Iso ikäero+lastenhankinta :(
Meillä molemmilla on lapsia ennestään, mulla yksi ja miehellä kaksi melkein teiniä. Olen itse 26-vuotias, lapseni on 7v. Ollaan oltu pian 5v yhdessä mieheni kanssa, eli arki ja muu rullaa ja suhde on hyvä. Alusta asti oli selvää, että jossain vaiheessa yhteisiä lapsia hankitaan vaikka mielellään useampi, ja nyt kaikki taloasiat ja talouspuoli ovat kunnossa sitä varten. Mua vaan alkanut vaivaamaan lähiaikoina kovasti meidän ikäero. Mies täytti juuri 40v.
Olen nyt pääni sisällä panikoinut sitä, että saako mies ikinä hetkeäkään rauhaa lapsiarjesta ja kyllästyykö, jos saisimme vaikka kaksi lasta. Mietin hänen jaksamistaan, jos saisi vaikka lähellä 45v ikää vielä lapsia muutamankin, mikäli niitä siunaantuu. Ja saammeko me sitten yhdessä elää koskaan ns. vapaampaa elämää, vai kuoleeko mies ennen sitä kärjistetysti. Nyt arjessa mukana heti ollut niin paljon lapsia, että emme koskaan ole eläneet tavallaan vain kahdestaan. Itse en kaipaa siis mitään biletyselämää, toivottavasti joku nyt tajuaisi pointtini. :)
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Voin tulla hoitaa tuon homman alulle. Sitten ne ei ole enää sun miehesi lapsia.
Kiitti, täältähän löytyi heti ratkaisu! Ootan täällä sängyssä sua.
No eikö nyt voi aloittaa vaikka yhdestä vauvasta? Miksi mennä asioiden edelle. Et sinäkään elinpäiviäsi tiedä.
Onko mies alkanut pappautua? Siksikö epäröit? Itse olet kuitenkin hyvin nuori vielä.
No ei se ikäero ole tuossa se suurin riski, vaan tuo koko sekametelisoppa. Kaverini on yhdessä noin kymmenen vuotta vanhemman miehen kanssa, mies oli lähemmäs 50 kun saivat yhteisen lapsen..kävi sitten ilmi ettei mies ollut sopiva isäpuolen rooliin, vaan naisen lapset kärsi ja tuli psykiatrirumba koko yhdessäolosta, ja muuttivat sitten erilleen. Siis ihan muista syistä kuin iästä johtui.
Vierailija kirjoitti:
No eikö nyt voi aloittaa vaikka yhdestä vauvasta? Miksi mennä asioiden edelle. Et sinäkään elinpäiviäsi tiedä.
Samaa tulin sanomaan. Kaveripariskunta oli ihan samanlaisella ikäerolla. Nainen on jo mullan alla, mutta mies elää virkeän eläkeläisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies alkanut pappautua? Siksikö epäröit? Itse olet kuitenkin hyvin nuori vielä.
Mies on todella hyvässä kunnossa, tukkakin päässä jne :D En oikein tiedä, miksi stressaan tätä asiaa niin paljon.
Sun mies on jo keski-ikäinen. Kyllä se ikäero varmasti näkyy.
Vierailija kirjoitti:
No ei se ikäero ole tuossa se suurin riski, vaan tuo koko sekametelisoppa. Kaverini on yhdessä noin kymmenen vuotta vanhemman miehen kanssa, mies oli lähemmäs 50 kun saivat yhteisen lapsen..kävi sitten ilmi ettei mies ollut sopiva isäpuolen rooliin, vaan naisen lapset kärsi ja tuli psykiatrirumba koko yhdessäolosta, ja muuttivat sitten erilleen. Siis ihan muista syistä kuin iästä johtui.
Ymmärrän tämänkin näkökannan täysin! Onhan tässä hatusta pitelemistä, mutta en ole mitään varoitusmerkkejä tämmöisestä nähnyt meidän kohdalla. Joka ei tietenkään tarkoita, etteikö mitään voisi sattua.
Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen alle 30-vuotiaana. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.
https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…
Alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen.
Keski-iässä on avioeropiikki, jolloin vaihdetaan nuorempaan poljettavaan ne ketkä voivat. Lisääntyvien miesten määrä on pienempi kuin lisääntyvien naisten määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tulin sanomaan. Kaveripariskunta oli ihan samanlaisella ikäerolla. Nainen on jo mullan alla, mutta mies elää virkeän eläkeläisen elämää.
Olette ihan oikeassa, tiedostan että voin vaikka itse jäädä auton alle ja sairastelutkaan ei ikää katso.
En synnyttäisi sedälle ellei ole rikas. Miehistä tulee vanhemmiten vaarallisia ja aggressiivisia, estojen myötä riskit seks.hyväkskäytölle ja väkivallalle lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on todella hyvässä kunnossa, tukkakin päässä jne :D En oikein tiedä, miksi stressaan tätä asiaa niin paljon.
Luota vaistoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenties vertaat alitajuntaisesti ystäviesi miehiin? Onhan se nyt superiso ero onko mies 25 vai 40.
Hyvä, veronkuluttajia tarvitaan lisää. Veroprosentin on oltava vähintään 44 että maksaa veroja enemmän kuin kuluttaa niitä. Mitä teet työksesi?
Vierailija kirjoitti:
Alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen.
Keski-iässä on avioeropiikki, jolloin vaihdetaan nuorempaan poljettavaan ne ketkä voivat. Lisääntyvien miesten määrä on pienempi kuin lisääntyvien naisten määrä.
Älä levitä tällaista kukkua. Nainen hedelmöittyy vaikka ekalla seksillä, jos haluaa miehen lapsen. Hirveä kohtalo joutua 3v astutuksi, kun mies "yrittää siittää". Muutenkaan kukaan nainen ei "mangu" sellaisen miehen lasta, joka ei osaa siittää ja selittää jostain naaraiden astutuksista. Hyi helvetti
Se on paradoksi että ihminen on tosiaan hedelmällisimmillään kun on vielä miltei lapsi. Tosin kyllä lapsia saadaan yleensä vielä keskiiässä ja yleensä helposti.
Voin tulla hoitaa tuon homman alulle. Sitten ne ei ole enää sun miehesi lapsia.