ€ henkilö, joka tietÀÀ ettĂ€ lapsi on niin laiha, ettĂ€ on kuoleman partaalla. Mietin tĂ€ssĂ€, teenkö nettivinkin. 

Vierailija
27/87 |
13.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LÀÀkÀriin ja heti!

Miksi ? MinĂ€ söin kovasti tuossa iĂ€ssĂ€, olin aina kevyt, mutta olinkin koko ajan menossa 

Juu, ihan varmaan olit 132 cm ja 16 kg? Ei hyvÀÀ pĂ€ivÀÀ teitĂ€ ihmisiĂ€. MikĂ€ vaivaa? Ei kukaan usko tĂ€llaisiin valheisiin. Jos lapsen painoindeksi on alle 10, eihĂ€n se lapsi elĂ€. Tuskin se elÀÀ, vaikka painoa olisi 18 kg. Seuraavaksi hĂ€n varmaan tulee kertomaan tarinaa, ettĂ€ lapsi onkin kuollut, kun kĂ€vi tarkastamassa. Eikö teille ihmisille jĂ€rki sano, ettĂ€ yksikÀÀn lapsi ei olisi elossa, jos olisi 132 cm ja 16 kg. 

Vierailija
28/87 |
13.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haet huomiota. 

No Ă€lĂ€ sitten usko. Ei haittaa kun tiedĂ€n itse totuuden. En hae huomiota, Ă€lĂ€ vastaa tĂ€hĂ€n jotta en saa huomiota.đŸ€­

Vierailija
29/87 |
13.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tekosyy sille ettet mene lÀÀkĂ€riin hĂ€nen kanssaan tai soita edes terveysneuvontaan kysyĂ€ksesi asiasta? Onko tÀÀ sun mielestĂ€ hyvÀÀ vanhemmuutta ettĂ€ tÀÀltĂ€ kyselet? 

Vierailija
30/87 |
13.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko puntari rikki? Paljonko itse painat samalla puntarilla? 

Vierailija
31/87 |
13.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TĂ€mĂ€ ap voi oikeasti olla joku lasta pahoinpitelevĂ€ henkilö, joka tietÀÀ ettĂ€ lapsi on niin laiha, ettĂ€ on kuoleman partaalla. Mietin tĂ€ssĂ€, teenkö nettivinkin. 

En usko, vaan harhainen tai muuta isompaa ongelmaa. Oma lapseni oli koulun aloittaessaan 120 cm ja painoi 19 kg, oli siis vuoden nuorempi kuin ap:n vĂ€ittĂ€mĂ€ lapsi. PainoindeksistĂ€ voit tarkistaa, mikĂ€ on normaali painoindeksi tuon ikĂ€isellĂ€ lapsella. 

Vierailija
32/87 |
13.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haet huomiota. 

No Ă€lĂ€ sitten usko. Ei haittaa kun tiedĂ€n itse totuuden. En hae huomiota, Ă€lĂ€ vastaa tĂ€hĂ€n jotta en saa huomiota.đŸ€­

Joku voi todellakin ottaa juttusi tosissaan ja ilmoittaa ketjusta poliisille, siltĂ€ varalta jos oletkin tosissasi. Lapsiin liittyvĂ€t uhat otetaan yleensĂ€ vakavasti. 

Vierailija
33/87 |
13.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta. Verikokeisiin ja pian.

Vierailija
34/87 |
14.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vinkeistÀ!

Vierailija
35/87 |
14.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vinkeistÀ!

Olen jo kÀynyt lapsen kanssa lÀÀkÀrissÀ ja kÀski verikokeisiin.

Vierailija
36/87 |
14.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko puntari rikki? Paljonko itse painat samalla puntarilla? 

Painan noin 61 kiloa.

Vierailija
37/87 |
14.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MiksiköhÀn kasvaa kuitenkin pituutta??

Vierailija
38/87 |
14.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Keskiviikkona labraan!

Vierailija
39/87 |
14.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No teitkö nettivinkin?

Vierailija
40/87 |
14.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

LisÀÀ ruokalusikallinen rypsiöljyÀ jokaiseen ruoka annoksen, tÀÀ ohje tuli meille alipainoisen lapsen kanssa. Ja kermajÀÀtelöÀ suositeltiin antaa jÀlkiruokana.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kolme kuusi kuusi